Hoi allemaal,
Ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger. Ik weet het nu ongeveer 1,5 week dat ik zwanger ben en de eerste echo staat gepland. De zwangerschap is gewenst en mijn partner en ik hebben het er al eens over gehad hoe we het onze familie en vrienden willen gaan vertellen zodra de we een positieve eerste echo hebben gehad. Dat deed me toen ook beseffen dat ik het op werk moet gaan vertellen en dat vind ik heel erg spannend. Ons team bestaat volledig uit vrouwen en de afgelopen 2,5 jaar is er altijd wel iemand zwanger geweest. Nu is mijn collega ook al zwanger en is mij in het begin van mijn dienstverband (misschien als grap?) verteld door de manager: ‘jij wacht nog even he, we gaan om de beurt’.
En ik heb nog iets vreemds meegemaakt. Toen mijn collega haar zwangerschap bekend maakte in het bijzijn van 2 andere collega’s vroeg ze tussendoor: ‘Ben jij ook zwanger E?’ Ik schrok hiervan! Ik was toen niet zwanger maar wel bewust gestopt met de pil. Wat bleek, er waren 2 collega’s die het vermoeden hadden dat ik zwanger was en dit aan mijn collega hadden verteld. Waarom zouden ze dit doen??
Ik heb het idee dat er op mij wordt gelet, en dat ze niet blij zullen zijn als ik mijn zwangerschap aankondig. Verschillende gedachten spoken door mij hoofd: wat zullen ze van me denken? Ben ik te jong? Is het te dicht op elkaar? Komt dit wel goed met werk?
Dit maakt me verdrietig want ik wil juist blij zijn: ik verwacht een kindje!!
Heeft een van jullie ook een angst als deze? Hoe hebben jullie dit aangepakt op werk?
Ik kijk uit naar mijn zwangerschap. Maar niet naar het moment dat ik het bekend moet gaan maken op werk.
Graag krijg ik tips! Bedankt alvast!