17 Reacties

17 dagen geleden

Heeeeeeeeel erg herkenbaar!! Ben er echt heel veel mee bezig, denk ook echt wel dagelijks. Wordt soms ook echt wel een beetje gek van mezelf. Ik voel heel erg de drang om het goed te willen doen en ben ook gewoon enthousiast en vindt het tevens allemaal ook erg spannend. Het is bij ons niet vanzelfsprekend om zwanger te mogen zijn en heb vorig jaar ook een missed abortion gehad. Misschien ben ik daarom er nu wel extra mee bezig en heel bewust ben. Maar het mag soms wel een tikkeltje minder van mezelf 😝

17 dagen geleden

Helemaal herkenbaar, ben nu op 17 weken (2e kind) heb constant het gevoel dat er vanalles al moet. Kinderkamer, kleding, spullen erom heen kopen. Vanalles willen regelen. Vreselijk haha. Wil gewoon rustig aan doen maar lukt niet helemaal haha. Ook wanneer ga ik iets voelen etc. Ik ga alle kanten ermee op. Maar komt vast goed !

17 dagen geleden

Ook heel herkenbaar! Hier 16+1 weken zwanger.. wil ook het liefst alles al geregeld hebben tot in de puntjes en ben er 24/7 mee bezig. Maar ik ben er vooral lekker van aan het genieten, want vind het zo’n wonder!

17 dagen geleden

Fijn om te lezen dat jullie dit herkennen! En zo herkenbaar wat jullie zeggen! Inderdaad, vooral lekker van genieten!! 🥰

17 dagen geleden

Ik vind het niet herkenbaar en daar ben ik wel een beetje gelukkig om 🙈 lijkt mij best vermoeiend vooral, maar ik heb zodanig veel afleiding in mijn werk en met mijn zoontje dat ik soms vergeet dat ik zwanger ben 😀 Het is echt heel bijzonder, ik begrijp je wel hoor! Zeker als je voor het eerst zwanger bent, alles is nieuw, en je waagt een sprong in het onbekende. Enjoy, zou ik zeggen 😁

17 dagen geleden

Reactie op Oostende

Ik vind het niet herkenbaar en daar ben ik wel een beetje gelukkig om 🙈 li ...
Nou dit heb ik dus... De eerste periode was ik heel ziek en kon ik er niet omheen, maar sinds ik me beter voel (nu een week of 4) vergeet ik echt de helft van de tijd dat ik zwanger ben... Ben zo druk met werk, m'n zoontje en allerlei andere dingen dat ik er gewoon niet aan denk. Voel me daar best een beetje schuldig om, juist omdat ik uit ervaring weet dat het niet vanzelfsprekend is om zwanger te zijn. Bij m'n vorige zwangerschap was het heel anders, maar nu komt het er echt 'een beetje bij' 😬

16 dagen geleden

Reactie op AnyaE

Nou dit heb ik dus... De eerste periode was ik heel ziek en kon ik er niet ...
En dat is ook helemaal oke lijkt mij! En het zal veel uitmaken of het je 1e, 2e, 4e etc is inderdaad wat ook heel logisch is. Alles is nieuw bij de 1e maar bij de 2e weet je het allemaal al wel en je hebt dan ook nog is al een zoontje erbij, wat jouw aandacht ook opvraagt. Vooral niet je schuldig voelen hoor 😘

16 dagen geleden

Reactie op Mamatobe8898

En dat is ook helemaal oke lijkt mij! En het zal veel uitmaken of het je 1e ...
Wat een lieve reactie, dankjewel! 😘 En in jouw geval zou ik er lekker van blijven genieten! Het is echt een bijzondere tijd en wat ze hier al zeggen: het 2e trimester is echt de beste tijd om alles zo veel mogelijk te regelen en verzamelen. Ook al voelt dat misschien een beetje vroeg, in het 3e trimester is je energiepeil minder en ben je minder flexibel 😉

