Hoi allemaal,
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden en ik per eind december dus uit dienst ga bij mijn huidige werkgever. Nu werk ik momenteel in de boa branche maar doe ik momenteel aangepaste werkzaamheden aangezien je in de boa wereld vanaf 12 weken niet meer op straat word ingezet. Dit maakt het voor mij denk ik wel wat lastiger om op zoek te gaan naar een nieuwe baan, want een gemeente/bedrijf heeft niks aan mij momenteel want ze kunnen mij niet op straat inzetten..
Als vervangende werkzaamheden doe ik dagelijks max 3 uur schoonmaakwerkzaamheden op kantoor. Wel merk ik dat ik na zo’n ‘werkdag’ meer last heb van mijn bekken dan dat ik heb op een dag dat ik vrij ben.
Nu krijg ik van sommige mensen te horen dat ik me voordat mijn contract verloopt moet ziekmelden zodat ik ‘gebruik’ kan maken van de ziektewetuitkering. (Nu denk ik zelf dat het sowieso niet lang meer duurt als ik voel hoe mijn lichaam reageert) en ik dus de periode tot na de bevalling sowieso kan overbruggen omdat ik dan alsnog geld ontvang.
Moet ik het gewoon uitlopen tot einde contract en dan verder met de werkeloosheidsuitkering ( als ik door de last van mijn bekken niet alsnog in de ziektewet beland natuurlijk) tot na de bevalling.
Of weet iemand anders toevallig een goede optie? Ik weet het allemaal even niet meer namelijk