11 Reacties

7 dagen geleden

Ik ben daar helemaal niet mee bezig eigenlijk, heb er ook nog niks over gehoord. Kan me voorstellen dat je het lastig vindt, maar ik zou me geen zorgen maken als je verder gewoon gezond bent 😋

7 dagen geleden

Mijn schoonzus heeft aan de beademing gemoeten toen ze hoogzwanger was door corona. Zij was ook helemaal gezond. Maar dat is 3 jaar geleden. Dus kan me voorstellen dat de impact nu veel minder heftig is. Maar ben daardoor wel wat voorzichtig, vandaar mijn vraag 😊

7 dagen geleden

Ik heb vorige week corona gehad. Ik heb geen koorts gehad maar mij verder wel echt heel beroerd gevoeld. Het was wel wat erger dan een gewone verkoudheid/griep. Verder probeer ik uit de buurt te blijven van mensen die erg verkouden zijn. Testen maakt voor mij niet uit, zou dit ook niet aan mensen vragen. Verkoudheid of corona is eigenlijk een beetje hetzelfde nu..

7 dagen geleden

Bekende van mij is gynaecoloog, ik vroeg haar ook advies over corona/griepprik. Ze gaf aan dat er eigenlijk bijna geen zwangeren met corona meer in het ziekenhuis komen te liggen, maar dat er meer zwangeren met 'gewone' griep in het ziekenhuis opgenomen worden. Denk dat het overigens alsnog verstandig is wel goed op te blijven letten hoor, maar ik ben er niet meer zo panisch in als bij m'n vorige zwangerschappen. Overigens zelf toen ik de 1e kwee zwanger was ook corona gehad en gelukkig niet veel last van gehad. Maar kan me voorstellen als je schoonzus het zo heftig heeft gehad je extra alert bent!

7 dagen geleden

Ik heb in augustus corona gehad, heb me wel echt heel beroerd gevoeld een paar dagen lang, maar uiteindelijk ook vrij snel weer hersteld gelukkig

7 dagen geleden

Reactie op Ynsol

Bekende van mij is gynaecoloog, ik vroeg haar ook advies over corona/griep ...
Ja dat is het. Ik heb zelf ook 3x corona gehad en 2x daarvan was ik echt beroerd, laatste keer niet. Dus ik weet dat de varianten afzwakken. Maar nu ik zwanger ben is mijn weerstand lager en heb je wellicht ook last van je longen. Op het werk ben ik niet zo moeilijk. Maar morgen heb ik bijv een etentje met een vriendin van een paar uur, dus dan zit je lang kort bij elkaar en nu vroeg ze wat ik wil omdat ze dus verkouden is.

7 dagen geleden

Ik ben momenteel ziek maar test mezelf niet meer of ik wel of geen corona heb. Maar heb het wel aardig te pakken. Zelf vermeed ik sws al mensen die verkouden/grieperig zijn juist omdat ik van mezelf al een lagere weerstand heb. Dit keer was manlief die me aanstak. Zou vooral doen waar dat je jezelf goed bij voelt. Denk toch niet dat je het helemaal kan vermijden maar extra alertheid kan geen kwaad denk ik :)

6 dagen geleden

Nooit rekening mee gehouden. Verkouden jammer dan dan word ik ook maar verkouden. Ga niet bij iemand zitten die doodziek is.

6 dagen geleden

Tja ik heb toch de corona prik gehaald. Heb ik ook gedaan bij mijn vorige zwangerschap. Het beschermd tegen te ernstige ziekte en beschermd ook nog eens je baby in de eerste 6 maanden na de geboorte. Ik ben er altijd 1 dag goed ziek van maar dat was het wel waard voor mij…

6 dagen geleden

Ik heb vorige week corona gehad en was er erg ziek van. Aantal dagen met koorts in bed gelegen de gyneacoloog vertelde mij dat er nog steeds veel hoogzwangeren worden opgenomen. Ik probeer wel bij zieke mensen uit de buurt te blijven, was nonstop mijn handen en probeer gezond te eten.

6 dagen geleden

Ik kreeg het in eind juli toen ik 6 weken weken zwanger was. Eén dag heel erg ziek van geweest, met koorts, maar dat onderdrukte ik met paracetamol ivm de zwangerschap. Dag erna al voor 80% beter.