26 Reacties

8 maanden geleden

Ik volg even mee. Onze zoon van 8 weken boert ook ontzettend slecht. Hier ook al van alles geprobeerd, maar zonder succes. Hopelijk is er iemand met de gouden tip 🙂

8 maanden geleden

Pffff bij ons ook! En omdat hij zo slecht boert spuugt hij ook veel 😩

8 maanden geleden

Armpjes omhoog? Werkt hier nog wel eens. Soms komt hier de boer wat later

8 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem, dus ik volg even mee..

8 maanden geleden

Wij hadden dit probleem ook toen ze flesvoeding kreeg uit de dr.brown fles, nu krijgt ze uit de difrax fles en gaat het al beter. Ook zij iemand tegen ons recht op & hoofdje tussen de duim en wijsvinger en met de andere hand de boer omhoog wrijven. Dit helpt bij ons ook goed.

8 maanden geleden

Ik volg ook pffff wat een klus. De ene keer floept hij eruit en de andere keer totaal niet..vaker niet dan wel trouwens. Vannacht voor het eerst zonder boer terug In de cosleeper gelegd. Kwam ze voor het eerst na een uur weer onrustig wakker. Aaah ook niet meer doen dus 😂

8 maanden geleden

Heeft mijn dochtertje soms ook, ik ga dan altijd met haar over mijn schouder rustig door het huis lopen terwijl ik op haar rug klop. Dan komen de boertjes meestal wel!

8 maanden geleden

Ja wij gebruiken de difrax fles ook. En die techniek met rechtop en hoofdje tussen de hand ook. De voeding maken we wel door te roeren waardoor er amper bubbeltjes in komen.

8 maanden geleden

Hier helpt ene hand onder de billen en met de andere hand haar kin/kaak ondersteunen (dus rechtop houden). Dan de billen een beetje heen en weer wiegen en dan komen er altijd wel boertjes uit

8 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Hier helpt ene hand onder de billen en met de andere hand haar kin/kaak ond ...
Ja dit ga ik weer eens proberen. Die heb ik al een tijdje overgeslagen die houding

8 maanden geleden

Reactie op Claire1907

Ja wij gebruiken de difrax fles ook. En die techniek met rechtop en hoofdje ...
Doen wij ook!

8 maanden geleden

Reactie op ivana0509

Doen wij ook!
Maar jullie baby boert ook slecht? Ik word er af en toe gek van, soms denk ik krijgt ze wel lucht binnen maar aan het einde van de dag als ze krampjes heeft denk ik het wel

8 maanden geleden

Reactie op Claire1907

Maar jullie baby boert ook slecht? Ik word er af en toe gek van, soms denk ...
Ja ze liet eerst zelde een boertje, nu dat we zijn overgstapt naar difrax flesjes gaat het een stuk beter & laat ze bijna altijd een boertje. en we laten haar eventjes op de arm liggen als ze de fles op heeft dat het eventjes zakt & dan pas recht op laten zitten en boertje omhoog wrijven.

8 maanden geleden

Onze kleine van 5 weken boert ook erg slecht! Wij geven borstvoeding. Nog andere tips?

8 maanden geleden

Wij doen inderdaad ook een paar van die houdingen en bewegingen die hier al genoemd zijn. Die heb ik op TikTok gezien haha 🙈 En wij gebruiken ook Infacol. Wij geven het vanwege de krampjes, maar onze kraamhulp legde uit dat het werkt doordat het de kleine luchtbelletjes in de darmpjes samenvoegt tot één grotere bel. Daardoor kunnen ze die makkelijker kwijt, bijvoorbeeld door te boeren. Ik heb het nog even opgezocht: Infacol zorgt ervoor dat die kleine gasbelletjes zich samenvoegen tot grotere gasbellen, die je baby makkelijker kan afvoeren door te boeren of via een scheetje. Dus het doel van infacol is niet per se beter laten boeren, maar het zou daar misschien wel indirect bij kunnen helpen?

8 maanden geleden

Reactie op Saffier20242025

Wij doen inderdaad ook een paar van die houdingen en bewegingen die hier al ...
Dat kan wel kloppen ja wij gebruikte bij onze eerste inflacol en nu gebruiken we sabsimplex. Ja ik het TikTok ook al uitgespeeld met tips haha. Misschien is het vooral dat ik op zoek ben naar herkenning ook. Misschien toch ook nog maar inflacon halen wie weet werkt het. Ben allang blij om te lezen dat we niet de enige zijn. Het gaat hier zo vaak over krampjes terwijl ik denk die krampjes komen ook van slecht boeren af.

8 maanden geleden

Hier helpt het om ons kindje over de schouder te laten hangen, hem tegen te houden en dan zelf steeds ver naar voren en weer naar achteren gaan. Komt altijd een boertje uit.

8 maanden geleden

Oh en infacol werkt hier ook top!

8 maanden geleden

Met het ruggetje rechtop tegen je borst, hand op het buikje en andere hand de voetjes in kikkerstand/onder het kontje. Dan rustig rond lopen en rustig "hupse". Dan komen hier de boertjes en scheetjes er makkelijk uit

8 maanden geleden

Onze zoon boert ook heel moeilijk. Wat voor ons werkt is hem in zit houding op schoot zetten en met zijn bovenlijf rustig rondjes draaien, keer of 5 rond, dan ietsje voorover laten zitten en met een wat bolle hand zachtjes van zijn onderrug naar zijn bovenrug omhoog kloppen. Lastig uit te leggen, hopelijk snap je wat ik bedoel en helpt het voor jullie ook