10 Reacties

één maand geleden

Volgens mij klopt die laatste uitspraak niet. Op Facebook heb je een borstvoedings groep, ik zou daar je vraag in stellen!

één maand geleden

Die laatste uitspraak van de verloskundige vind ik vreemd. In het begin komt je borstvoeding op gang en is er de eerste dagen colustrum. Dat is niet veel en dat is met een reden: meer is niet nodig. Zo heeft de natuur het bedacht. Je kan idd op dat Borstvoedingsforum je vraag stellen! Daar reageren ook lactatiekundigen. Andere tip van me zou zijn om een lactatiekundige in je buurt te bellen hierover! Vaak helpen ze je aan de telefoon bij een vraag als dit gewoon gratis. Succes!

één maand geleden

Heyhey, hier ook type 1 en ik ben van plan al vanaf 35/36 weken met de hand colostrum te kolven en dit in te vriezen. Zo heb ik hopelijk iets meer op voorraad en hoop ik ook dat de bv beter op gang komt na de bevalling. De ingevroren hoeveelheid kan je gewoon meenemen naar het ziekenhuis!

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Die laatste uitspraak van de verloskundige vind ik vreemd. In het begin kom ...
Ja dat dacht ik ook. Bij een pasgeborene is een maagje toch zo groot als een kers? Dan hoeft het ook ‘niks’ te zijn qua hoeveelheid. Ze zitten zo vol.

één maand geleden

Reactie op Boerma25

Heyhey, hier ook type 1 en ik ben van plan al vanaf 35/36 weken met de hand ...
Is dit je eerste kindje? Ik vraag me ook af hoe het dan met onze suikerspiegel gaat, merk je veel verschil in de insuline behoefte in het begin?

één maand geleden

Reactie op BiebP

Volgens mij klopt die laatste uitspraak niet. Op Facebook heb je een borstv ...
Ik zal eens kijken hier, dank je wel!

één maand geleden

Reactie op SChivers

Is dit je eerste kindje? Ik vraag me ook af hoe het dan met onze suikerspie ...
Yes eerste hier! Ik merkte vanaf week 9 dat ik langzaam minder insuline nodig had

één maand geleden

Hoi! Neonatologie verpleegkundige hier. Wat je verloskundige zegt klopt wel. Het is inderdaad weinig in het begin, “normaal” heeft een baby ook niet meer nodig. Maar jouw kindje kan gezien de diabetes wel verhoogde calorie intake nodig hebben door de hogere aanmaak van insuline. Daarom wordt er vaak bij gevoed met kunstvoeding (als de suikers te laag zijn) en als dat nog niet voldoende is een glucose infuus.

één maand geleden

Reactie op marloesdr

Hoi! Neonatologie verpleegkundige hier. Wat je verloskundige zegt klopt wel ...
Zie je ook vaak moeders die dan al meteen borstvoeding kunnen geven bij de geboorte, waarbij dat genoeg is? De kleine komt natuurlijk via keizersnede, dus daar zit ook mijn twijfel een beetje, of dat wel gaat.

één maand geleden

Reactie op Boerma25

Yes eerste hier! Ik merkte vanaf week 9 dat ik langzaam minder insuline nod ...
Ik voeg je even toe als vriend, ik wil je graag nog wat vragen, maar dat gaat makkelijker via de chat.