9 Reacties

één maand geleden

Volgens mij houd dat in dat de baby een andere resusfactor heeft als dat jij zelf hebt, en dat jou bloed zich kan gaan keren/ afstoten tegen die van de baby. Dus dan krijg je daar alvast wat voor zodat dat bij de geboorte niet gebeurd

één maand geleden

Dit betekend dat je rhesus factor ook negatief is, dus stel jou kindje is positief dan gaat jou bloed antistoffen aanmaken tegen dat van jou kindje. Daarom gaan ze jou bloed prikken in de 27e week om te kijken welke bloedgroep jou baby heeft, mocht deze negatief zijn is er niks aan de hand is deze positief dan krijg je een prik met 30 weken en een na de bevalling om het antistoffen aanmaken tegen te gaan. Ik ben ook rhesus d negatief.

één maand geleden

Reactie op Kleinbijtje

Dit betekend dat je rhesus factor ook negatief is, dus stel jou kindje is p ...
Oké, en voor die 27 weken kan er dan sowieso niks gebeuren? En mocht het nodig zijn, dan is het na die prikken allemaal weer goed?

één maand geleden

Reactie op Macy92

Oké, en voor die 27 weken kan er dan sowieso niks gebeuren? En mocht het no ...
Nee hoor, klopt de kans is dan nog zo klein dat je bloed antistoffen aan gaat maken. Ik geloof alleen bij trauma’s bijvoorbeeld als je op je buik valt o.i.d dat je dan nog een extra prik krijgt, en sowieso mocht je kindje positief zijn krijg je ook extra controles!!

één maand geleden

Reactie op Kleinbijtje

Nee hoor, klopt de kans is dan nog zo klein dat je bloed antistoffen aan ga ...
Bedankt. Het klinkt dus erger dan het is. En nu in ieder geval nog niks aan de hand.. Mocht m’n baby positief zijn, word ik dan automatisch medisch?

één maand geleden

Reactie op Macy92

Bedankt. Het klinkt dus erger dan het is. En nu in ieder geval nog niks aan ...
Dat weet ik eigenlijk niet, maar dat zou je even aan je vk moeten vragen ik ben zonder de negatieve bloedgroep al medisch, dus daar kan ik geen antwoord op geven sorry! Geen zorgen komt helemaal goed!

één maand geleden

Reactie op Kleinbijtje

Dat weet ik eigenlijk niet, maar dat zou je even aan je vk moeten vragen ik ...
Dank je wel! En voor jou ook succes. Hopelijk allebei positief bij de baby en geen verdere acties nodig.

één maand geleden

Reactie op Macy92

Dank je wel! En voor jou ook succes. Hopelijk allebei positief bij de baby ...
Dank je wel, dit keer weet ik het ook niet mijn dochter (van andere partner) was gelukkig ook rhesus negatief. Maar mijn partner nu weet zijn bloedgroep niet dus moeten nu echt afwachten tot 27 weken ook. Maar ik maak me geen zorgen, er zijn gelukkig injecties voor!

één maand geleden

Reactie op Macy92

Bedankt. Het klinkt dus erger dan het is. En nu in ieder geval nog niks aan ...
Ik had bij mijn vorige zwangerschap precies hetzelfde. Ik kreeg die twee injecties. Werd niet medisch en ben ‘gewoon’ thuisbevallen