5 Reacties

één maand geleden

Hoi Fuerte, Wat naar dat jij dit ook heb meegemaakt en tegelijkertijd voelt het voor mij ook nog steeds als een groot geschenk, mama worden. Wij zijn vorig jaar met 21 weken ons dochtertje Isa verloren, zonder dat ik het wist en echt voelde bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en is ze in het ziekenhuis geboren. Ze heeft nog bijna 2 uur geleefd, kleine sterke meid.. Zo sta je ‘s ochtends op en verwacht je een normale dag te hebben, en 3 uur later heb je je kleine meisje ineens vast. Ik krijg (vooralsnog) geen preventieve cerclage maar ik zal uiteraard wel een vaste klant worden bij de vroeggeboorte poli. En ik verwacht 100% dat die cerclage er wel gaat komen. Ik denk dat het wel fijn is om zeker te weten dat je de cerclage krijgt? En het ziekenhuis in Nijmegen staat er voor zover ik weet om bekend hier experts in te zijn. Ik loop zelf bij het AMC. Hoe ervaar jij het weer zwanger zijn?

één maand geleden

Hoi Sophie, Wat erg van je dochtertje Isa! Maar natuurlijk ben je ook trots op haar! Absurd hoe het dan allemaal ineens kan lopen he?! Wij hadden overdag de koffer ingepakt om de volgende ochtend naar Spanje te gaan om daar haar kamer klaar te maken, we wonen deels in Spanje. Maar inplaats daarvan werd ik die nacht opgenomen in het ziekenhuis. Wij kregen in Zwolle al de keuze tussen preventief of opvolg beleid, maar die arts raadde ons per moment weet iets anders aan. Daarom hebben we een second opinion aangevraagd in Nijmegen en daar met de arts besproken dat een preventieve cerclage waarschijnlijk het beste is. Alhoewel ik het heel eng vind! Heb jij zelf geen keuze gekregen?

17 dagen geleden

Hoi Fuerte, Morgen staat bij mij de cerclage ingepland. Ben benieuwd of jij hem hebt gekregen en hoe je het hebt ervaren.

17 dagen geleden

Reactie op ZvLietje

Hoi Fuerte, Morgen staat bij mij de cerclage ingepland. Ben benieuwd of j ...
Hey, Ik sta ingepland voor komende maandag, dus als je wilt mag je mij vertellen hoe het bij jou is gegaan 😊 Krijg je een ruggenprik of narcose? Na lang twijfelen wil ik toch voor narcose gaan. In welk ziekenhuis krijg jij hem? Zenuwachtig? Heel veel sterkte in ieder geval! 🫂

5 dagen geleden

Even een update voor wie nog een cerclage krijgt en benieuwd is hoe het is gegaan. Inmiddels heb ik de cerclage 6 dagen en alles lijkt goed te gaan. De narcose viel me heel erg mee en de baby was ook flink actief na die tijd, dus ik denk dat die er ook niet veel last van heeft gehad. De eerste twee dagen had ik heel veel bloedverlies, maar dat is nu zo goed als over (alleen nog met afvegen). Vandaag ga ik weer een beetje proberen te mobiliseren, tot nu heb ik voornamelijk bedrust gehouden.