24 Reacties

2 dagen geleden

Ik kijk zó uit naar het moment dat onze peuter zijn broertje ziet en hoe ze in de weken, maanden en jaren daarna een band met elkaar gaan opbouwen! Hij is (meestal 🫢) zo lief voor de baby’tjes bij de opvang en buiten de deur zegmaar, kan niet wachten om hem met zijn eigen broertje te zien 🥰

2 dagen geleden

Wat een leuk topic! Ik kijk heel erg uit naar het 'golden hour'. Bij de eerste hebben we dat gemist vanwege complicaties tijdens de bevalling (later ruimschoots ingehaald hoor 🥰), maar gewoon dat alles achter de rug is en je kunt kennismaken en knuffelen. Dat eerste uur zijn ze zó helder. En ook om ze samen te zien opgroeien inderdaad (wij verwachten ook ons 2e zoontje). Ze zullen elkaar heus weleens de tent uit vechten 😉 Maar in gedachten zie ik ze samen legokastelen bouwen 😊

2 dagen geleden

Heel leuk topic inderdaad! Ik denk dat wanneer je een tweede krijgt je beter weet hoe heerlijk het gaat zijn en dat het een stuk minder stressvol maakt. Ik kijk erg uit naar het ruiken aan mijn kindje, ze ruiken zo heerlijk als ze newborn zijn! Echt verslavend haha. Het eindeloze gekroel, eerste lachje, eerste rondje in de wandelwagen, trots de baby laten zien aan de mensen waar ik van hou. En gewoon de wereld opnieuw ontdekken door de ogen van je kindje. Ik vind het nu vooral heel spannend hoe het voor onze dochter gaat zijn om een broertje te krijgen. Ik kijk er zo naar uit om haar als grote zus te zien!

2 dagen geleden

Ach leuk dit! Verwacht je de eerste? Ik ben in verwachting van onze tweede en ik weet nog bij de eerste: dat intense gevoel van liefde voor zo’n klein wezentje, zo intens dat het bijna pijn kan doen haha. Zo onvoorwaardelijk, echt bijzonder. En ik vond mijn vriend papa zien worden en hoe hij die rol op pakte ook echt fantastisch mooi. Ik word er bijna weer emotioneel van als ik het zo type (hallo hormonen 😅). En ik verheug me ook weer op een klein mini mensje waardoor je de wereld met andere ogen weer beleefd. Ik kan nu zoveel waarde voelen in de kleine dingen, en gewoon ‘zijn’. En straks, het ouder worden. Onze dochter is net 3 en zo’n kletskous en grappenmaker, altijd dat gekakel en gelach in huis horen is echt zo’n verrijking in ons leven 😊

2 dagen geleden

Wat een fijn topic en herkenbaar. ☺️ Vind het allemaal zo mooi maar soms ook overweldigend, en dan ga ik me zorgen maken. Maar, ik kijk (misschien gek) uit naar de bevalling. Het proces van samen toewerken naar de komst van ons kindje. En hem dan kunnen vasthouden en voor hem zorgen en alles te gaan ervaren. Kijk er ook erg naar uit om mijn vriend samen met hem te zien. Ben zo blij dat onze zoon zo’n lieve vader heeft, van wie ik zeker weet dat hij (zolang hij leeft) er altijd voor hem zal zijn en hem helemaal zal accepteren zoals hij is. ❤️ En ik kijk er naar uit om zelf moeder te worden. Soms voel ik me onzeker en vraag ik me af of ik het wel kan. En tegelijkertijd voel ik liefde en vertrouwen en denk ik: let it go, het komt allemaal wel goed. Tikkie dramatisch soms haha, maar dat gooi ik dan maar op de hormonen. 😜

2 dagen geleden

Ik kijk er naar uit om straks geen pijn meer te hebben, weer op de grond te kunnen zitten en mee te spelen met mijn zoontje. Omdat mijn zwangerschap fysiek zwaar is heb ik het gevoel dat ik hem vaak tekort doe. Ik kijk uit naar lange wandelingen maken met beide kinderen, mijn zoontje grote broer zien worden, en klaar kunnen zijn met het topic ‘zwangerschap’. Ik ben ook heel erg benieuwd naar hoe mijn dochtertje eruit zal zien, en stiekem kijk ik uit naar roze kleedjes en kousenbroekjes, wat ik nooit van mezelf verwacht had 🙈 Ik kijk er zelfs nu al naar uit om over dit en anderhalf jaar een nieuw levensritme te hebben, nieuwe afspraken met familie rond oppassen, en gewoon fijn in mijn bubbel met 2 kinders en een man te zijn.

2 dagen geleden

Reactie op tanniegie

Wat een fijn topic en herkenbaar. ☺️ Vind het allemaal zo mooi maar soms oo ...
Wat mooi om te lezen. En helemaal niet raar dat je uitziet naar de bevalling! Ik heb de vorige keer echt een hele pittige bevalling gehad met onvoorziene complicaties, maar het is echt het allermooiste wat ik ooit meegemaakt heb! Het meest krachtige, intieme, pijnlijke, wonderlijke, hopeloze en euforische allemaal ineen. Deze keer moet ik zeer waarschijnlijk een keizersnede en dat is echt een teleurstelling omdat ik zelf ook juist erg uitkeek naar de bevalling. Gelukkig heb ik nog even om eraan te wennen 😇 Ik hoop echt dat het voor jou een hele mooie ervaring zal zijn! 😘

