8 Reacties

één maand geleden

Ik ben nu 15+1 en heb bloedingen (vooral bruin maar heel lopend en veel soms) sinds 12+4. Bij mij ligt de placenta deels voor de uitgang en is dat wss de oorzaak. Daarnaast ook al een verkorte baarmoederhals.😔 Maar ik lees dus dat bij bloedingen vanaf de tweede trimester dus vaak een laagliggende placenta de oorzaak is.

één maand geleden

Hi Judith, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik heb dit ook gehad in de zwangerschap. Ook op die termijn. Dit is helemaal goed gekomen. Wel fijn even te zien waar het vandaan komt. Goed mogelijk is een gesprongen vaatje gezien het zo goed doorbloed is daar tijdens de zwangerschap. Sterkte!

één maand geleden

Ja ik ook! Ook twee bloedingen gehad ben vandaag 10 weken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit niet dus schrok me dood. Maar bleek een gesprongen vaatje van mn baarmoedermond te zijn. Zolang ik geen buikpijn heb, en bij het bloedverlies geen stolsels zitten mag ik er vanuit gaan dat dat het is. Moet wel wel altijd even overleggen en dan evt echo om hartje te kijken. Hoop dat je vanmiddag weer een goede controle hebt!

één maand geleden

Hier inderdaad een laagliggende placenta!

één maand geleden

Reactie op Judith-Nl

Hier inderdaad een laagliggende placenta!
Ah lastig hé! Hebben ze speciale adviezen gegeven bij jou?

één maand geleden

Reactie op Iris_x

Ah lastig hé! Hebben ze speciale adviezen gegeven bij jou?
Nee voor nu gewoon aankijken. Jammer genoeg kwamen we er tijdens de echo ook achter dat het hoofdje klein meet p3/p4. Dus dat is voor nu eigenlijk spannender 😕 Volgende week weer een echo en naar aanleiding daarvan doorverwijzing ziekenhuis of toch even langer aankijken (hebben geen nipt en 13 weken echo gedaan)

één maand geleden

Ja vorige week maandag met spoed naar het ziekenhuis bloed liep gwn op de grond maar het was uiteindelijk een bloedvaat die geknapt is ik heb dit vaker erg vervelend

één maand geleden

Reactie op Judith-Nl

Nee voor nu gewoon aankijken. Jammer genoeg kwamen we er tijdens de echo oo ...
Och das niet fijn om horen! Hopelijk is alles gewoon goed, sterkte!