10 Reacties

14 dagen geleden

Heey, ik zit al een poosje bij een bedrijfsarts (al voor m'n zwangerschap) je wordt uitgenodigd voor een gesprek waarin je met de bedrijfsarts kan bespreken wat je klachten zijn waardoor je je werk niet goed kan doen zoals je gewend bent. Hij/zij heeft geheimhouding en gaat kijken hoe het verder moet, bijvoorbeeld even thuis blijven of minder werken enz..

14 dagen geleden

Reactie op keeltje92

Heey, ik zit al een poosje bij een bedrijfsarts (al voor m'n zwangerschap) ...
Het stomme is, mijn collega’s en ik zelf hebben nergens last van. De manager loopt tegen van alles aan, werk maar 12 uur namelijk. Ben styliste dus verkoop en paspoppen omkleden, dat omkleden word wat zwaar, 20kg en heb hulp nodig. Dit soort dingen vind zij dus heel erg en heeft onderandere hier voor de arts ingelicht. Dus minder werken lijkt me lastig 😂 En in december loopt m’n contact af, erg benieuwd. Tevens vond ik zelf dat het nog wel lekker ging, ookal zit die buit me al in de weg 😂 Oh lekker, was bang dat zo’n arts heel erg aan de kant van het bedrijf zou staan namelijk.

14 dagen geleden

Reactie op elielieli

Het stomme is, mijn collega’s en ik zelf hebben nergens last van. De manage ...
Misschien heeft de manager zelf de bedrijfsarts nodig🤣 ik zou het gewoon lekker op je af laten komen als er een gesprek komt, zo spannend is het niet. Tenminste ik heb er goede ervaring nu mee

14 dagen geleden

Ik ben gisteren bij de bedrijfsarts geweest. Hij geeft advies aan je manager over wat je wel nog kan en niet meer kan. Een bedrijfsarts hoort geen kant te kiezen. Voor mij was het een fijn gesprek waardoor ik vandaag een fijn gesprek had met mn manager en samen afspraken hebben kunnen maken wat ik de komende periode ga doen, welke andere taken ik zou kunnen oppakken. Het hoeft dus ook niet over minder uren te gaan.

14 dagen geleden

Ik heb zelf ook gisteren een gesprek gehad met de bedrijfsarts. Het was mij alles meegevallen. Fijne open communicatie, luisterde goed naar wat ik nodig had en vooral rondom zwangerschappen zijn ze vaak enorm meedenkend is m'n ervaring.

14 dagen geleden

Reactie op keeltje92

Misschien heeft de manager zelf de bedrijfsarts nodig🤣 ik zou het gewoon l ...
Hahaha m’n collega’s zeiden het zelfde, poppenkast hier. Ben blij als ik met verlof ben man man man

14 dagen geleden

Nog een vraagje meiden, ik heb geen duidelijke reden gehoord waarom ze de arts heeft ingeschakeld, zie online dat het alleen door verzuim kan komen, maar die heb ik niet….

14 dagen geleden

Reactie op elielieli

Nog een vraagje meiden, ik heb geen duidelijke reden gehoord waarom ze de a ...
De bedrijfsarts is er in eerste instantie voor jou. Hij gaat objectief kijken naar je situatie en kan advies geven. Soms schakelen werkgevers ook de bedrijfsarts in als je dreigt uit te vallen, dus meer ter preventie. De bedrijfsarts kan dan alvast met jou bespreken hoe het werken voor jou te doen blijft, in dit geval dan tijdens je zwangerschap.

13 dagen geleden

Check ook even je bedrijf zn CAO betreft ziekte voorwaarden loon % uitbetaling en wat voor contract je precies hebt en wat deze over ziekte zegt. Gewoon alvast om geinformeerd te zijn vooraf aan je gesprek. Fijn als je je rechten kent; https://www.uwv.nl/nl/ziek/ziek-zwanger-loondienst

13 dagen geleden

Reactie op Mosan21121994

Check ook even je bedrijf zn CAO betreft ziekte voorwaarden loon % uitbetal ...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap