24 Reacties

17 dagen geleden

Ja gewoon gebruiken! Die collega vindt het vast niet erg en juist leuk

17 dagen geleden

Ja ik zou hem gewoon gebruiken. Wie weet hoe lang je nog samen werkt met die collega. Zou jammer zijn als je elkaar over 2 jaar nooit meer ziet en je hebt je droomnaam voor haar laten schieten... Plus, waarschijnlijk vindt ze het alleen maar leuk! Wie wordt er nu niet blij van dat iemand je naam zo mooi vindt dat ze die aan haar kostbaarste bezit wil meegeven? Als je het toch naar vindt, kun je er wel vast misschien met haar over praten. Haar complimenteren met haar naam en vertellen dat deze naam al heel lang jullie favoriete naam is en jullie die zelfs aan jullie dochtertje willen geven. Dan weet ze het vast en lijkt het niet of jullie het van haar gekopieerd hebben.

17 dagen geleden

Haha dit ken ik, heb ook een collega met een kindje die precies die mooie naam heeft. Zou me een scheur lachen als jij toevallig die collega blijkt te zijn. Maar voor zover ik weet is ze niet zwanger.

17 dagen geleden

Reactie op Littleseahorse

Haha dit ken ik, heb ook een collega met een kindje die precies die mooie n ...
Haha het is alleen haar eigen naam, dus niet die van haar kindje. Dat maakt het zo lastig 🙈 hahah ik heb het al gedeeld op mn werk dus ik zal het wel niet zijn 😂

17 dagen geleden

Onze naam was vroeger populair en ik heb wel drie collega’s met die naam. Gewoon gebruiken hoor!

17 dagen geleden

Ik zou hem ook gewoon gebruiken. Vrijwel alle namen zijn in zekere zin al “bezet”. Als het niet iemand is die jullie (en dus vooral ook jullie kindje) heel vaak zien/spreken zou ik die naam er echt niet om laten.

17 dagen geleden

Ik zou zeker de naam gewoon kiezen als jullie die het mooiste vinden. Het is een collega.. niet je beste vriendin 😉 (en dan nog haha: mensen hebben geen alleen-recht op een naam!). En zoals meer ook zeggen; je hebt geen idee hoe lang die collega nog je collega is. Daar de mooiste naam voor laten schieten lijkt me mega zonde!

17 dagen geleden

Same here!! Ik ga die naam wel gebruiken. Het is nooit zeker of je die baan behoudt, of je collega.

17 dagen geleden

Reactie op Ramona_32

Same here!! Ik ga die naam wel gebruiken. Het is nooit zeker of je die b ...
Ga je die collega ook inlichten van te voren? Ik twijfel of ik dat doe aangezien het dan geen geheim meer is en ik bang ben dat andere collega’s het dan ook al weten.

17 dagen geleden

Ik zou hem gewoon kiezen. Wat heb je verder met je collega? De kinderen zien die elkaar? Zo niet dan maakt t toch niks uit? Miss gaat ze ergens anders werken

17 dagen geleden

Ik zou hem gewoon kiezen. Wat heb je verder met je collega? De kinderen zie ...
Het gaat niet om haar kindje maar haar eigen naam!🙃

17 dagen geleden

Reactie op Trajectbaby1

Ga je die collega ook inlichten van te voren? Ik twijfel of ik dat doe aang ...
Jazeker, ik had eerst bij de andere collega's gepijlt wat ze er van zouden vinden en wat ze zelf zouden doen (de collega waarvan ik haar dochters naam ga gebruiken was er die dag niet) en iedereen zei gelijk; gewoon doen! Ik ga het haar zelf ook vertellen wanneer ik de gender reveal op werk heb gedaan. Ik ga trouwens mijn collega haar dochters naam gebruiken en niet haar eigen naam.

17 dagen geleden

Reactie op Ramona_32

Jazeker, ik had eerst bij de andere collega's gepijlt wat ze er van zouden ...
Wat netjes dat je dat doet! Dan kan je er nooit ‘gedoe’ van krijgen na de tijd. Ik zou het wel makkelijker vinden als het haar dochter haar naam was ipv haar eigen.. vandaar mijn twijfel! Er komen vast gekke reacties op. Maar om nou de naam daarom niet te kiezen? Lastig!

17 dagen geleden

Reactie op Trajectbaby1

Wat netjes dat je dat doet! Dan kan je er nooit ‘gedoe’ van krijgen na de t ...
Hmm nou eerlijk. Stel een collega zou naar mij toe komen en zou zeggen dat ze hun dochter dezelfde naam als de mijne zouden geven zou ik het enkel en alleen maar leuk vinden en als compliment kunnen zien voor mn naam haha!

17 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Hmm nou eerlijk. Stel een collega zou naar mij toe komen en zou zeggen dat ...
Fijn om te horen! Heb er al een beter gevoel over na alle berichtjes ☺️

17 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Hmm nou eerlijk. Stel een collega zou naar mij toe komen en zou zeggen dat ...
Klopt, En als het nou een super zeldzame naam was oké.... Dan snap ik helemaal dat het lastig is. Maar die naam stond al op mijn lijstje voordat ik daar kwam werken + staat die naam in de top meisjes namen. Dus wordt hij vaak gegeven.

17 dagen geleden

Wij zitten met een soort gelijk ‘probleem’ Mijn collega heeft een kind (25 jaar oud) met de naam die wij mooi vinden.. M’n man zegt ook gewoon doen, maar ergens vind ik het wel lastig. Maar na het lezen van al deze berichten denk ik misschien ook dat we het gewoon moeten doen

16 dagen geleden

Mijn jongste dochter heeft dezelfde naam als de verloskundige die mijn 1e bevalling gedaan heeft. Heel toevallig is mijn oudste dochter op haar verjaardag geboren. Ik wilde de naam eerst niet gebruiken vanwege haar, maar ze werkt inmiddels niet meer bij mijn verloskundigepraktijk . Ik heb dus geen moment spijt dat ik die naam toch gebruikt heb. Ik heb overigens ook een collega die haar dochter dezelfde naam als mij heeft gegeven. Wij werkten al samen voor ze in verwachting was. Ik vind het wel grappig. In mijn geval een blijk dat ze me wel mag!😄

16 dagen geleden

Mijn naam is al geraden door familie😬 nu twijfel ik dus wel

16 dagen geleden

Reactie op Mamavane1

Mijn naam is al geraden door familie😬 nu twijfel ik dus wel
Ohja dat snap ik wel! Heb je ontkent dat dat de naam wordt? Dan vergeten ze het misschien en is het alsnog een verrassing. Maar snap wel dat je twijfelt.