19 Reacties

vorige maand
Ik heb momenteel een dubbele borstontsteking met 40 graden koorts sinds dinsdag. Heb antibiotica gekregen en slik daarnaast paracetamol en ibuprofen.
Aantal tips die mij lijken te helpen en mij gegeven zijn door verloskundige;
-Een warme doek voor en tijdens voeden op de borst leggen, stroomt de melk beter door.
-koelen na de voeding
-veel blijven drinken!
-voeden met de kin van je kindje naar de zere plek, is dus bij de meeste vrouwen met ontstekingen in rugby houding.
-en blijven aanleggen, zere borst eerst.
Bij mij loopt de productie ook flink terug door de flinke ontsteking dus mijn kindje komt heel vaak voor voeding want hij krijgt niet genoeg. Als ik dat een paar keer gedaan heb en hij wil nog meer dan geven we hem de fles met afgekolfde melk wat ik al had. Dan krijgen de borsten ook een beetje rust.
Hoop dat het snel over is voor je 🤞🏻

vorige maand
Hier ook een flinke borstontsteking. 40 graden koorts en voel me echt hondsberoerd. Ik heb antibiotica gekregen en aanleggen doet ZO VEEL ZEER😭. Ik wil echt niet opgeven met de borstvoeding maar dit is zo zwaar eventjes… Ik heb het idee dat er ook ineens helemaal niks meer uit mn borst komt.

vorige maand
Reactie op margocs
Jep al 2 weken aan en af… hoge koorts pijnlijke borst heel moe… heb net een ...
Wat een ellende zeg… hoop voor je dat je snel opknapt en het weg trekt. Heb je de borstontsteking laten vaststellen door de huisarts? Mijn klachten komen helemaal overeen met de ontsteking maar lees dat het ook “vanzelf” over kan gaan, dus even in dubio of ik naar de huisarts moet

vorige maand
Reactie op Maart2025babyyyy
Hier ook een flinke borstontsteking. 40 graden koorts en voel me echt honds ...
Snap je helemaal! Wil zelf de borstvoeding ook niet opgeven in de hoop dat het beter gaat worden, maar merk sinds vandaag ook dat mn productie achteruit gaat. Bij mij deed aanleggen ook zo veel zeer, ik zat telkens met tranen in mn ogen te voeden. Helaas moest ik door tepelproblemen overgaan op fulltime kolven, maar zelfs dat doet zeer. Echt van die stekende pijn in mn tepels. Herken je dat? Beterschap!!!

vorige maand
Hier ook :( Eerst antibiotica gedaan - die kuur was trouwens best een opgave, 4x per dag slikken, twee uur vooraf en een uur achteraf niets eten en een half uur na inname rechtop zitten 🤪 Het lijkt nu ik het kolven aan het afbouwen ben helaas toch weer terug te zijn gekomen, maar ik hoop dat ik het zelf nog kan tegengaan met een warme pittenzak voordat ik ga kolven en een ice pack na het kolven…

vorige maand
Reactie op user1495
Snap je helemaal! Wil zelf de borstvoeding ook niet opgeven in de hoop dat ...
Ja ik herken dit enorm!! De stekende pijn inderdaad, echt de tranen rollen over mn wangen bij aanleggen. Kijk iedere keer weer op tegen de voeding. Weet gewoon even niet meer wasr ik het zoeken moet. Daarnaast deed ik aan blokvoeden maar dat schijnt nu echt niet goed te zijn met een ontsteking? Ik probeer kolven te vermijden maar ik doe dat toch veel liever dan aanleggen, ben alleen zo bang voor overproductie. Morgen komt er een lactatiedeskundige meekijken..

vorige maand
De nachtrust wordt er ook niet beter van. Inderdaad al die regeltjes met de antibiotica, van te voren verwarmen en achteraf koelen. Kan net zo goed niet meer slapen🥹

vorige maand
Reactie op Maart2025babyyyy
Ja ik herken dit enorm!! De stekende pijn inderdaad, echt de tranen rollen ...
Fijn dat een lactatiekundige komt. Hier is ook recent een lactatiekundige langs geweest en heb ik heel veel aan gehad.
Hier was aanleggen op een gegeven moment niet meer te doen (tepels onder het bloed, welke ook in de voeding kwam), kolven biedt hier voor nu de uitkomst, maar baal ik wel van. Snap helemaal dat je liever bv blijft geven, hopelijk word het aanhappen gauw beter voor je🤞🏼

vorige maand
Hier ook borstontsteking sinds vannacht 😞 kreeg gisteravond diarree tijdens het avondeten en daarna koorts en mijn tepels waren super gevoelig. Even later werd ik wakker met een zeer pijnlijke plek op mijn rechter borst. En nu liet mevrouw er voor het eerst 7u tussen twee voedingen 😨 Het deed echt zo mega veel pijn vannacht, nu vanmorgen na 4u gelukkig iets minder pijnlijk.
Slikken jullie drie keer daags 2 paracetamol en 1 ibuprofen tegen de pijn?
Het is mijn tweede kindje en heb zoiets bij de eerste nog nooit gehad en die is bijna 2 jaar en krijgt nog steeds één keer per dag melk.

vorige maand
Reactie op Bosdieren
Hier ook borstontsteking sinds vannacht 😞 kreeg gisteravond diarree tijden ...
Ik neem 4x per dag paracetamol en 3x ibuprofen en dus antibiotica. Baal er enorm van want die kleine krijgt het ook binnen maar het is echt even niet anders..