32 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op august21

Voor degene die aangeven liggend te voeden, hoe zorgen jullie ervoor dat je ...
Gebeurt niet. Google vooral even op 'maternale houding borstvoeding', en 'veilig samenslapen '. Bronnen van La Leche League en Dr. James McKenna zijn goede bronnen als het gaat om borstvoeding en samenslapen 😀

2 maanden geleden

Reactie op Judith-Nl

Dat is moeder instinct. Zolang je niet onder de invloed van medicijnen, dru ...
Precies dit 🙏🏻 zo fijn hoe het allemaal werkt in ons lijf!

2 maanden geleden

Beide kindjes liggen gevoed en soms viel ik in slaap kindjes lagen nog steeds zoals ik ze had aangelegd. Ook had ik een cosleeper.

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties over het liggend voeden en dan in slaap vallen. En bedankt voor de leestips! Ik ga me erin verdiepen. Nog een vervolgvraag, als je dan regelmatig samen weer in slaap valt, is de kans dan niet groter dat het voor het kindje later lastiger is om zelfstandig in een ledikantje in slaap te vallen? Hoe is jullie ervaring daarmee?

2 maanden geleden

Reactie op august21

Bedankt voor jullie reacties over het liggend voeden en dan in slaap vallen ...
In zijn eigen bedje in slaap vallen is nooit een probleem geweest. We begonnen de nacht altijd in zijn bedje. Alleen de nachtvoedingen gaf ik in bed en als we dan in slaap vielen legde ik hem zodra ik wakker werd alsnog in zijn eigen bedje. We hadden wel een co-slaper, dus dat scheelt misschien wel. Dan is er nog steeds nabijheid, ook in zijn eigen bedje.

2 maanden geleden

Reactie op august21

Bedankt voor jullie reacties over het liggend voeden en dan in slaap vallen ...
Ons kindje is inmiddels 2,5 en altijd een heel goede slaper geweest. In het eerste jaar heel veel samen en ook wel alleen en na het eerste jaar vooral veel alleen. Niks moeilijks qua overgang ofzo, verliep helemaal natuurlijk.

2 maanden geleden

Reactie op august21

Bedankt voor jullie reacties over het liggend voeden en dan in slaap vallen ...
Goh, ik denk dat dit heel afhankelijk is van kind tot kind en het temperament van je kind. Na 6 weken samen slapen maakten wij voorzichtig de overstap naar naast mij slapen in de cosleeper, daarna cosleeper aan ons voeteneinde (zoontje werd wakker, misschien omdat hij de melk rook en dit werkte dan wel weer). En vervolgens in een al iets groter bedje bij ons op de kamer tot 11 maanden. Daarna overstap naar eigen kamer, met up en downs maar denk dat dit eerder te verklaren was door karakter dan door borstvoeding

2 maanden geleden

M

2 maanden geleden

Oeps.. foutje

2 maanden geleden

Ik vond liggend voeden echt niet fijn. Het deed pijn, de aanhap lukte niet goed en kreeg ook een melkblaar ervan wat tot (bijna) borstontsteking leidde. Ik heb haar gewoon zittend gevoed met kussens tegen het hoofdbord. Inmiddels kan ik wel liggend voeden, maar ze is nu 13 maanden en mijn tepels zijn meer gewend.

2 maanden geleden

Dit komt echt goed!! Ik heb vaak gevoed met 2 kussens in mn nek/rug en dan de ‘laid back-methode’ qua voedingshouding. Ideaal! Ook liggend voeden is een optie, het meest veilig als je je dan ook houdt aan de veilig samen slapen regels want de kans dat je lekker snel zelf in slaap valt is dan erg groot! Groot gelijk om niet van plan te zijn je bed uit te gaan hoor, alle slaap en gewoon kunnen blijven liggen in bed is zeer welkom haha!

2 maanden geleden

Reactie op august21

Bedankt voor jullie reacties over het liggend voeden en dan in slaap vallen ...
Oh ik zie nu pas jouw reactie. Doorslapen komt wanneer het komt, please maak je niet teveel zorgen 😘😘. Vanaf 11 maanden is ze hier naar een vloerbed gegaan en kon ik na in slaap voeden lekker wegrollen naar mn eigen bed. Soms sliep ze dan 4-5u, soms maar 2. 4-5u heeft meerdere slaapcycli dus ja, ze kon zelfstandig in slaap vallen zonder hier ooit maar 1 seconde wat voor te hebben gedaan! Het zal deels karakter zijn en/of je kindje bijvoorbeeld veel ziek is, veel last heeft van tandjes etc. Ik vond dat in slaap voeden zo magisch en zó makkelijk. Ben ik zeker weer van plan te doen 😎😎 echt ideaal! Haha