14 Reacties

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap gedaan! Best leuk om in een groepje te zitten en dingen te kunnen bespreken, alle onderwerpen komen aan bod, vooral bij een eerste zou ik het zeker doen, nu bij mijn tweede zwangerschap doe ik het denk ik niet

één maand geleden

Reactie op oosterhof

Bij mijn eerste zwangerschap gedaan! Best leuk om in een groepje te zitten ...
Voor mij precies hetzelfde. Ik vond het leuk en leerzaam en ook om meer aanstaande mama’s in de buurt te ontmoeten. Wel vond ik dat er weinig tot geen ruimte was voor de partner, daarom kies ik er dit keer niet voor, wil het nu echt samen doen.

één maand geleden

Mijn verloskundigepraktijk biedt dit ook aan! Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Heb wel al besloten om te gaan doen omdat het mijn eerste zwangerschap is :)

één maand geleden

Ik vond het ook echt heel leuk om te doen! Mijn zoontje is nu 1,5 en we spreken nog regelmatig af met elkaar. Heel leuk om zo te zien hoe de kindjes groeien. Ook al heb ik veel vriendinnen met kinderen het is toch bijzonder omdat ze ongeveer even oud zijn.

één maand geleden

Ik ga het ook doen! In ieder geval een keer om te kijken hoe het is. Het is mijn tweede zwangerschap, maar het lijkt me ook wel mooi om samen te delen, omdat je precies in dezelfde fase zit. En als ik het niets vind, laat ik het bij die ene keer.

één maand geleden

Ik heb dit ook mijn eerste zwangerschap gedaan. Het is gezellig en ook wel nuttig. Alleen vond ik het heel veel tijd kosten. Ze doen daar ook de controles bij start vd bijeenkomst. Dus dan ben je eerst 45-60 minuten kwijt om alle controles van alle dames te doen en dan blijft er nog krap een uur over. Mogelijk is dit in andere CP’s anders georganiseerd, maar ik vond dit heel inefficiënt. Ik ga het iig niet nog een keer doen.

één maand geleden

Ik had er ook aan mee willen doen, maar het valt precies op een werkdag. Ik mag er vrij voor krijgen, maar ik werk maar 3 dagen en ik werk in de kinderopvang, niet heel handig.

één maand geleden

Ik kreeg hier mail over.. maar wat houdt het nu precies in. Ik vond het uit se lucht vallen en wist niet goed ik dit nu moet doen of niet..

één maand geleden

Reactie op AMol

Ik kreeg hier mail over.. maar wat houdt het nu precies in. Ik vond het uit ...
Precies! En wat hieronder staat maakt ook dat ik wat twijfel. Zeker ivm de efficiëntie. Ik heb niet echt zin om een uur kwijt te zijn door controles van anderen, maar het sociale lijkt me dan wel weer leuk.. Zit dan ook te twijfelen of ik niet een zwangerschapscursus doe waar ook mijn man bij 'mag' zijn (we doen het toch samen). En ik zit te denken aan aquagym voor zwangere vrouwen.. dan heb je ook wel dat sociale 😅

één maand geleden

Dit is mn 3e zwangerschap, heb een zoontje en daarbij heb ik nooit wat gedaan. Mn 2e is afgebroken en nu de 3e. Naar ik zit eigenlijk nergens op te wachten. Ik voel geen behoefte voor gezellige clubjes haha. Maar ik kreeg het idee dat je dus controles etc krijgt. Naar wat houden die in? Krijg je die anders niet?

één maand geleden

Reactie op Ooievaar1234

Ik heb dit ook mijn eerste zwangerschap gedaan. Het is gezellig en ook wel ...
Hmmm ja dit is waar ik toch nog een beetje over twijfel. Dat het best veel tijd kost. Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om ervaringen uit te wisselen enzo maar ik heb ook momenten dat ik alleen wil zijn en totaal geen behoefte heb aan sociaal contact 😅 Het is bij mij 's avonds en vooral in de wintermaanden gaat bij mij echt vroeg in de avond al het lampje uit en wil ik naar bed haha (ben echt een ochtendmens en geen avondmens). Maar je schijnt wel veel meer kennis op te doen ermee. Ik merk dat ik toch nog een beetje twijfel. 🤔

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Voor mij precies hetzelfde. Ik vond het leuk en leerzaam en ook om meer aan ...
Dit is voor mij een rede om het niet te doen want mijn man krijgt dan verder niks meer mee en wij doen dit inderdaad samen

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik CP gedaan, maar vanwege corona was toen alles digitaal. Je had dus alsnog je controles bij de vk en dan via Zoom een CP-bijeenkomst. Ik vond het wel heel interessant, van alles geleerd over bv bekkeninstabiliteit en borstvoeding, maar doordat het digitaal was en de horeca ook dicht was is er nooit echt een sociaal groepje ontstaan. Nu woon ik in een andere stad waar ik nog niet heel veel mensen ken, dus dat is voor mij reden om het nog eens te doen. Hoop zo toch wat mensen te ontmoeten met wie ik eens een koffietje kan gaan drinken met de baby’s straks. Het kost inderdaad meer tijd, maar dat vind ik ergens ook wel een voordeel: even de tijd om stil te staan bij deze zwangerschap in plaats van maar gewoon door te gaan in het drukke gezinsleven.

één maand geleden

Reactie op LissaM

Hmmm ja dit is waar ik toch nog een beetje over twijfel. Dat het best veel ...
Ja snap ik hoor! Er wordt ook zeker veel info gedeeld, maar het grootste gedeelte vond ik toch een beetje kletsen vanwege het wachten op al die controles. Een externe cursus heb je denk ik dan meer aan. Maarja die zijn dan niet gratis natuurlijk.