1382 Reacties

5 maanden geleden

@Schmett, ik heb mijn eerste bijna 3 jaar gevoed. Ook mijn schoonzus heeft haar kind zo'n 2 jaar gevoed. Gebeurt dus zeker nog! @Rusty ik ben wel op eigen initiatief gestopt en niet op verzoek van mn kind. Ik was inmiddels hoogzwanger en haalde er totaal geen plezier meer uit. Ik vond het lastig qua houding, het voelde niet fijn en ik zag op tegen de toekomst (borstvoeding met een newborn en een peuter). Voeden op verzoek betekent ook voeden op mijn verzoek. M'n kind ging er overigens heel goed mee om, geen verdriet, wel begrip.

5 maanden geleden

Heeft iemand tips.. mijn baby krijgt uitsluitend borstvoeding aan de borst en dus niet uit de fles. Dit wil ik voorlopig ook zo houden en werkt voor ons goed. Maar ik heb de komende weken 1 keer in de week bekkenfysio en mamafit om mijn bekken en core weer op te bouwen. Dit zal bij elkaar 1,5 uur zijn. Nu mogen baby’s gelukkig meekomen, maar mijn baby kennende vindt hij het lastig om ergens te slapen als het niet in bed of in de draagdoek is. Hebben jullie tips hoe ik hem toch in slaap zou kunnen krijgen daar? Ik wil niet dat de hele sportles alleen maar gekrijs is bijvoorbeeld 😅

5 maanden geleden

Ik heb een (buik)griepje te pakken. Houd niets binnen qua eten en drinken. Super slap, hele lichaam doet pijn enz. Nu geef ik nog gedeeltelijk borstvoeding. Iemand ervaring met ziek zijn en BV geven?

5 maanden geleden

Ik ben vorige week weer begonnen met werken. Ik kolf op mijn werk 2 keer (vaker is haast niet te doen want ik werk in de zorg). Ik kolf dan 20 minuten om 10 en om 13.30 uur. Ik merk dat mijn productie echt niet optimaal is. Thuis kolf ik met gemak tussen de 150 en 200 ml. En op werk is de max tot nu toe 130 geweest. Daarnaast drinkt mijn zoon bij de oppas zo 400 ml op. Gelukkig heb ik een aardig voorraadje in de vriezer. Maar hoe zorg ik dat ik genoeg ga kolven voor de dagen dat hij bij de oppas is. Ik dacht zelf misschien is het handig als ik thuis op mijn vrije dagen ook om 10 en half 2 kolf om zo een voorraadje aan te maken en te zorgen dat mijn borsten een seintje krijgen dat ze dan gevuld moeten zijn. Maar ik voed op verzoek dus weet niet goed of mijn zoon dan ook nog genoeg krijgt. Heeft iemand tips?

5 maanden geleden

Reactie op fem5

Ik heb een (buik)griepje te pakken. Houd niets binnen qua eten en drinken. ...
Jahoor gewoon doorgaan zoals je altijd doet. Het kan zijn dat je even een dipje hebt maar dat trekt weer bij als je beter bent. Heb je al ORS geprobeerd? Misschien kan je dat vocht wel binnen houden. Beterschap!!

5 maanden geleden

Reactie op Snoesjes

Heeft iemand tips.. mijn baby krijgt uitsluitend borstvoeding aan de borst ...
Oeh lijkt me lastig, want slaap is ook belangrijk voor die kleine. Ik zelf ga het liefst alleen naar dit soort dingen. Kun je het niet een beetje uitkienen wanneer je net weg moet, ervoór voeden? En meteen als je terug bent indien nodig?

5 maanden geleden

Reactie op Mommywishes98

Ik ben vorige week weer begonnen met werken. Ik kolf op mijn werk 2 keer (v ...
Vervelend zeg. Ik zou toch even wat meer gaan kolven op je werk. Snap dat dat super lastig is in de zorg. Al doe je het maar kort? En even contact houden met het thuisfront. Wanneer er gedronken wordt, rond die tijd proberen te kolven en ook die hoeveelheid proberen te kolven Blijft niet zo, maar de eerste periode misschien toch even nodig… succes!

5 maanden geleden

Reactie op Puve

Vervelend zeg. Ik zou toch even wat meer gaan kolven op je werk. Snap dat d ...
Tussen 7 en 10 is het met de ochtendzorg gewoon te druk en na 14 uur sta ik alleen. Ik weet gewoon niet welk moment ik er nog bij moet nemen qua kolven, zonder de afdeling te lang alleen te laten. Zo frustrerend want vind borstvoeding wel heel belangrijk. En heb tijdens mijn verlof heel snel overproductie gehad.

