20 Reacties

8 dagen geleden

Doorbakken? Dan eet ik liever niets hahah

8 dagen geleden

Ik zou dan voor stoofvlees gaan 鈽猴笍

8 dagen geleden

Reactie op joyce0208

Doorbakken? Dan eet ik liever niets hahah
Haha ja inderdaad, nou dan eet ik het liever ook niet . Mijn we gaan met schoon ouders naar een restaurant en het kerstmenu als hoofdgerecht is dus biefstuk entrecote of zeebaars. En anders paddenstoelen risoto 馃槄

8 dagen geleden

Als je je biefstuk goed maakt en het optijd eruit haalt, is het gaar maar nog geen rubber. Het is natuurlijk niet hetzelfde als hoe je het normaal zou eten, maar het hoeft niet super taai te zijn. Stoofvlees is ook lekker idd

8 dagen geleden

Laatst met uiteten een doorbakken entrecote gehad en vond het verrassend lekker gelukkig馃崁 Is al deels verwachtingsmanagement denk ik haha

8 dagen geleden

Hele stukken vlees (dus geen gehakt of burger) kan je rood van binnen eten als het minimaal 4 dagen op -12 ingevroren is geweest. Hiermee dood je toxoplasmose. Listeria wordt niet gedood maar zit alleen aan de buitenkant dus als de buitenste laag goed aangebakken is kan je gewoon genieten van een lekker medium biefstukje. Alleen zou ik het wel direct na ontdooien gebruiken en niet nog een dag laten, maar dit is natuurlijk niet te controleren in een restaurant.

8 dagen geleden

Volgens mij staat er in het oei ik groei boek, dat als je het van te voren 1,5 uur in de vriezer stopt de bacteri毛n dood gaan. En je dan dus medium kunt eten, zou je zelf even in moeten verdiepen of dat daadwerkelijk zo is. Ik durf het zelf niet aan en laat lekker al het rauwe vlees staan. Kan ik er na mijn zwangerschap weer extra van genieten. Ik denk dat er voor de feestdagen genoeg alternatieven zijn!

8 dagen geleden

Dat vind ik dus zelf ook . Er zijn genoeg alternatieven. Ik heb het ook aangegeven bij mijn schoonouders die hebben een restaurant gereserveerd waar ze dat als kerstmenu hebben en anders krijg je dus paddestoelen risoto als hoofdmenu. Geen andere keus verder . Maar helaas lijkt het of mijn schoonouders mijn niet serieus nemen

8 dagen geleden

Reactie op witje23

Dat vind ik dus zelf ook . Er zijn genoeg alternatieven. Ik heb het ook aa ...
Dat meen je niet. 馃槺 Ik zou niet eens willen meegaan dan, maar dat zullen mijn hormonen zijn. 馃槣 Hele lastige situatie! Misschien kun je even contact opnemen met het restaurant, het is nu nog vrij vroeg van te voren en valt er dus wat te regelen? Misschien hebben ze niet eens aan zwangeren gedacht? En passen ze iets aan. En anders zelf een restaurant zoeken met een betere menukaart om dit voor te leggen aan je schoonouders? Lijkt mij een hele lastige situatie. Want je wilt de band ook goed houden met je schoonouders. Luister vooral naar je gevoel en doe wat goed voelt voor jou en je kindje!

8 dagen geleden

Reactie op Chaaarissaaa

Dat meen je niet. 馃槺 Ik zou niet eens willen meegaan dan, maar dat zullen m ...
Ik denk er precies hetzelfde over . Eigenlijk wil ik zo al niet meer mee als er niks wordt gedaan terwijl ik het al een paar weken geleden aangegeven heb. Maar inderdaad je wilt ook de band goedhouden met ze . Maar ja heel eerlijk vind ik het wel dat ze je serieus moet nemen en ze wisten voor dat ze gingen reserveren dat ik zwanger was . Ik ga het zoeizo niet eten daar was ik al overuit je wilt toch het beste voor je kindje.

7 dagen geleden

Reactie op witje23

Ik denk er precies hetzelfde over . Eigenlijk wil ik zo al niet meer mee al ...
Zijn twee voorgerechten als hoofdgerecht misschien nog een optie? Dat doe ik vaak als de keuze (vegetarisch/zwanger) wat beperkt is.

7 dagen geleden

Helaas ook niet de voorgerechten zijn rauwe zalm carpaccio en paddenstoelen soep meer niet

7 dagen geleden

Reactie op witje23

Helaas ook niet de voorgerechten zijn rauwe zalm carpaccio en paddenstoelen ...
Dat is jammer. Dan zou ik het inderdaad even met het restaurant overleggen, vaak is er dan wel iets mogelijk

7 dagen geleden

Maar dan kan je toch die risotte kiezen? Of lust je dat echt niet? Ik eet sowieso geen vlees dus misschien snap ik het niet, maar moet je dan per se vlees eten?

7 dagen geleden

Ik hou niet van paddenstoelen risoto. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding .

7 dagen geleden

Reactie op witje23

Ik hou niet van paddenstoelen risoto. Maar dat is natuurlijk ieder zijn ei ...
Dat is wel heel lastig dan ja. Wel flauw dat je schoonouders geen rekening met je lijken te houden :( Misschien even contact opnemen met het restaurant idd om te vragen wat er mogelijk is.

7 dagen geleden

Mijn schoonouders laten mij juist nu iets uitkiezen zodat ze zeker weten dat ik het ook mag eten en mij er een plezier mee doen! Evt het restaurant bellen voor een andere optie lijkt mij wel haalbaar hoor!

7 dagen geleden

Reactie op Eline055

Mijn schoonouders laten mij juist nu iets uitkiezen zodat ze zeker weten da ...
Dat is juist super lief en fijn

7 dagen geleden

Ik zou even bellen van tevoren, zoals als aangegeven kan je zowel biefstuk, entrecote als carpaccio gewoon eten als het minimaal 4 dagen diepgevroren is geweest. Bij carpaccio is dit 9 van de 10 keer al het geval. Ik zou gewoon vragen of ze voor jou een stuk biefstuk of entrecote in willen vriezen en dan bereiden en dan kiezen voor ingevroren carpaccio. Ik doe het thuis ook wel eens zo. Gerookte zalm zou ik wel overslaan:)

7 dagen geleden

Bel zelf eens naar jet restaurant. Vaak houden ze de opties beperkt omdat anders heel veel uitzonderingen moeten maken, maar in het geval je zwanger bent heb ik eigenlijk al altijd de keuze gekregen uit iets dat ze anders wel op de menu hebben.