13 Reacties

22 dagen geleden

Ik doe het eigenlijk al vanaf het begin van de zwangerschap. Met de mama balsem en olie van Kruidvat

22 dagen geleden

Ik smeer mijn buik 2 keer per dag vanaf 12 weken.Heb hele goede verzorgingoil van BIO bij Etos gekocht.Erg blij mee.

22 dagen geleden

Vorige zwangerschap bio-oil gebruikt en geen striae dus deze zwangerschap wil ik dat weer gaan doen

22 dagen geleden

Ik heb die van Weleda. Ik weet dat het helaas niet tegen striae helpt, maar wel een fijn momentje zo lekker aaien over je buik 🥰

22 dagen geleden

Vorige zwangerschap vanaf het begin gedaan, maar ik heb echt wel veel striae overgehouden aan die zwangerschap. Ik ben van mezelf slank qua postuur en op een gegeven moment trok mijn huid het gewoon niet meer. Er bestaat niets wat striae volledig tegenhoudt helaas, het is voor een deel namelijk genetisch bepaald hoe rekbaar je huid is. Deze zwangerschap smeer ik rituals bodylotion op mijn buik, puur om de jeuk tegen te gaan! Dit helpt prima.

21 dagen geleden

Ik gebruik de pregnancy body oil van Naïf. Het absorbeert lekker in je huid en ruikt ook lekker. Ik ben van plan om ook de Nivea Anti Striae te gebruiken om het even uit te proberen volgens de reclame geeft het aan dat na 2 weken de striae vermindert dus ik zal het een gokje wagen.

21 dagen geleden

Reactie op nubis00

Vorige zwangerschap vanaf het begin gedaan, maar ik heb echt wel veel stria ...
Dat klopt helemaal wat jij zegt over het genetisch bepaald zijn van kans op striae. Het is ook nog zo dat hoe jonger je bent/je huid is, hoe meer kans je hebt op striae. Omdat je huid dan nog strakker is. Niet teveel geld uitgeven aan crèmes die zeggen striae te kunnen voorkomen/verminderen. Dat is niet juist. Het insmeren van de huid is wel goed om hem soepel te houden en helpt op den duur ook tegen een trekkerig gevoel en jeuk. Maar dat kun je net zo goed met een goedkope crème doen als met een dure.

21 dagen geleden

Ik smeer; WELEDA Zwangerschap Body Butter. Super fijn, heb veel last van een droge huid. Vorige zwangerschap een olie gebruikt maar vind dit prettiger

21 dagen geleden

Ik gebruik Weleda arnica olie, vorige zwangerschap ook gebruikt en is heerlijk. Erna ook gewoon een goeie massage olie. Mijn moeder zweert erbij en heeft dit ook gebruikt bij haar 4 zwangerschappen. Ik gebruik nog niet heel consequent, maar nu het buikje langzaam ontstaat, ga ik weer smeren.

21 dagen geleden

Ik gebruik nu, als ik er aan denk, de mommy cream van de rituals.

21 dagen geleden

Reactie op nubis00

Vorige zwangerschap vanaf het begin gedaan, maar ik heb echt wel veel stria ...
Hier hetzelfde. Ben niet slank van mijzelf, dus kon wel wat rekken, maar de laatste weken ging het ineens zo rap dat ik alsnog striae heb overgehouden. Het is wat het is! 😀

21 dagen geleden

Ik doe het sinds een week of 3 denk ik, niet uit angst om striae te krijgen (dat heb ik al op sommige plekken, dus ik verwacht het ook door de zwangerschap) maar omdat de huid op m'n buik droog aanvoelde en m'n rug (?) ook wat trekkerig. Ik heb een fijne crème van de DM uit Duitsland die ik gekregen heb.

21 dagen geleden

Je kan met smeren geen striae voorkomen. Dit groeit van binnenuit. T is puur alleen om je huid soepel te houden