14 Reacties
8 dagen geleden
Het zou mij in ieder geval erg motiveren als ik de beweegmomenten van anderen zie.
Ik zal het aftrappen door mijne te delen.
Dit zijn mijn stappen deze week (Beter dan de vorige week, daar ik er nu meer op let op aanraden van de fysio.)
De maandag wel weinig stappen, maar wel 1,5 uur intensieve aquarobics gedaan.
Gister meerdere stukjes gelopen.
Vandaag naast stukjes lopen en met de zwanger en fit app een uur oefeningen gedaan.
Nu hopen dat ik het vol kan houden 馃槄 Het zien van jullie beweegmomenten, klein of groot, zou me er erg bij helpen/motiveren 馃檹 Dus bij voorbaat dank voor het delen
8 dagen geleden
Dit is bij mij deze week tot nu toe. Daarnaast zwem ik nog 3x per week 45 min/60min baantjes. Dat gaat niet meer zo snel als eerst 馃檲 die zitten hier niet bij geteld.
7 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Wat een leuk idee en motiverend ook! Ik deel die van mij maar niet, de hoog ...
Zeker ook wel delen hoor! Alle stappen zijn welkom! Alle beetjes helpen. Elk bewegmoment kan een ander triggeren om weer te gaan bewegen. Ik zie nu je bericht en denk gelijk "o ja, nog even een beweegmoment inplannen straks, want ik ben vandaag nog tot niks gekomen". Dus mij heb je al weer gemotiveerd 馃槉
7 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Dit is bij mij deze week tot nu toe. Daarnaast zwem ik nog 3x per week 45 m ...
Wauw, goed bezig zeg! Fijn dat je het deelt! Je lijkt een mooie routine te hebben. Je bent een goed voorbeeld. Ik weet niet of mij dat ook gaat lukken, maar het maakt me wel bewust en motiveert me op straks in ieder geval even te gaan wandelen 馃檪
7 dagen geleden
Ik sportte tot 2 weken geleden bijna elke dag.. mijn bekkenpijn word met de dag erger en ik vind het steeds lastiger om
in beweging te blijven..
Mijn vorige zwangerschap zwom ik veel, maar nu met 2 kinderen is het lastiger hier de tijd voor te vinden.. en in de avond ben ik echt te moe om nog de deur uit te gaan.. hier is het zwemmen ook meestal na 21:00 in de avond en dan lig ik meestal al in bed.
Zijn er hier mensen die zich hierin herkennen? Hoe blijven jullie in beweging?
7 dagen geleden
Reactie op Hadewiay
Ik sportte tot 2 weken geleden bijna elke dag.. mijn bekkenpijn word met de ...
Ja, ik herken de bekkenpijn. Heb het ook heel erg en dagelijks. Ik ging eerst ook minder ondernemen er door, maar er is me gezegd dat het erger word naarmate je minder beweegt en ik toch echt meer moet bewegen. Vandaar dat ik het toch weer meer probeer te doen.
Ik weet niet waar je woont, maar hier zijn ook zwrmbaden waar bv een ladies only aquarobics les van 19-20:30 is of een zwembad waar je sochtends een ladies only zwemuur hebt.
Verder heb ik wel ook moeite met on de avond wat ondernemen. Heb zo ook een afspraak, maar zie er dan toch al meermaals vandaag tegenop. Maar een afspraak is wel een voet achter de deur en als je er eenmaal bent vaak wel weer leuk. Toen ik naar aquarobics ging hielp het me ook dat ik samen met iemand ging. En ik probeer dan voor die tijd een dutje te doen en soms desnoods een koffie of iets suiker in te nemen voor energie
7 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Ja, ik herken de bekkenpijn. Heb het ook heel erg en dagelijks. Ik ging eer ...
Ja bij ons is tussen 19/20:00 ondernemen lastig met 2 kleine kinderen.. dan is het spitsuur hier. Ik beweeg sowieso wel met die 2 en ik wandel ook, maar echt het sporten lukt niet altijd en ik merk dat ik op dagen dat ik sport juist meer pijn heb dan op dagen dat ik niet sport.
Ik moet even weer opnieuw mn draai vinden denk ik.. en dat elke dag sporten moet ik ook los laten馃槄 Denk als ik 3/4x per week sport ik ook tevreden mag zijn.
7 dagen geleden
Reactie op Hadewiay
Ja bij ons is tussen 19/20:00 ondernemen lastig met 2 kleine kinderen.. dan ...
Als je maar beweegt is het toch al goed. Bij last van de bekken is wandelen juist goed en prima hoor. Fietsen ook trouwens.
Als je sport, dan langzame oefeningen, niet te intensief is me gezegd. Misschien kan je de zwanger en fit app eens proberen. 30 dagen gratis. Staan losse oefeningen op, of je kan een rijtje van oefeningen 10a15 minuten doen. Dat maakt de drempel wat lager. Er is me vandaag gezegd dat squats ook goed zijn bij bekkenpijn. Je zou ook na een erpaalde taak een paar squats kunnen toevoegen. Maak het klein was de tip die ik kreeg. Je kan het altijd uitbreiden naar meer
7 dagen geleden
Ik sport 3-4x in de week, 2 tot 3 keer krachttraining (deed ik al voor de zwangerschap) en 1 keer per week yoga. Ik wandel, maar helaas te weinig, brengt me nu wel op idee毛n om morgen te gaan, maar in de warmere maanden ga ik weekelijks meerdere keren naar buiten. In de natuur, bos, of heide
7 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Wauw, goed bezig zeg! Fijn dat je het deelt! Je lijkt een mooie routine te ...
Dank je wel maar zie mezelf niet als voorbeeld 馃槄 ik ben van mezelf al wat zwaarder en hoopte zo minder zwaar te worden maar het vliegt er alsnog aan 馃槱
Verder vindt ik zwemmen ook erg ontspannend, wat ook belangrijk is. Verder doe ik kleine boodschapjes te voet en loop dan een extra groter rondje, of andere boodschapjes. Als je dat al doet loop je makkelijk al 2.000 stappen. Het helpt mij om ergens doelgericht naar toe te lopen.
Hopelijk heb je er wat aan :)
6 dagen geleden
Reactie op Stephke321
Dank je wel maar zie mezelf niet als voorbeeld 馃槄 ik ben van mezelf al wat ...
Je doet wat je kan. Wees niet te streng voor jezelf. Je bent alsnog echt heel goed bezig hoor! Ik hoop dat je dat ook gaat inzien 馃挄 Zolang we actief bezig blijven moeten we het gewicht maar even proberen los te laten (de extra kilos komen er helaas, en maar goed ook voor de baby, toch wel bij) en na de zwangerschap kunnen we anders zien of er nog overtollige kilos zijn die wr dan makkelijker kunnen aanpakken toch.
6 dagen geleden
Reactie op Mimaw200
Ik sport 3-4x in de week, 2 tot 3 keer krachttraining (deed ik al voor de z ...
Goed bezig hoor! Een mooie basis! Ik was helaas ervoor al niet zo actief aan het bewegen ivm verhuisplannen en nu is het moeilijker op te pakken, maar probeer het toch beetje bij beetje en jouw mooie voorbeeld zal me er bij helpen 馃挄
5 dagen geleden
Vinden jullie het ook moeilijk om met dit weer te bewegen? Hoe moyiveren jullie jezelf? Tips zijn welkom 馃檪