16 dagen geleden

Ik ben nu zwanger van de vierde dus ik herken het nu helemaal niet, maar ik weet nog bij onze eerste dat dit precies zo was. De hele dag kijken op internet wat je nodig hebt, wat je leuk vindt, weer twijfelen en nog een keer kijken enz. Geef je er lekker aan over, zo’n eerste is ook gewoon super bijzonder. Je weet niet wat je te wachten staat en wat je nodig hebt enz. Dat gevoel van alles goed willen doen herken ik ook nog van de oudste. Vergeet niet; een warm bedje, liefdevolle moeder, melk en luiers is echt de eerste levensbehoefte van zo’n kleintje en dan vooral jou liefde💕

16 dagen geleden

Ik herken dit ook wel. Voor mij voelt het als het hebben van een deadline en klussen moeten dan ofwel nu nog gedaan worden of het gaat een paar jaar liggen wachten. Bij alles vraag ik me dit af want met een tweeling op komst heb ik het straks alleen maar druk daarmee. Hier dus als een malle aan het klussen (ik plan en mijn vriend voert uit, goeie deal 😊) De kleertjes, babyboxen en spulletjes kopen ben ik nog niet mee bezig nu. Komt vast gauw genoeg. Wat ik wel ook doe zijn die dingen voor mezelf waar ik straks minder tijd voor verwacht te hebben ter ontspanning. Dat helpt goed de balans houden en kan ik aanraden! Heb je een hobby waar je graag tijd aan besteedt en dat straks met baby's op een lager pitje komt? Pak je extra momenten en laat dan ook ff lekker los!

16 dagen geleden

Reactie op Felina1985

Ik herken dit ook wel. Voor mij voelt het als het hebben van een deadline e ...
Dit is echt een keigoede tip! Pak het er nog van, als je graag naar de cinema gaat of uitgebreid gaat eten, doe dat nog zoveel mogelijk 😄 Spullen heb je zo gekocht, dus je prioriteit op klussen lijkt me een verstandige keuze 😁

16 dagen geleden

Reactie op Annette19901

Ik ben nu zwanger van de vierde dus ik herken het nu helemaal niet, maar ik ...
Ik herken me absoluut in deze reactie. Nu ook zwanger van nummer 4. Zolang je er op een fijne en leuke manier (voor jou) mee bezig bent, lekker zo doen! En vond de tip die hier onder staat ook heel mooi en waardevol. Plan nu juist dingen in, waar je straks mogelijk minder tijd voor hebt. Deze zwangerschap heb je de handen nog grotendeels vrij. Daardoor duurt de tijd ook lang 😅, maar benut die tijd. Dat verdien je als aanstaande mama.

16 dagen geleden

Oooh ik heb dit ook! Ik wil ook dat alles af is voordat de baby komt. Dus mijn man moet nu ook onze eigen slaapkamer schilderen haha! Nieuwe gordijnen en een nieuwe bank! En natuurlijk alles voor de baby... ik denk dat ik maar eens lijstjes moet makem voor overzicht.

16 dagen geleden

Lijkt me heel handig om zo te zijn, lekker voorbereid de zware laatste loodjes in gaan en daarna de baby helemaal ready verwelkomen. Aan de andere kant heb je types zoals ik, heel nonchalant en laconiek, waardoor ik bij mijn vorige nog met 40 weken moest rennen en haasten. 🤣

16 dagen geleden

Bij mijn dochter had ik nu al kinderwagen, behang, meubels en kleding uitgezocht. Deze zwangerschap heb ik de kraamhulp alleen nog maar geregeld 🤣. Ik zou er lekker van genieten dat het nu kan. Bij een eventuele volgende zwangerschap, mocht je die wens hebben, heb je daar geen tijd meer voor 🤣

15 dagen geleden

Ontzettend bedankt voor de reacties met wel of geen herkenning, de tips en adviezen!! 🥰