76 Reacties

4 dagen geleden

Ik ben maandag aan de beurt, voor mij de eerste keer dus ben benieuwd hoe ik op het drankje reageer! Gelukkig geen last meer van misselijkheid / overgeven dus ga er vanuit dat het wel goed moet komen😊

4 dagen geleden

Reactie op Methilde_123

Ik moet nog ik zit er ook zo tegen op omdat ik angst voor naalden heb, en i ...
Heel herkenbaar.. misschien niet te veel bij nadenken en gewoon dom door gaan

4 dagen geleden

Reactie op marou2

Ja daar heb je wel een punt in. Ga het dan toch ter sprake brengen, want ik ...
Voor mij geldt ook dat er 75 gram glucose (suiker) in het drankje zit. Dat staat gelijk aan bijna 5,5 blikjes fanta van 250 ml. Dit zou ik normaal ook niet drinken, dus ik vind die hoeveelheid suiker die jij (en je baby) binnenkrijgt echt teveel. Het is misschien niet schadelijk, maar ik denk ook niet dat het goed is 😊 Maar snap ook dat heel veel het wel doen, maar wel goed om te weten dat je keuzes hebt en wat er precies in het drankje zit.

4 dagen geleden

Dames, Ik had vandaag de suikertest en moet zeggen dat het me enorm mee viel!!! Ik maakte me wat zorgen van te voren vanwege de vele horror verhalen maar echt het was easy peasy. Ik nam het drankje met citroen smaak en dat was gewoon goed te doen. Even 2 uurtjes gewerkt daar, weer geprikt en op naar huis. Morgen al de uitslag 🤞🏻

2 dagen geleden

Ik zit nu in de 2 uur wachttijd, maar ik vond het drankje ook onwijs meevallen! Het is zoet en je moet even doordrinken, maar het was echt te doen!

2 dagen geleden

Reactie op Lisanne62025

Ik zit nu in de 2 uur wachttijd, maar ik vond het drankje ook onwijs meeval ...
Hoop dat de 2 uur gauw voorbij zijn voor je! Wat voor smaak was het drankje? Las bij sommige dat je mocht kiezen qua smaak haha...

2 dagen geleden

Reactie op Melizzz

Hoop dat de 2 uur gauw voorbij zijn voor je! Wat voor smaak was het drankj ...
Citroen smaak! Ik mocht niet kiezen. Het ziet er qua kleur wel echt heel vies uit haha

2 dagen geleden

Ik had bij de 3x prikken test een foute waarde wegens stuwing bloed... nou 4x op een dag een week lang om te horen ja je waardes zijn normaal maar we blijven monitoren

2 dagen geleden

Reactie op Lisanne62025

Citroen smaak! Ik mocht niet kiezen. Het ziet er qua kleur wel echt heel vi ...
Oh als ik iets haat is het citroen smaak 😭😭😭

2 dagen geleden

Reactie op Melizzz

Oh als ik iets haat is het citroen smaak 😭😭😭
Het is ook niet mijn favoriet😅 Maar het was niet zuur zoals citroen normaal is door de hoeveelheid suiker

2 dagen geleden

Reactie op Lisanne62025

Het is ook niet mijn favoriet😅 Maar het was niet zuur zoals citroen normaa ...
Nou hoop ik op het beste moet 11 december pas maar zie vooral op tegen het idee dat ik nuchter moet zijn... Trek dat heel slecht

2 dagen geleden

Reactie op Melizzz

Nou hoop ik op het beste moet 11 december pas maar zie vooral op tegen het ...
Komt vast goed! Ik werd ook om 5 uur wakker met honger😭 Maar het gaat nu redelijk! Nog 45 minuten wachten😅

2 dagen geleden

Ik moet nu nog een klein kwartiertje wachten na het drankje, ik vond het echt een vreselijk drankje.. maar ik hoor ook genoeg mensen dat ze het mee vinden vallen hoor. Wat voor mij hielp was vooral heeel snel het weg proberen te drinken 😂 kan niet wachten tot ik zometeen eindelijk een lekker broodje kan eten

2 dagen geleden

Reactie op Lisanne62025

Komt vast goed! Ik werd ook om 5 uur wakker met honger😭 Maar het gaat nu r ...
Oh niet fijn... Mag je ook niet beetje water drinken in de ochtend ?

2 dagen geleden

Reactie op Melizzz

Oh niet fijn... Mag je ook niet beetje water drinken in de ochtend ?
Volgensmij officieel niet, maar heb ik wel gedaan. Ik heb altijd zo’n dorst als ik wakker word😅

2 dagen geleden

Reactie op Lisanne62025

Volgensmij officieel niet, maar heb ik wel gedaan. Ik heb altijd zo’n dorst ...
Jaa nee ik snap je! Zelfde hier.

2 dagen geleden

Ik heb hem deze zwangerschap inmiddels 2 keer gehad. Maar gelukkig deze keer geen zwangerschapsdiabetes, ondanks dat ik het de vorige 2 keer wel beide keren had. 😃 Keek er ook beide keren weer super tegen, maar heb beide keren gelukkig samen met een ander gezeten, door de afleiding viel het reuze mee! 🥰

2 dagen geleden

Na aandringen vandaag bij verloskundige mag ik ook eindelijk die test inplannen. Ik mag Dinsdag ochtend op mn werk (in ziekenhuis) kan ik mooi die 2 uur gewoon chillen bij mn collega's of miss zelfs beetje werken 👍🏻 hopelijk valt het mee..

één dag geleden

Ik heb inmiddels de uitslag van gisteren, alles is goed😄

één dag geleden

Bij mij was gelukkig ook alles goed! M’n glucose blijkt juist enorm laag te zijn 😅 3.8 nuchter en na de suikerbom 4