3 Reacties

13 dagen geleden

Klinkt als hypotensie en komt vaker voor in de zwangerschap (lage bloeddruk) je kan er weinig aan doen. Als je het idee hebt dat je flauw gaat vallen dan kan je het beste gaan zitten op de grond, met je hoofd tussen je knieën zodat het bloed beter naar je hersenen kan, ook is het belangrijk dat je niet te snel opstaat. Dus echt eventjes wachten en niet te vlug doen. Verder zou ik het bespreken met je verloskundige. Die kan je tips geven en natuurlijk je bloeddruk controleren. Succes 👍🏼

13 dagen geleden

Ik heb het ook en bij mij is het mijn bloeddruk (ik zit vaak rond 90/60 terwijl dit 120/80 zou moeten zijn). Een beetje zout eten zoals drop of bouillon drinken kan helpen. Rond je 20e week heeft je bloeddruk sowieso een dip, vanaf het 3e trimester wordt het weer beter. Bloeddruk meten bij vk kan, maar het is vaak echt een momentopname dus misschien geeft ie op dat moment wel een goede waarde aan terwijl je 5 min later weer laag zit. Ik heb zelf een meter thuis en weet daardoor een beetje de grote lijnen van de schommelingen.

12 dagen geleden

Ah vervelend! Klinkt inderdaad als een lage bloeddruk. Heb je sneller last van met een lege maag maar ook met juist een volle maag, omdat er dan ineens veel bloed naar de verteringsstelsel gaat. Of bijvoorbeeld met douchen. Regelmatig kleine hoeveelheden eten en goed drinken kan helpen, en inderdaad iets van zoute dropjes bij de hand of een bouillon als je bijna gaat eten maar nog even moet overbruggen. Verder rustig van positie veranderen, bijvoorbeeld na het liggen eerst rustig zitten voordat je opstaat, en als je gezeten hebt rustig opstaan. Meestal is het niks geks/ernstigs, maar wel vervelend. En sowieso goed om even met de verloskundige te bespreken. Hopelijk wordt het gauw beter! 😘