11 Reacties

2 maanden geleden

Hey! Ik teste vrijdag ook positief, ik zal elke dag 2 keer temperaturen en als je wel 38 hebt of hoger gewoon de verloskundige bellen! Ik had helaas wel de hele tijd 38 nog wat, maar zodra ik een paracetamol nam daalde dit ook weer. Beterschap !

2 maanden geleden

Reactie op Kirob

Hey! Ik teste vrijdag ook positief, ik zal elke dag 2 keer temperaturen en ...
Jaa het ding is dat ik nog geen verloskundige heb, omdat ik donderdag mijn eerste echo nog in het ziekenhuis heb (zat daar in traject). Maargoed, kan dan misschien de verpleegkundigen daar bellen…

2 maanden geleden

Volgens mij is koorts juist dat je lichaam werkt om de ziekte te bestrijden en als je een paracetamol neemt dan onderdruk je dat? Ben je dan juist niet langer ziek? Veel beterschap in elk geval en hopelijk komt het niet zo ver!

2 maanden geleden

Reactie op Nola1203

Volgens mij is koorts juist dat je lichaam werkt om de ziekte te bestrijden ...
Normaal wel, maar zoals ik al schreef is koorts gevaarlijk voor je kindje als je korter dan 8 weken zwanger bent.

2 maanden geleden

Ook ik ben positief. Naast keelpijn en hoofdpijn gelukkig allen lichte verhoging

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Normaal wel, maar zoals ik al schreef is koorts gevaarlijk voor je kindje a ...
Ah dus dan neem je het idd daarvoor zodat de koorts niet te hoog wordt ofzo?

2 maanden geleden

Reactie op Nola1203

Ah dus dan neem je het idd daarvoor zodat de koorts niet te hoog wordt ofzo ...
Ja precies

2 maanden geleden

Ik heb ‘t gehad bij mijn eerste zwangerschap. Inderdaad de koorts onderdrukt met paracetamol. Veel gemberthee met citroen gedronken. Viel gelukkig mee. Beterschap!

2 maanden geleden

Ik ben 8+5 en nu (voor het eerst in m'n leven) corona. Mag je gewoon paracetamol?

2 maanden geleden

Reactie op An4485

Ik ben 8+5 en nu (voor het eerst in m'n leven) corona. Mag je gewoon parace ...
Ja, paracetamol is veilig tijdens de zwangerschap! Wordt aangeraden als eerste middel van keuze bij pijn/koorts. Kan geen kwaad om dit een paar dagen te slikken indien nodig.

2 maanden geleden

Ik heb het ook tijdens mijn eerste zwangerschap gehad! En er loopt nu een gezond jongetje van bijna 2 rond 😃