32 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb vandaag een rib uitgegeven aan een nieuw bed die elektrisch verstelbaar is door jouw verhaal haha. Ik zat namelijk met hetzelfde, lekker me zoveel gedoe met continu die kussen in je rug en dan weer van je bed 馃槄 ( ja we moesten toch al een nieuw bed maar de elektrische lattenbodem is er wel door de komst van de baby doorheen gekomen haha)

2 maanden geleden

Ik deed het bij m'n eerste meestal gewoon liggend op m'n zij. Hij lag er dan lekker naast op zn zij tegen mn borst aan. En omdat hij zijn hoofdje niet goed weg kon draaien ging het aanhappen veel beter. Wij hebben ook een elektrisch bed, maar dat heb ik echt maar 1 of 2x gebruikt voor het voeden. Vond het helemaal niet fijn.

2 maanden geleden

Reactie op AnyaE

Ik deed het bij m'n eerste meestal gewoon liggend op m'n zij. Hij lag er da ...
Zo lag hij dan te drinken. Heel ontspannen voor ons allebei 馃槆

2 maanden geleden

Reactie op AnyaE

Zo lag hij dan te drinken. Heel ontspannen voor ons allebei 馃槆
Ik deed dit ook! Heerlijk samen weg doezelen馃グ

2 maanden geleden

Wij hebben ook een elektrisch bed, maar gebruikte ik 鈥榮 nachts niet want dan zat mijn vriend ook rechtop. Gewoon kussen in mijn rug en tegen het hoofdbord aanzitten. Eerste weken is BV ook nog wennen, je wordt steeds handiger en toen vond ik liggend voeden ideaal. Ga dan wel veilig liggen, want je gaat sowieso in slaap vallen.

2 maanden geleden

Ik deed altijd gewoon wat kussens in mijn rug om rechtop te zitten. En wat de anderen ook schrijven, liggend voeden is ook top

2 maanden geleden

Ik nam gewoon mijn hoofdkussen om zo half rechtop te zitten, en dan een voedingskussen onder het kindje zodat het niet zwaar was. Toen hij wat groter werd ging liggend voeden ook beter, dus op mijn zij met hem ernaast. Je hebt er echt geen speciaal bed voor nodig dus lekker doen wat jullie mooi vinden qua wel/geen hoofdbord.

2 maanden geleden

Gewoon liggen blijven 馃槉 Volgens mij heb ik onze eerste meer liggend dan zittend gevoed, vond het veel relaxter dan zittend. Als je ze op een dekentje legt dan schuif je ze daarna zo de co-sleeper weer in

2 maanden geleden

De eerste periode heb ik het hoofdkussen in m'n rug geduwd om rechtop te zitten. Liggend voeden voelde pas goed rond een maand of 8/9. Het voedingskussen gaf ook veel verlichting, de ene keer onderin m'n rug, de andere keer legde ik onze dochter erop zodat het voor mij niet zo zwaar was.

2 maanden geleden

Het ligt er aan wat jij en je kindje straks fijne houdingen vinden. Liggend vond ik het fijnst maar op het begin zat ik ook met kussens en zwangerschapskussen.

2 maanden geleden

Wij hebben een houten bed met houten hoofdbord, maar dan meer in de vorm van een horizontale houten plank dan van een echt groot hoofdbord. Zittend: ik zat rechtop met kussens tegen het hoofdbord aan en had de baby op m'n arm met daaronder vaak nog een kussen, bijvoorbeeld het voedingskussen. Liggend: ik haalde de baby 's nachts uit de co-sleeper en legde haar aan terwijl ik op mijn zij lag. Op deze manier kon ik lekker blijven liggen en haar na het voeden terugleggen in de co-sleeper. Liggend: vaak genoeg lag ze ook de hele nacht bij mij in bed. Ik lag in de maternale houding en de baby dronk wanneer ze wilde terwijl ik lekker kon doorslapen. Dit vond ik echt ideaal! Tip: Google op maternale houding bij borstvoeding. Succes en ik wens je een positief borstvoedingsavontuur!

2 maanden geleden

Ik gaf de eerste weken al liggend borstvoeding, daarna lag er een tweede kussen onder mijn bed om snel klaar te leggen voor de borstvoeding, ik heb tot 18 maanden borstvoeding gegeven en is op die manier eigenlijk altijd vlot gelukt 馃槉

2 maanden geleden

Ik heb maareen paar dagen borstvoeding gegeven en ik deed dit met mijn zwangerschapskussen. Ik hebeen lange worst die ik om mij heen wikkelde en de baby hier op lag

2 maanden geleden

Reactie op demidemi1993

Ik heb vandaag een rib uitgegeven aan een nieuw bed die elektrisch verstelb ...
Haha 馃槀 soms heb je net dat laatste zetje nodig 馃槣 hopelijk gaan jullie er veel plezier van hebben!

2 maanden geleden

Reactie op AnyaE

Zo lag hij dan te drinken. Heel ontspannen voor ons allebei 馃槆
Ach wat lief. En ziet er heerlijk ontspannen uit 鉂わ笍

2 maanden geleden

Reactie op Knopje

Wij hebben een houten bed met houten hoofdbord, maar dan meer in de vorm va ...
Dank voor de info & tip! 馃槉

2 maanden geleden

Voor degene die aangeven liggend te voeden, hoe zorgen jullie ervoor dat je niet op de klein rolt als je in slaap valt? Ik durfde het namelijk niet te doen bij mijn eerste, maar zou het wel willen proberen bij mijn tweede kindje.

2 maanden geleden

Reactie op august21

Voor degene die aangeven liggend te voeden, hoe zorgen jullie ervoor dat je ...
Dat is moeder instinct. Zolang je niet onder de invloed van medicijnen, drugs of alcohol bent zal een moeder nooit op haar eigen kind gaan liggen 馃挄 Alsnog is het wel belangrijk om je in te lezen op de veilig slapen richtlijnen

2 maanden geleden

Reactie op august21

Voor degene die aangeven liggend te voeden, hoe zorgen jullie ervoor dat je ...
Via la leche league (en vermoedelijk ook via je vroedvrouw) kan je heel veel informatie vinden over veilig Sam slapen! Dat is echt wel een aanrader vind ik, ons zoontje had in de eerste weken ook echt veel nabijheid nodig dus dat was de beste manier om iedereen aan de meeste slaap te helpen 馃槉

2 maanden geleden

Verdiep je in veilig samen slapen! Ook als je baby in de co sleeper slaapt. Dan kan je blijven liggen 馃槈 zo relaxed dit voeden, bij de oudste twee kindjes gedaan. Zij sliepen wel in de co sleeper maar omdat ik de richtlijnen van veilig samen slapen kende, maakte ik me geen zorgen als ik zo liggend voedend weer eens in slaap viel.