23 Reacties

3 maanden geleden

Ook pijn tussen je schouderbladen? Heb je al een echo gehad? Hoeveel weken zwanger ben je? Ik ben ambulanceverpleegkundige en het kan mogelijk een EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) zijn. Dit zie je vaak met pijn in de buik, pijn tussen de schouderbladen en komt voor tussen de 4 en 6 weken voordat je de eerste echo hebt gehad. Ik zou zeker de verloskundige en/of huisarts dan vooral even bellen

3 maanden geleden

Nee geen pijn tussen m’n schouderbladen gelukkig, wel mijn onderrug. Ik ben nu 4+5 weken…

3 maanden geleden

Ook pijn tussen je schouderbladen? Heb je al een echo gehad? Hoeveel weken ...
Ohw had maar deel van je bericht gezien. En hoeft het altijd te zijn met pijn tussen de schouderbladen? En is de pijn in de buik constant ?

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Ohw had maar deel van je bericht gezien. En hoeft het altijd te zijn met pi ...
Pijn tussen de schouderbladen hoeft niet altijd maar wel heel typerend voor EUG. Buikpijn heb je links of rechts en mogelijk bloedverlies. Soms hebben dames ook helemaal geen klachten. Ik zou echt wel even bellen. Ze maken dan een echo om te kijken of het vruchtje in de baarmoeder zit. Zo niet en wel positieve test(en) dan kan het een EUG zijn. Let wel op: je zult nog geen hartje zien kloppen als het wel in de baarmoeder zit omdat het daar nog te klein voor is.

3 maanden geleden

Pijn tussen de schouderbladen hoeft niet altijd maar wel heel typerend voor ...
Ik heb net gebeld en ze maken zich geen zorgen zolang ik nu geen bloedverlies heb. Ik moet wel terug bellen als het dagen blijft aanhouden… ze zei dat het ook wel kon komen door de utrogestan doe ik bij neem.. verder is buikpijn in het begin van de zwangerschap niet abnormaal volgens hun. Dus ik kijk het dan maar nog even aan…

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu met je? Is het wat afgezakt?

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu met je? Is het wat afgezakt?
Het gaat op en af, wel een continue zeurend gevoel ter hoogte van schaambeen… thx om te vragen!

3 maanden geleden

Nog steeds heb ik veel pijn, zit op mijn liezen ook en mijn bovenbeen(en). Heb wel gelezen dat dit ook bandenpijn zou kunnen zijn?

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Nog steeds heb ik veel pijn, zit op mijn liezen ook en mijn bovenbeen(en). ...
Als je het omschrijft als veel pijn, zal ik toch nog eens bellen

3 maanden geleden

Als je het omschrijft als veel pijn, zal ik toch nog eens bellen
Heb dan toch maar het algemeen nr van het zh gebeld en mocht naar de spoeddienst doorkomen. Zij gaan even kijken en als ze het nodig vinden doorsturen naar de gynaecoloog. Het brandt echt zo vooral in mijn rechterlies, het is ook continue aanwezig dus ik vind het raar. Ik hoop dat het gewoon hele erge bandenpijn is aangezien mijn buik al echt zo gezwollen staat en dat ik daar dus gewoon last van heb. Maar omdat het dus zo blijft aanhouden ben ik toch niet helemaal gerust.

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Heb dan toch maar het algemeen nr van het zh gebeld en mocht naar de spoedd ...
Ik hoop met je mee! Laat je het weten?

3 maanden geleden

Ik hoop met je mee! Laat je het weten?
Vruchtzak met vruchtje. Ze zag rechts (die kant heb ik pijn) een hematoom. Wat dat wil zeggen is voor nu nog onduidelijk. Verklaart wss wel de pijn die ik voel. Ze zei dat ik me niet perse rustig moet houden (als in niet sporten ofzo), maar dat ga ik toch maar doen. Ik heb normaal een eerste echo gepland op 7+1 op 15/7. Ze zei dat ik maandag mag bellen om over een week dus rond 6 weken al een nieuwe echo te krijgen.

3 maanden geleden

Hier de echo

3 maanden geleden

Dat is iedergeval al de helft van het goede nieuws! Gefeliciteerd! Nu hopen dat die hematoom geen kwaad kan.

3 maanden geleden

Dat is iedergeval al de helft van het goede nieuws! Gefeliciteerd! Nu hopen ...
Dankje en inderdaad, dat vind ik wel ff spannend 🥺 maar ik bloed niet dus dat is wel een goed teken zeker?

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Dankje en inderdaad, dat vind ik wel ff spannend 🥺 maar ik bloed niet dus ...
Hematoom lijkt ver van het vruchtje te zitten. Lichaam moet het zelf opruimen denk ik! Vooral bloedverlies in de gaten houden als dat ontstaat. Maar vooral genieten!

3 maanden geleden

Hematoom lijkt ver van het vruchtje te zitten. Lichaam moet het zelf opruim ...
Zie jij waar de hematoom zit op de foto? Ik zie het zelf allemaal niet zo goed. Snap alleen goed waar het vruchtje in het vruchtzakje zit🙈 ben zelfs vergeten vragen of het een groot of klein hematoom is.

3 maanden geleden

Hematoom lijkt ver van het vruchtje te zitten. Lichaam moet het zelf opruim ...
Hier is een volledige foto. Mijn hcg was wel goed gestegen denk ik. Maandag 238 en gisterenavond dus 3040

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Zie jij waar de hematoom zit op de foto? Ik zie het zelf allemaal niet zo g ...
Ik denk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat dit het hematoom is wat ik heb omcirkeld. Dat andere aan de linkerzijde is het vruchtje… maar 100% zeker weet ik het natuurlijk ook niet. Ik ven goed in de acute settingen 😅

3 maanden geleden

Ik denk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat dit het hematoom is wa ...
Ik heb sinds gisterenavond geen buikpijn meer gehad! Kan ik dat als een goed teken aanschouwen denk je?