Allemaal, ik heb jullie advies nodig. Wij zijn recent verhuist en moesten een verloskundige zoeken (was niet helemaal geplant, wel vreselijk welkom). De eerste afspraak had ik bij een verloskundige praktijk die op Google wat prima reviews had, tja. Wat weet ik nou van een plek waar we nieuw zijn en de weg nog niet kennen. We kwamen aan op een bedrijfsterrein, tussen de afhaaltenten van thuisbezorgd met rokende mensen voor de deur. We werden niet begroet bij binnenkomst en de echo was niet om naar huis te schrijven. We verlieten de praktijk met een gemengd gevoel en ik besloot na wikken en wegen de knoop door te hakken en voor een andere verloskundige te kiezen.
Zo gezegd zo gedaan.. nieuwe praktijk. Intake door zenuwachtige jonge verloskundige. Niet daadkrachtig. Giechelend door de intake. Niet echt wat bij mij past en mij het vertrouwen geeft voor de komende periode. Ze adverteren met: vaste gezichten tijdens je zwangerschap. Niet iets waar ik in dit geval enthousiast van word.
Nu komt het dilemma: kan ik nog een keer overstappen? Of echt niet… mijn gevoel zegt: ga! Mijn hoofd; je kan het niet maken/ wat als de derde ook niet prettig is en het misschien een mentaliteitsverschil in de regio is?
heb inmiddels wel wat mensen hier aangeschoten om ervaringen te delen over welke verloskundige praktijk hier goed is. Die wacht ik nog even af.
**onze vorige verloskundigepraktijk was ervaren, doortastend en out of the box denkend. Maar zit een uur verderop dus geen optie.
Hoor heel graag wat jullie vinden!