2 dagen geleden

Ik zat vanmorgen in de auto en zag ineens helemaal voor me hoe ik met haar kinderliedjes ga zingen op schoot, vreemd om ineen aan te denken maar ik werd er zo blij van ❤️

één dag geleden

Gewoon echt het moment dat je kindje op je buik word gelegd🥹 Heb dit nu 2x mee mogen maken en hier kijk ik gewoon zooo naar uit🥹 Voor mij is er gewoon niks in de wereld dat beter voelt dan dat moment, dat je eindelijk je kindje mag ontmoeten en je meteen die ijzersterke band voelt tussen jou en je kindje❤️❤️❤️❤️

één dag geleden

Mijn situatie is anders dan andere mama's ik heb een dochter van 4 jaar 4 jaar terug mocht ik niks met haar dus waar kijk ik naar uit Nou,komt het: kraambezoek lekker wandelen met de kleine boys😍 eindelijk familie meer betrekken heerlijk mijn kinderen aan bed in bed slapen met ons 4e samen zwemmen, Leuke dingen doen op visite gaan heerlijk😍

één dag geleden

Reactie op Hadewiay

Gewoon echt het moment dat je kindje op je buik word gelegd🥹 Heb dit nu 2x ...
Oh ja dat gevoel is zo overweldigend, daar kijk ik ook enorm naar uit 🥺🥺🥺

één dag geleden

Reactie op tanniegie

Ik heb precies hetzelfde! Zoveel mensen die vragen of ik er tegenop zie, maar ik zie er juist enorm naar uit. Het is toch waar je naartoe werkt al die tijd, de overgang naar mama worden, en de laatste momenten die jouw naar de kindje toe leiden! En ook het hele proces van bevallen hoort daarbij, ik kan niet wachten haha

één dag geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ach leuk dit! Verwacht je de eerste? Ik ben in verwachting van onze tweede ...
Ja de eerste inderdaad! Reuze spannend allemaal dus, maar vooral zoveel zin in alle magie die ik nog mee mag gaan maken 🥰

één dag geleden

Reactie op Hadewiay

Gewoon echt het moment dat je kindje op je buik word gelegd🥹 Heb dit nu 2x ...
Is ook wel heel persoonlijk. Wat fijn dat jij dit zo ervaren hebt en zonder dat ik heel erg negatief wil doen, ist ook goed voor anderen om bewust te zijn dat dit niet altijd zo is. Ik was alleen maar opgelucht dat het klaar was en heb dat moment helaas helemaal niet zo mooi ervaren. Of uberhaupt die sterke band. Nogmaals, niks negatiefs naar jou 🥰 maar ik had het wel fijn gevonden om tr weten dat dit niet perse zo hoeft te zijn.

één dag geleden

Reactie op Fox2

Is ook wel heel persoonlijk. Wat fijn dat jij dit zo ervaren hebt en zonder ...
Nee ik weet ook zeker dat dit niet voor iedereen zo is, vooral voor vrouwen met een traumatische bevalling.. Het was mijn persoonlijke antwoord op de vraag waar je het meest naar uit kijkt als je kindje geboren is.

één dag geleden

Reactie op tanniegie

Zeker niet gek, alleen maar mooi! Vol vertouwen je bevalling ingaan, dat helpt zeker! Ik kijk er ook naar uit, vooral om dat warme lijfje weer tegen je aan te voelen en de euforie en emoties die daarbij horen. Oh en ik kijk ook enorm uit naar het geven van borstvoeding. Ik mis dat echt, zo van genoten bij onze dochter. Ondanks die stuwing die gaat komen en die ik erger vind dan bevallen weet ik dat het zo prachtig is om te mogen doen!

één dag geleden

Reactie op Fox2

Is ook wel heel persoonlijk. Wat fijn dat jij dit zo ervaren hebt en zonder ...
Het is sowieso ook een heel persoonlijke vraag die word gesteld, veel moeders verheugen zich op het kletsen met hun kinderen.. waaronder ik ook voor mijn eerste. Nu is mijn eerste 6 en verlang ik soms terug naar de tijd waar hij 5 minuten zijn mond kon houden 🥲😂

één dag geleden

Reactie op Hadewiay

Nee ik weet ook zeker dat dit niet voor iedereen zo is, vooral voor vrouwen ...
Ja is ook zo en ik vind het alleen maar mooi 🥰 Ik hoop zo dat het dit keer anders gaat zijn. Als ik nu terug denk kan ik me niet voorstellen dat ik me toen zo voelde en helemaal niet blij/verliefd was. Ze is zooo leuk maar dat gevoel moest bij mij wel echt groeien.

één dag geleden

Reactie op Hadewiay

Het is sowieso ook een heel persoonlijke vraag die word gesteld, veel moede ...
Hahaha ja dat kan ik me ook voorstellen 🤣 Of dat ze mama gaan zeggen en daarna word je gek van de 50x mama op een dag 🤣

één dag geleden

Reactie op Fox2

Ja is ook zo en ik vind het alleen maar mooi 🥰 Ik hoop zo dat het dit keer ...
Fijn dat je deelt dat het ook anders kan gaan en voelen. Ook dat is oké (misschien niet wat je graag wilt, maar wel oké) en ik kan me voorstellen dat als je dat zelf meemaakt, het fijn is om te weten dat dat ook gewoon kan en niet erg is. Maar, ik hoop met je mee dat je nu een andere ervaring mag hebben. 😘