7 Reacties

één maand geleden

Ik hoorde van een vriendin dat ze bij WW minder xou hebben gekregen dan met ziektewet uitkering. Mogelijk ook even goed om uit te zoeken. Dacht te horen ww 70% van laatste loon en ziektewet 100%. Ik las ook dat er aan WW voorwaarden. Zijn verbonden. Mogelijk ook goed om na te checken

één maand geleden

Verder kope mensen vaak te lang door met hun klachten. Als het als het al niet goed gaat is het te overwegen. Mogelijk heb je ook wat aan een afspraak bij de dokter die je ooj desnoods een doorverwijzing naar een oraktijkondersteuner kan geven om hier over te praten. En je kan de website van juridisch loket raadplegen voor meer info

één maand geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/zwanger-en-werken/checklist-zwanger-werk/ Zie net hier deze reclame voor bij komen. Misschien heb je er iets aan? Sterkte en succes in iedergeval!

één maand geleden

Vervelend hoor! Niet fijn om hier tijdens je zwangerschap mee bezig te moeten zijn. Hier wat dingen die ik erover weet. Zowel in de ZW als in de WW krijg je 70% van je laatste salaris. Met beide ga je ook met zwangerschapsverlof. Tijdens zwangerschapsverlof (die net als anders 16 weken duurt) wordt de ZW/WW tijdelijk stopgezet en word je uit een ander potje betaald. Dit is 100% van je salaris. Voordeel hiervan is dat het niet ten koste gaat van je WW, die tijdelijk is, afhankelijk van je opgebouwde werkjaren. Om die reden is het voor jou zelf ook voordeliger om (eerst) in de ZW te komen. Mits je aan de voorwaarden voldoet. Sowieso handig om even de websites van de Rijksoverheid te checken, daar staat best helder uitgelegd wat beide inhouden en wat de eventuele voorwaarden zijn. Succes! 🍀

één maand geleden

Hier ook nog een linkje met mogelijk handige info: https://www.24baby.nl/zwanger/zwanger-en-werken/zwangerschapsdiscriminatie/ En: mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben dan zou ik daar ook zeker gebruik van maken. Alternatief is het Juridisch Loket (gratis juridisch advies).

één maand geleden

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga vanmiddag even op m’n gemak alle linkjes en benoemde websites bekijken en me goed inlezen. Dat dit precies nu gebeurd is inderdaad heel jammer. Al moet ik zeggen dat het ook geen topwerkgever was; ik kreeg mijn salaris elke maand een week, bijna twee weken te laat en dit zorgde weer voor allemaal onnodige stress en gedoe. Maar zoals ik dit nu lees van jullie moet het sowieso wel goed gaan komen

één maand geleden

Ziekte door zwangerschap is 100% van je loon.