76 Reacties

7 dagen geleden

Ik heb het via een dagcurve gedaan. Dan moet je 3x op 1 dag bloedprikken. Een gedoe,maar beter dan dat drankje😅

7 dagen geleden

3 december heb ik deze voor de eerste keer. Zie er ook erg tegen op. Dag curve mag ik pas als deze niet lukt door bijvoorbeeld overgeven van het drankje

7 dagen geleden

Hier!! Alleen de 2e keer ging het beter dan de 1e keer gelukkig.. maar het is vreselijk

7 dagen geleden

Ik heb dit ook 27 november! Kijk er wel wat tegenop als ik al die verhalen hoor! Voor mij is dit de eerste keer. Klopt het dat je in die 2 uur ook niet mag lopen? Ik had dit ergens gelezen.

7 dagen geleden

Ik ga een dagcurve bijhouden. Heb aangegeven dat ik het drankje niet wil doen. Mocht de dagcurve afwijken kan ik altijd nog kiezen om wel het drankje te doen.

7 dagen geleden

Reactie op Jorieke96

Ik heb dit ook 27 november! Kijk er wel wat tegenop als ik al die verhalen ...
Dat werd wel gezegd. 2 uur lang in de wachtkamer blijven zitten tot je weer mag prikken

7 dagen geleden

Reactie op Humbly89

Dat werd wel gezegd. 2 uur lang in de wachtkamer blijven zitten tot je weer ...
Oh bedankt! M'n man gaat mee, maar denk dat hij wel rondje gaat lopen die 2 uur. Hij kan namelijk niet zo lang stilzitten😅

7 dagen geleden

Reactie op Jorieke96

Oh bedankt! M'n man gaat mee, maar denk dat hij wel rondje gaat lopen die 2 ...
Haha dat snap ik heel goed

7 dagen geleden

Ik vond het dus echt 100% meevallen! Ik goot het drankje in 1x achterover (atje voor de sfeer 😂), heb twee uur achter mn laptop zitten werken en mezelf daarna op een heerlijk saucijzenbroodje getrakteerd omdat ik zo had in hartig na dat zoetje drankje. Was zo gepiept!

7 dagen geleden

Hier ook van de week gehad. Had mij voorbereid om een vies roze dik drankje. Maar het waren 2 bekertjes heel zoet water met citroen smaakje. Viel alles mee😃 Het was vooral het niet eten waar ik tegenop zag maar het is goed gekomen😊

7 dagen geleden

Reactie op Jorieke96

Oh bedankt! M'n man gaat mee, maar denk dat hij wel rondje gaat lopen die 2 ...
Jij kan ook lekker mee wandelen als er een rolstoel beschikbaar is 🤭 Heb je misschien wat afleiding, anders duurt de 2 uur wel heel lang! Succes 🥰

7 dagen geleden

Ik had het afgelopen maandag. Ik vond dat drankje erg meevallen. Inderdaad in één keer atten dan ben je er maar vanaf. Het lange wachten op die lege maag vond ik het vervelendste. Ik mocht inderdaad niet te veel aan de wandel gaan. Tip: zoek van tevoren in het ziekenhuis en fijn plekje om de tijd uit te zitten. Ik zag bij de hoofdingang gewoon lekkere banken dus ben daar twee uur gaan zitten met een muziekje op.

7 dagen geleden

Ik heb deze volgende week zaterdag, geen idee wat me precies te wachten staat (eerste keer) dus we gaan het zien 😊

7 dagen geleden

Mijn verloskundige zegt dus dat de suikertest pas sinds heeft rond 26 weken.. Laatst was ik in het ziekenhuis die me wel al adviseerde dit te doen vanwege een mogelijk wat groter buikje van de baby. Zijn er meer mensen die dit gehoord hebben, vanaf 26 weken pas nut? Ben nu vandaag precies 22 weken..

7 dagen geleden

Reactie op Maria201623

Mijn verloskundige zegt dus dat de suikertest pas sinds heeft rond 26 weken ...
Hier werd tussen de 24 en 28 weken gezegd

7 dagen geleden

Reactie op Maria201623

Mijn verloskundige zegt dus dat de suikertest pas sinds heeft rond 26 weken ...
Ik was gisteren op controle bij de verloskundige en die gaf ook aan de suikertest vanaf week 26

7 dagen geleden

Mijn verloskundige kwam zelf met de optie tot dagcurve en dat heb ik gedaan. Dus nuchter en twee uur na ontbijt geprikt. Dit vond ik veel fijner, misschien is dat een optie voor je?

7 dagen geleden

Ik heb volgende week ook de glucose test. Is voor gekozen om voor de zekerheid te doen aangezien er suikerziekte in mn familie zit. Zelf nog nooit ergens last van gehad en ook nooit zon drankje genomen. Vriendin van mij al wel en die was er ook niet over te spreken 😂 ze zegt dat het naar soort zeepsop smaakt. Ben blij als het achter de rug is haha

7 dagen geleden

Ik had dit vorige zwangerschap ook en dus zwangerschapsdiabetes. Ik heb gevraagd of ik het niet met mijn priksetje mag testen. Dat mag! Dus ik geloof met 16 weken 2 dagen geprikt en week 24 2 dagen. Veel beter!

7 dagen geleden

Bij mij is de test gisteren ook gepland, vanaf week 27. Helemaal prima 👍🏼 heb fijne tips gekregen van de verloskundige waar ik kan gaan zitten en evt met een rietje het drankje te nemen dan zit het verder in je keel. Maak me er niet zo heel druk om. Meer om de nuchtere maag haha