76 Reacties

7 dagen geleden

Ik had idd gevraagd voor prikken, maar omdat het minder betrouwbaar is willen ze toch eerst drankje proberen. Hopelijk houdt ik het binnen. Ik lees ook dat sommigen er geen moeite mee hebben. Ik begreep zelfs van de verloskundige dat sommige dames het lekker vinden 😅. Nou wie weet ga ik het dit keer ook lekker vinden. Ik kan iig na het drankje 2 uur rustig bijkomen 😂

7 dagen geleden

Ik heb hem gisteren ook weer gehad( 24 weken). Heb hem ook al gehad met 16 weken en die was goed. Ik vind het drankje echt niet lekker en ben bij beide meer dan 4 uur misselijk geweest. Met 16 weken mooie waardes alleen nu met 24 weken foch te hoge waardes na 2 uur stil zitten. Nu dus alles goed bij houden en 4x prikken op een dag. Had ook zwangerschapsdiabetes bij mijn eerste zwangerschap

7 dagen geleden

Reactie op Maria201623

Mijn verloskundige zegt dus dat de suikertest pas sinds heeft rond 26 weken ...
Ik heb over 1,5e week de suikertest met 25w1d. Verloskundige gaf aan vanaf 24 weken en in het ziekenhuis checkten ze bij het maken van de afspraak ook wanneer ik minimaal 24 weken was.

7 dagen geleden

Ik heb deze test ook volgende week. Ben benieuwd of het voor mij zo vervelend gaat zijn als ik in sommige verhalen lees of dat het meevalt. Sterkte allemaal en hopelijk geen diabetes straks 🤞

6 dagen geleden

Ik moest hem vorige zwangerschap (nu ook weer) doen en vond het echt alles meevallen. Zag er als een berg tegenop door alle horrorverhalen, maar was prima te doen. Prikken, drankje in een keer naar binnen geklokt en lekker 2 uur Netflix gekeken in de wachtkamer. Zaten veel meer vrouwen en af en toe daar mee gekletst ook. Ik mocht niet van de afdeling af en te veel heen en weer lopen. Dus neem vermaak mee als je 2 uur gewoon zitten te lang vind. Daarna weer bloedprikken. Ik had broodjes voor mijzelf meegenomen voor na die tijd.

6 dagen geleden

Ik had hem al met 16 weken en meteen diabetes vastgesteld, vorige zwangerschap ook al zo vroeg

6 dagen geleden

In België is het drankje met sinaasappel smaak. Mierzoet maar prima te doen gelukkig 🤭💪🏼

6 dagen geleden

Ik moet binnenkort ook.. hoeveel van dat drankje moet je drinken? Mag je dan ook geen water meer? Ik zie er best wel tegenop omdat ik nog steeds misselijk ben.

6 dagen geleden

Reactie op ZwangerM

Ik moet binnenkort ook.. hoeveel van dat drankje moet je drinken? Mag je da ...
Hele goeie vraag, ik kan me dat niet meer herinneren. Wist wel dat ik 2 uur erna niet mocht eten, maar water kan ik me niet herinneren.

6 dagen geleden

Reactie op ZwangerM

Nee na het drankje mag je 2 uur lang niks eten en drinken, dus ook geen water.

6 dagen geleden

Reactie op ZwangerM

Ik kreeg na het drankje wat water om de smaal weg te spoelen. Niet megaveel, maar was zeker genoeg. Het is 300ml suikerwater, bij mij deed ze het in koffiebekers en het was dus 2 bekertjes

5 dagen geleden

Ik moet ook….

5 dagen geleden

Hoi meiden, mega tip als je opziet tegen deze test: je kan ook een dagtest doen bij de VK, dan moet je sochtends op lege maag bloedprikken, dan ontbijten en 2 uur niks eten en drinken > dan weer prikken en dan lunchen en weer 2 uur niks eten en drinken > laatste keer prikken!!! Veel beter als je misselijk bent van het niet eten of suikerdrankje!!

5 dagen geleden

Is deze test verplicht? Ik heb ‘m nog niet gehad namelijk haha

5 dagen geleden

Reactie op moedertweeëntwintig

Hoi meiden, mega tip als je opziet tegen deze test: je kan ook een dagtest ...
Ja dat wilde ik ook, maar mijn verloskundige gaf aan dat ze dat liever niet doen, omdat het minder betrouwbaar is. En pas als suikerdrank niet lukt door overgeven etc, dan pas een prikkers

5 dagen geleden

Neus dichtknijpen en achterover slaan. Zo heb ik het de vorige keren ook gedaan 😀 Maar het is wel vies, ik snap dat je er niet naar uitkijkt.

5 dagen geleden

Reactie op marou2

Ja dat wilde ik ook, maar mijn verloskundige gaf aan dat ze dat liever niet ...
Maar liever niet mag jij nog steeds zeggen dat jij het liever wel zo doet 🙈 Ik zou hem omdraaien, bij enigszins afwijkende waarden kun je altijd nog suikerdrankje nemen. Ik ga dit weekend 1 dag een dagcurve thuis bijhouden. Verloskundige vroeg wel waarom ik dit wilde maar vond het verder prima.

5 dagen geleden

Reactie op Fox2

Maar liever niet mag jij nog steeds zeggen dat jij het liever wel zo doet � ...
Ja daar heb je wel een punt in. Ga het dan toch ter sprake brengen, want ik moet pas over 2 weken en heb nu al de rillingen als ik aan dat drankje denk

5 dagen geleden

Ik heb hem met 16 weken gehad en straks weer met 26 weken. Het is even lastig dat je nuchter moet zijn en dat dan 2u lang moet blijven en zo min mogelijk mag inspannen. Ik vind het drankje zelf niet mega vies, met tandenpoetsen kokhals ik meer haha

4 dagen geleden

Ik moet nog ik zit er ook zo tegen op omdat ik angst voor naalden heb, en ik vaak duizelig ben na het prikken en je mag niks eten dit word een hel🥺😭