5 Reacties

één maand geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt, mijn ervaring is dat je de gynaecoloog ter alle tijden ook kan bellen met zorgen hoor daar zijn zij ook voor

één maand geleden

Hi Anouk, probeer je maar rustig te houden. De gynaecoloog is nu degene die je kunt benaderen. Je kunt beter teveel vragen dan te weinig en je kunt dit gevoel ook naar hem/haar uitspreken. Dan word je vanzelf ook rustiger. En vergeet niet dat hormonen ook best wat met ons doen :)

VRIEND

één maand geleden

Vooral bellen als je dat prettig vind! Ik ben zelf ook medisch en bij mij wordt er met klem gezegd dat ik echt overal voor kan bellen en me vooral niet bezwaard hoef te voelen. Stress is ook niet goed voor je kindje, dus liever een keer extra bellen voor geruststelling dan je zo druk maken!

één maand geleden

Is het niet mogelijk om toch ook nog contact met je verloskundige te hebben? Zodat je je niet te bezwaard voelt om te bellen? Het zou vervelend zijn als je niet meer naar je gyneacoloog durft te bellen als het wel echt nodig zou zijn.

één maand geleden

Dit herken ik helemaal! Ik loop nu ook bij de gynaecoloog vanwege hg zwangerschap en hoop zo dat ik snel terug kan naar de verloskundige. In het begin durfde ik nog wel te bellen, tot er 1 iemand de telefoon opnam en echt heel geirriteerd/kwaad op me werd omdat ik iets vroeg over mijn medicatie. Bleek ik alleen het spoednummer gekregen te hebben (wat ik begrijp he, dat het niet de bedoeling is dat ik dan even bel met vragen over mn medicatie 🙈), maar ze hadden ook rusig kunnen uitleggen dat ze ook een ander telefoonnummer hebben. Gejankt dat ik heb na dat telefoongesprek, voelde zo niet prettig! Het voelt sowieso een stuk minder ‘huiselijk’ aan bij de gynaecoloog. Veel zakelijker gevoel heb ik er ook bij. Ik bel inmiddels met vragen gewoon weer mijn ‘oude’ verloskundige, die veel vertouwder overkomt. Je kunt ze altijd gewoon bellen.