11 Reacties

9 maanden geleden

Hier ongeveer dezelfde situatie. Inmiddels geaccepteerd dat ze gewoon wat alerter/langer wakker is maar zodra ze slaapsignalen geeft probeer ik dr in slaap te wiegen en zoek ik een rustige plek op. Ben bang dat ze misschien nog een omgekeerd dag/nacht ritme heeft dus daar ook mee bezig. Verder als ze trek heeft: dan heeft ze trek! Wij doen ook om de drie uur voeding, tenzij ze heel vast slaap of andersom tenzij ze veel honger heeft. Maarrrr waarom ik eigenlijk reageer: ben benieuwd naar je tips voor borstvoeding afbouwen. Hier ook alles uit de doos gehaald maar het besluit is genomen: ik ga afbouwen en over op volledig kunstvoeding. Ben nog aan het stoeien hoe dat het best te doen. Wanneer kolf je nog?

9 maanden geleden

De onrust kan ook zuigbehoefte zijn die nog niet vervuld is met de fles. Je zou therapeutisch voeden met een prematuur speenformaat kunnen proberen. Een voeding mag ook aan de fles echt wel even duren. Als je dat al doet; kijken of hij nog een speentje wil en lekker knuffelen en bij je houden?

9 maanden geleden

Reactie op fifi89

Hier ongeveer dezelfde situatie. Inmiddels geaccepteerd dat ze gewoon wat a ...
Ik heb hiervoor wel contact gehad met een lactatiekundige. Die heeft gezegd dat ik de eerste 2-3 dagen de helft van de productie moet kolven (in mijn geval 25cc ipv 50cc) en daarna 2-3dagen 10cc ongeveer.. Ik deed eerst 15min over het kolven en had ik 50cc totaal.. Nu doe ik 7 minuten en zit op 35cc dus ik bouw waarschijnlijk iets langzamer af..

9 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

De onrust kan ook zuigbehoefte zijn die nog niet vervuld is met de fles. Je ...
Wij nemen echt de tijd voor zn flesje, proberen tussendoor ook pauze te nemen maar soms valt ie dan in slaap en krijgen we de andere helft er niet meer in en heeft ie dus te weinig. Bij me houden en knuffelen helpt ook niet echt en speentje weigert hij vaak. Enige wat hem rustig maakt soms is mn pink🥲

9 maanden geleden

Reactie op Maria201623

Ik heb hiervoor wel contact gehad met een lactatiekundige. Die heeft gezeg ...
Ohja en ik deed eerst om de 3 uur kolven.. ik mag er nu 4, soms 5 of 6 uur tussen laten

9 maanden geleden

Ik zou eens kijken naar flesvoeding op verzoek geven. Bij de eerste was ik ook veel meer van de schema's maar dat zorgde ook voor druk/onrust als meneer zich eerder melde of niet verzadigd was na de voeding. Bij nr 2 zijn we een stuk relaxter en krijgt hij voeding als hij erom vraagt. En maakt het ons ook niet zoveel uit wat hij drinkt (verschilt tussen de 40-80ml per voeding). Komt hij dan eerder voor de volgende voeding dan krijgt hij die. Overigens is het ook heel normaal dat baby's niet iedere keer evenveel drinken. Ook wij eten niet de hele dag dezelfde hoeveelheid (ontbijt/lunch/avondeten)

9 maanden geleden

Reactie op Karie88

Ik zou eens kijken naar flesvoeding op verzoek geven. Bij de eerste was ik ...
Ja zouden we wel kunnen proberen. Alleen is de situatie zo dat we op advies van verloskundige en kraamhulp het er echt in moeten proppen op vaste tijden omdat ie te veel afgevallen was, en nu niet veel aankomt. Als ik zou wachten tot ie zich meld, krijgt ie sowieso te weinig binnen en valt ie alsnog af😅. Heb vannacht wel bijv 1x een fles van 60cc en daarna gewoon een fles van 95cc. Tussendoor heeft ie zich niet gemeld. Ik vind het maar lastig 😁

9 maanden geleden

Misschien voeden op verzoek? Bij borstvoeding gaat dat ook zo. Gewoon geven wanneer ze behoefte hebben en niet aan de 90cc of 3 uur vast houden. Beter wat vaker kleinere beetjes geven denk ik? Bij borstvoeding drinken ze ook naar waar ze zelf behoefte aan hebben. Succes 🍀

9 maanden geleden

Reactie op CM9293

Misschien voeden op verzoek? Bij borstvoeding gaat dat ook zo. Gewoon geven ...
Deze baby meld zichzelf niet echt.. niet binnen die 3uur tenminste. Slaapt veel tussen en tijdens de voedingen. We "moeten" dus wel die tijden aanhouden en dan het liefst die 90cc vanwege zn groei. Morgen een eigen baby weegschaal binnen. Misschien geeft dat me meer rust als we zjen dat ie gewoon goed gegroeid is 🤭

9 maanden geleden

Mijn dichter is van 14maart... maar zit nog niet op de 90cc. Nog gewoon 70. Wij geven op de dag wel voeding om de 3 a 3,5u en laten haar de nacht zelf komen. Geven vanaf de start kunstvoeding. Vaak in de namiddag doet ze dwars. En in de avond doet ze dwars. Dit zijn krampen. Ze is dan erg onrustig ej huilt veel. Als ik dit zo lees heeft jouw kindje dit ook. Ze kan dan ook op een moment naar haar handjes grijpen en gaan sabbelen, dit lijkt of ze honger heeft, maar dat doet ze dus ook bij haar krampjes. Helaas kunnen we hier niets tegen doen.. en is het een veel voorkomend iets dat kindjesnin de avond hier last van krijgen. Ik vind de 90cc overigens al best veel.. zeker als ze soms ook wat Melk teruggeeft. Miss kun je toch wat minder geven.?

9 maanden geleden

Reactie op Maria201623

Deze baby meld zichzelf niet echt.. niet binnen die 3uur tenminste. Slaapt ...
Oh dat is inderdaad lastig! Zo’n weegschaal is ideaal. Die hebben wij toen echt veel gebruikt. Die van ons kwam toen ook niet zelf en was pas na 3 weken op geboorte gewicht.