5 maanden geleden

Reactie op Mommywishes98

Tussen 7 en 10 is het met de ochtendzorg gewoon te druk en na 14 uur sta ...
Zou een hndsfree kolf nog kunnen helpen? Want nee da’s idd niet te doen… ja shit he eigenlijk. Ik heb al heel nadrukkelijk aan mijn directeur gevraagd: wie gaat mijn taken overnemen die 3x 2 uur pw? …. Ben ook heel benieuwd.

5 maanden geleden

Reactie op Puve

Zou een hndsfree kolf nog kunnen helpen? Want nee da’s idd niet te doen… j ...
Ik heb de medela handsfree maar heb al zo'n grote cupmaat van mijzelf dat ik met dat ding in echt van die toeters heb. Dus zal daarmee niet zo snel naar een cliënt gaan 😂

5 maanden geleden

Reactie op Mommywishes98

Tussen 7 en 10 is het met de ochtendzorg gewoon te druk en na 14 uur sta ...
Heel lullig misschien maar dit is niet jouw zorg eigenlijk, al voelt dat misschien wel zo. Maar je hebt er gewoon recht op dus je werkgeven moet iets regelen en niet jij. Makkelijk gezegd hoor maar probeer dit wel aan te geven bij je leidinggevende hoe lastig dat misschien ook is

5 maanden geleden

Hi dames vraagje, ik weet niet of ik het fout doe.. sinds een aantal weken laat mn dochter niet echt hongersignalen zien. Ze sabbelt altijd al veel aan haar handjes. Dus heb dr standaard gevoed na ieder slaapmoment. Alleen is ze nu al 16 weekjes en doet nogsteeds hazeslaapjes van een half uur me teen wakkertijd van 1,5 uur. Dat betekend dat ik om de 2 uur voed 🥲 heeft iemand advies

5 maanden geleden

Reactie op saramg

Hi dames vraagje, ik weet niet of ik het fout doe.. sinds een aantal weken ...
Nee hoor, je doet niks fout! Je kunt niet te vaak voeden, als ze niet wil zal ze niet aanhappen. Je zou nog kunnen proberen te voeden voor een slaapje, zo weet je zeker dat honger niet de reden is dat ze wakker wordt.

5 maanden geleden

Reactie op saramg

Hi dames vraagje, ik weet niet of ik het fout doe.. sinds een aantal weken ...
Misschien kun je kijken wat er gebeurt als je om de 3 uur gaat voeden? Ze ssbbelen inderdaad nu veel op de handjes. Hier weet ik het soms ook niet en sacht dan even af, maar als ze echt homger heeft laat ze zich echt wel horen. Misschien dat jouw dochter dat ook doet?

5 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Heel lullig misschien maar dit is niet jouw zorg eigenlijk, al voelt dat mi ...
Eens

5 maanden geleden

Reactie op Huismeteentuin

Nee hoor, je doet niks fout! Je kunt niet te vaak voeden, als ze niet wil z ...
Vaak geprobeerd maar dan weigert ze helaas..

5 maanden geleden

Reactie op Carieniepienie

Misschien kun je kijken wat er gebeurt als je om de 3 uur gaat voeden? Ze s ...
Ah ja misschien moet ik dat gewoon even doen!

5 maanden geleden

Hoihoi, Mijn dochter van 15 weken dronk nooit heel lang meestal rond de 10 minuten, ik geef 1 borst per voeding. Maar nu lijkt ze met 5 minuten al voldaan. Ze laat dan los en gaat 'kletsen'. Even boertje laten en opnieuw aanleggen lukt ook niet want na 1 slok gaat ze weer 'kletsen'. Ze oogt heerlijk tevreden en komt ook niet vaker voor een voeding. Ik heb wel een sterk tsr. Iemand die dit ook herkend? Ze groeit super goed.

5 maanden geleden

Reactie op Es1994-2022

Hoihoi, Mijn dochter van 15 weken dronk nooit heel lang meestal rond de 10 ...
Bij mij komt ook alles eruit in 5 minuten. Als je baby tevreden is, is het goed hoor. Ze regelen het echt zelf heel goed :)

5 maanden geleden

Reactie op saramg

Ah ja misschien moet ik dat gewoon even doen!
Ik heb hetzelfde gehad, maar uiteindelijk 1 dagje even volledig gefocust op elke 3 uur voeden. Soms is het even aanpoten het laatste half uurtje, maar het lijkt wel goed te werken bij ons! Handen sabbelen blijft ook maar doorgaan hier ;). De hazenslaapjes zijn hier ook helaas aanwezig (13.5), dus daar heb ik geen tips voor😅