5 Reacties

4 dagen geleden

Ons zoontje is 9,5 maanden en ik geef ook borstvoeding. 3 weken geleden dronk hij nog 4x per dag: 6:00 10:30 14:30 18:30 Uit het niets dronk hij op de opvang zijn flesjes niet meer helemaal leeg. We zijn overgegaan naar 3 voedingen: 6:00 13:30 18:30 Maar nu wil hij helemaal geen afgekolfde melk meer. Als het aan hem ligt, drinkt hij alleen nog maar melk bij mij, anders hoeft hij het niet. Laatst had ik kerstdiner na mijn werk. Toen heeft hij om 6 uur gehad en daarna pas weer de volgende ochtend om 6 uur. Ik denk dat als je kindje verder genoeg vast voedsel eet en ook nog water drinkt, hij genoeg binnen krijgt. Vanaf 9 maanden kunnen kindjes over naar nog maar 2 voedingen op een dag. Misschien regelt jouw zoontje uit zichzelf hoeveel hij nodig heeft 鈽猴笍 Bij twijfel kan je altijd het consultatiebureau om advies vragen. Of ChatGPT. In beide gevallen kan je de informatie tot je nemen en zelf afwegen of je het nuttig vindt 馃槤
Eet hij wel vast voedsel en drinkt hij water? Denk dat dat ook een grote rol speelt

3 dagen geleden

Mijn zoontje is ook 9,5 maanden oud. Ik bied hem zelf regelmatig de borst aan en meestsl drinkt hij dan wel, maar hij heeft ook rond de 9 maanden even een periode gehad dat hij echt zelf wilde bepalen wanneer hij dronk, dan weigerde hij gewoon en de fles duwde hij ook weg. Mijn zoontje drinkt sinds 2 maanden ongeveer vaak nog 1x per nacht en zo'n 4x overdag

gisteren

Hier precies hetzelfde, ook allemaal woelig met slapen en tussendoor wakker worden. Toen keken we eens goed en zagen we dat er 6(!馃く) tanden aan het doorkomen zijn 馃槄

gisteren

Hier ook al twee weken maar vandaag weer een keer vaker. Mijn oudste dronk met 9 maanden maar drie keer in 24 uur (7-13-19 uur). Dus het aantal voedingen is prima hoor!