9 Reacties
11 dagen geleden
Hoe lang wil je de baby op jullie kamer? Bij ons was dat echt bijna een jaar. Daarom gaan we de 2e baby kamer ook niet nu al maken. Ik zou zelf je kindje op zijn kamer laten en dan pas over half jaar (of langer?) als baby uit jullie kamer gaat naar grote meiden jongens kamer??
11 dagen geleden
Ik snap je dilemma wel goed! Bij ons lag de baby ook het eerste jaar op onze kamer, dus dan zou ik het pas later doen. Maar als je al na enkele maanden je baby op een eigen kamer wil leggen wel eerder al. En er dan echt een feestje van maken; jij krijgt een echte grote jongenskamer! Samen behangetje uitzoeken etc. Zodat het voor hem voelt als een mooie nieuwe stap en niet als “vervangen worden”.
11 dagen geleden
Zal het ervoor doen. Zijn al zoveel veranderingen straks voor jullie dreumes. Nu heb je alle tijd om dit rustig voor te bereiden. Behang uitzoeken etc. Kan hij lekker wennen en installeren in alle rust, zonder alles wat er verder speelt. Volgend jaar wordt ook een tropen jaar en is ook prettig voor jullie als je dit al in orde hebt. Wij hebben de eerste maanden co-sleeping gedaan, maar wel na het einde van mijn verlof naar eigen kamertje omdat de overgang voor de baby vrij ongemerkt zo ging.
Vaak onderschat je wat veranderingen met een kind kan doen. Wij hebben dat ook met de basisschool nu. Onze dochter vindt het geweldig maar is wel terugvallen qua zindelijkheid omdat ze voelt dat die veranderingen toch wel groot zijn. Geeft blijkbaar toch spanning voor haar. Een overgang dat de baby naar eigen kamer gaat zal jullie zoon ook zien als weer een verandering. En zeker als hij in die periode ook weer verhuist.
11 dagen geleden
Ik denk dat het er ook met name aan ligt hoe je het gaat brengen aar hem toe. Als je hem meeneemt in het proces dat hij een grote jongens kamer krijgt, hoeft hij volgens mij helemaal niet het idee te hebben dat hij weg moet om de baby.
Is waarschijnlijk meer je eigen associatie (wel begrijpelijk hoor)
11 dagen geleden
Wij hebben hetzelfde gedacht! Toevallig de beslissing genomen;
We zijn dit weekend begonnen aan zijn nieuwe kamer en we willen over 2 weken z’n bedje verplaatsen. Hij vindt het helemaal het einde z’n nieuwe grote jongens kamer! We hebben er dus voor gekomen om het ruim van te voren te doen!
11 dagen geleden
Wij hebben hetzelfde. Hier ook een dreumes, volgende maand anderhalf jaar oud. Wij hebben er voor gekozen dat de dreumes naar een nieuwe kamer gaat, ook een verdieping hoger. Hij is helemaal gek van auto’s dus hij krijgt een stoere peuterkamer met auto thema. Dan kunnen we de babykamer laten zoals hij nu is.
Wij kiezen ervoor om de dreumes al voor de geboorte te verhuizen naar de andere kamer zodat hij alvast kan wennen en niet het idee krijgt dat hij weg moet voor de baby. Onze dreumes is altijd een lastige slaper geweest. Het lijkt nu eindelijk wat beter te gaan, dus ook voor zijn nachtrust is het beter als hij boven slaapt en niet direct grenzend aan de babykamer. De baby gaat waarschijnlijk al na een paar weken naar zijn eigen slaapkamer in het ledikant omdat mijn man anders echt niet kan slapen. Dat hebben we bij de eerste ook gedaan na 3 weken en hierdoor geen moeite gehad van de overstap van cosleepen naar alleen slapen
11 dagen geleden
Hier ook een autokamer voor de dreumes gemaakt haha! Slaapt hier nu ongeveer 1 weekje in.
Wij hebben bewust de keus gemaakt om hem nu al te verhuizen naar zijn nieuwe kamer, zodat hij daar goed gewend is als de baby er is.
Zo heeft hij (denken wij) het minst het gevoel dat hij weg moet vanwege de baby. Er verandert dalijk al zo veel voor hem, denk dat hij meer rust heeft als we het nu al doen.
En nu heb ik rust met mijn nesteldrang! Babykamer is hierdoor eigenlijk al af.
11 dagen geleden
Zou wachten. Zeker als je verwacht dat het bijvoorbeeld 6 maanden duurt erna, ipv weken. Ga er vanuit dat je dreumes ook nog wel eens een moeilijke periode ingaat wat slaap betreft als de baby geboren is. Ikzelf zou hem dan het liefst zo dichtbij mogelijk willen hebben.
Dan is je dreumes ook wat ouder en kun je samen zijn nieuwe slaapkamer maken. Dan begrijpt hij het ook wat beter..
11 dagen geleden
Onze zoon ging met anderhalf jaar naar een eigen kamer. Hij sliep heel lang slecht en wij hebben geen slaapkamers op dezelfde verdieping, dus we wilden onszelf wat traplopen besparen. Toen zijn tanden allemaal door waren is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Het was twee weken aanpoten maar daarna was hij gewend. Ik zou voor de geboorte kiezen. Dan is er geen associatie met de baby en bovendien passen jonge kinderen zich makkelijker aan. Tussen de twee en drie jaar kunnen ze ook bang worden in het donker