11 Reacties
6 maanden geleden
Hii!
Dit heeft mij erg geholpen;
- kolven na ieder borstvoedingsmoment 10min om mijn productie te verhogen, dit heb ik een week lang gedaan
Daarna
- kolven na de eerste voeding in de ochtend en dat bewaren voor voorraad.
Hierdoor heb ik nu bijna 5 liter aan bv in de vriezer liggen 🥰
6 maanden geleden
Na de eerste ochtendvoeding heb je waarschijnlijk nog de meeste melk om extra te kolven. Zo niet kun je het in de avond proberen, ik ben zo'n uitzondering waarbij dat beter werkte.
Ik zou wel oppassen met je productie ophogen, dat is meestal niet nodig dus kijk eerst even hoeveel je kolft. 5 liter is echt heel extreem veel voorraad dus voel geen druk om dat te behalen.
Ik had 1,5-2 liter voorraad bij de eerste en daarmee heb ik één maand kunnen overbruggen toen ik stopte met kolven. Ik vond het altijd meer dan voldoende. Had uiteindelijk toen ik stopte met flesjes geven nog melk over die uiteindelijk in een badje gegaan is.
Als je erg lekt kun je ook lekschalen in doen. Zo heb ik in de eerste weken mijn voorraad opgebouwd. Maar grote kans dat je niet meer zoveel lekt nu.
6 maanden geleden
in principe kolf je iedere keer als er ook gedronken zou worden (op die hete dagen komt dat bij mij niet helemaal uit) dus een hele grote voorraad heb je écht niet nodig (ik heb nu nog zakjes over van mijn zoontje van 2,5, kan ze ook niet weg doen dus doe ze maar in een badje 🤪)
Het is dus fijn om een paar zakjes extra te hebben maar zó veel heb je echt niet nodig. Het kan wel heel handig zijn om ook in blokjes in te vriezen. Als je dan toch een beetje te weinig hebt gekolfd kan er gewoon 1-2 blokjes worden aangevuld ipv een heel zakje.
6 maanden geleden
Als je kolven verschrikkelijk vindt (herkenbaar) dan is de Haakaa een oplossing voor je. Zet hem op de andere borst als je baby drinkt en zonder moeite en zonder extra tijd heb je alsnog melk verzameld. Ik doe dit altijd einde dag bij elkaar en invriezen. Ik heb hierdoor een goede voorraad opgebouwd.
6 maanden geleden
10 zakjea voorraad is meer dan genoeg! Ik heb zelf 5 liter voorraad doordst ik heel lang maar 1 borst live kon voeden. Dacht chill ve voorraad maar je hebt er niet per se wat aan 😜
6 maanden geleden
Zoals de rest al zegt, een grote voorraad is echt niet nodig. Als jij weer werkt, kolf je terwijl je kindje weg is en dat geef je de volgende keer weer mee.
Ik snap wel dat je wat voorraad wil. Zelf bouw ik dit langzaam op door bij de ochtend voeding de haakkaa op de andere kant te zetten. Zo heb ik elke 2 a 3 dagen een extra voeding bij elkaar die ik dan invries. Hierdoor ook geen hoge overproductie en toch langzaam een voorraadje.