5 Reacties

8 maanden geleden

Ik snap heel goed wat je bedoeld! Ik probeer het vaak op een andere manier te brengen. Door hem of te vragen van hey waarom doe je dit op deze manier is daar een reden voor? En soms denk ik na zijn uitleg van ja oke ik zie wat je zegt en dan werkt het. Of ik zeg iets van hey ik zie dat je hem zo probeert te verschonen maar probeer het eens op deze manier. Wat vind je daarvan? En dan denkt hij er ook al over na en vaak zie ik daarna dat hij het op de ‘nieuwe’ manier doet. Het brengen als een soort tip doe ik ook wel eens. Als hij hem bijvoorbeeld probeert rustig te krijgen op manier A zeg ik dan van hey ik doe het wel eens op manier B en dat werkt best goed misschien kan je dat oroberen. Maar bij belangrijke dingen zeg ik het wel gewoon zoals het is hoor

8 maanden geleden

Ik heb dit ook.. nu let ik op wat ik zeg haha 😂 Deze situatie heeft bij ons ruzie veroorzaakt want mijn man had t gevoel dat hij een slechte vader is. Nu geef ik meer tips en ik doe onderbouwen waarom dit zo en niet anders beter is. Hij geeft nu zelf ook meer tips en dan proberen we t uit. En 9 van 10 keer werken die dingen wel! Ik denk dat wij hel erg beschermend zijn daarom doen we dat.

8 maanden geleden

Reactie op greeneyesbrownie

Ik heb dit ook.. nu let ik op wat ik zeg haha 😂 Deze situatie heeft bij ...
Dit heb ik dus ook gehad. Ruzie erover en dat hij zich een slechte vader voelt. Vreselijk en natuurlijk zo niet de bedoeling! Dus vanaf nu ook maar dingen op een tactische manier overbrengen en goed nadenken hoe ik iets uitkraam.

8 maanden geleden

Ohh zo herkenbaar! Ik kon het bij onze eerste ook niet laten om steeds ‘kritiek’ te geven over kleine dingen, waardoor mijn vriend zich ook een slechte vader voelde. Heb echt geleerd om het los te laten en hem zelf de ruimte te geven over hoe hij het wil doen. Toch echt het beste voor onze relatie :) Soms vertel ik wel hoe ik de dingen doe, misschien kan hij er dan iets mee. Belangrijke dingen deel ik wel gewoon natuurlijk!

8 maanden geleden

Mijn vriend werkt 4 dagen in de week en ik ben nu nog 7 dagen per week thuis met de kids. Daardoor ken ik mijn kinderen van binnen en van buiten en weet ik (vooral bij de kleinste) op sommige momenten wat hij fijn vindt en wat werkt, dus eigenlijk is het niet zo gek dat je hem dan probeert wat te corrigeren. Maar inderdaad misschien de manier waarop iets veranderen 🤭