15 Reacties

8 maanden geleden

Constatie bureau is niet verplicht om heen te gaan ik ga alleen voor de vaccinaties

8 maanden geleden

Wij gaan alleen voor de vaccinaties en voor de rest niet. Mijn kind hoeft niet in een hoekje gedrukt te worden met alles wat ze al wel of niet moet kunnen. Het blijft je eigen keuze om er heen te gaan, gelukkig is niks verplicht 😉❤️

8 maanden geleden

Daarbij gaat hun je privé leven niks aan je gaat voor je kindje. Gewoon duidelijk tegen ze zijn hoor

8 maanden geleden

Wat naar. Die wij hebben is echt top, super leuke meiden en ze zijn onwijs leuk met de kinderen

8 maanden geleden

Wat jammer dat je zo'n ervaring hebt gehad op het consultatiebureau. Ik ben juist wel blij met het cb en wat ze doen, 1e keer dat ik daar was en mijn zoon gewogen werd plaste hij ook de boel onder 🤣 ik ga er vanuit dat dit praktisch dagelijkse kost is voor hun. Ik stel vragen als ik ze heb, luister naar hun adviezen en overleg met ze. En daarna kijk ik wat ik kan toepassen maar volg ook zeker niet alles wat ze zeggen. Ik hoop dat je morgen een betere ervaring hebt!

8 maanden geleden

Ik heb gelukkig nog nooit dit soort situaties meegemaakt bij het cb. door verhuizing 3 verschillende locaties gehad maar altijd lieve medewerksters die totaal niet bemoeizuchtig overkomen. Laatst had ik mijn middelste ook bij die toevallig net zijn broek vol poepte. Geen luier bij en stonk enorm🙈 De vpk toverde een luier uit de kast en terwijl ik onze baby aankleede verschoonde zei met alle liefde mijn zoontje. Mocht je je er niet prettig bij voelen idd alleen voor de vaccinaties gaan. Een andere optie is nog om gewoon eerlijk te zeggen dat je er niet van gediend bent.

7 maanden geleden

Met de eerste maar 1x geweest, rot ervaring.. kleine had paar uur later nog rooie krassen van nagels op haar buikje van die vrouw. Toen nooit meer geweest met haar. Met de tweede 1x geweest om advies in te winnen op aanraden van m’n huisarts vanwege ernstige reflux. Ze hadden geen tips of adviezen, deden alles al wat ze normaliter adviseren dus ook niks aan gehad. Verder ga ik niet met de meiden, ook niet voor de vaccinaties. Consultatiebureau is gelukkig niet verplicht, je kan gewoon tegen ze zeggen dat je niet langer wenst te komen voor de controles. Dat je enkel contact opneemt als er dingen zijnnwaar je als ouder zelf niet uit komt.

7 maanden geleden

Wij kregen gelijk super veel commentaar dat hij te veel zou drinken, terwijl hij perfect op zijn groeicurve zit en daarmee perfect op het gemiddelde. Van de kinderarts vervolgens mocht hij zelfs meer drinken.. En bij vragen over veel spugen en extreem huilen, tja dat hoort erbij als je kinderen wil. Bleek 2 week later kma te zijn. Dus ik ben ook niet bepaald te spreken over cb😂

7 maanden geleden

Met alle drie de kinderen ben ik er nog nooit geweest. Ik hoef geen advies over hoe ik ze moet opvoeden. Onze kinderen hoeven ook niet tr voldoen aan gemiddelden. Ze zijn goed zoals ze zijn.

7 maanden geleden

Wat jammer dat je een negatieve ervaring hebt! Ik zag er door allerlei verhalen ook wel een beetje tegenop maar uiteindelijk bleken de mensen daar super aardig en helemaal niet “streng” en vond ik het juist heel nuttig om te gaan. Mocht het morgen weer tegenvallen, dan kun je misschien vragen om een andere contactpersoon? Wie weet klikt het dan heel fijn.

7 maanden geleden

Hier ligt het eraan welke arts we hebben... Er is er 1 die ik vreselijk vind. Maar er is ook een hele lieve vrouw.

7 maanden geleden

Succes morgen als je gaat! Hoe is het gegaan? Hier alleen maar positief over het cb. De assistentes zijn altijd erg lief en gezellig. En de vp en arts trouwens ook. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze controleren of oordelen. Ze geven ons juist het gevoel dat we het goed doen. Hopelijk geeft dit je hoop voor je volgende afspraak. En over dat poepen.. dat vind ik echt bizar. Dat komt toch vast vaker voor? Onze oudste zoon heeft de arts eens ondergeplast😅 sochtends vroeg, ze moest dus nog de hele dag. Ze vond het niet leuk maar we konden er wel om lachen. Wat jammer dat er zulke verschillen in de cd's zitten zeg.

7 maanden geleden

Ah wat naar zeg. Ook omdat er dan zo'n sfeer hangt. Probeer het je niet aan te trekken hoor, laat ze kletsen. Hier overigens wel super fijne ervaring en fijne arts. Dus het verschilt heel erg denk ook per locatie.

5 maanden geleden

Jeetje wat vervelend dat je er geen goed gevoel bij hebt. Bij ons bij de CB is het allemaal heel gemoedelijk door het hele team! We gaan ook geregeld even langs om alleen te wegen en te meten. Misschien kun je een gesprek aan gaan, en aangeven waar je tegen aanloopt?

5 maanden geleden

Ik vind er ook geen reet aan 😅 Mijn zoontje is altijd vrolijk en tevreden maar op het consultatiebureau is hij altijd chagrijnig en wil niks doen 🙃 Wij hebben altijd dezelfde vrouw en die heeft voor mijn gevoel overal een oordeel over, heel vermoeiend. Ik had er laatst ook een error toen ik daar kwam toen het zo intens heet was en het daar binnen echt 40 graden leek. Het zweet stroomde over mijn hoofd en mijn zoontje was helemaal rood en klam. Toen werd die verpleegkundige geïrriteerd dat ik hem geen omslagdoek om wilde doen, want hij zou het koud krijgen. Ja daaaag.