7 Reacties

2 maanden geleden

Totaal geen antwoord op je vraag.. maaaaar ik las op het internet dat je het pas vanaf 12 weken moet en niet zo vaak per week… geen idee hoe het zit maar misschien goed om even in te duiken/vragen aan je vk? Sorry als ik het mis heb🫠 vind het zelf ook heel interessant!

2 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

Totaal geen antwoord op je vraag.. maaaaar ik las op het internet dat je he ...
Niet voor week 12 en niet meer dan 1-2 minuten per week is het advies inderdaad. Om het hartje hoorbaar te krijgen moeten er geluidsgolven doorheen worden gestuurd. Dat is best heftig voor zo’n heel klein hartje in wording. Daarom beter zo min mogelijk gebruiken. Zelf koop ik expres geen Doppler want ben bang dat ik hem te vaak zou willen gebruiken. Vanaf week 14 kun je bij veel verloskundigen ook langskomen om het hartje te beluisteren, daar houd ik het maar bij 🫢

2 maanden geleden

Reactie op Kelly🤰🏻

Totaal geen antwoord op je vraag.. maaaaar ik las op het internet dat je he ...
Ik ben aankomende zondag 12 weken… had indd ook gelezen dat het niet goed zou zijn, maar hoor echt verschillende dingen erover.. de een zegt kan geen kwaad en de ander weer wel. Mijn verloskundige zegt dat t geen kwaad kan. Dus vandaar mn vraag. Kan hem kado krijgen dus denk vraag hier eens even. ☺️

2 maanden geleden

Wat is het idee van de doppler voor jou ? Kan je tegen de stress als je het onjuist gebruikt en niet direct de hartslag van de baby vind? Veel vk praktijken bieden ook een hartjes spreekuur aan. Ik hoop niet dat ik als een moeder maffia klink 😅 het is niet zo bedoeld. Geruststelling moet je in jezelf vinden🩷 dat probeer ik ook elke dag tegen mijzelf te zeggen. Op dit moment zijn wij zwanger en zijn wij nu al verbonden met de baby door de navelstreng en onze moederliefde

2 maanden geleden

Reactie op drimle

Wat is het idee van de doppler voor jou ? Kan je tegen de stress als je het ...
Helemaal eens! Dus niks moeder maffia… 👍🏼

2 maanden geleden

Ik heb dit besproken met mijn verloskundige. Zij adviseert dit absoluut niet te doen. Als er echt ongerust bent, kun je altijd naar het hartjesspreekuur komen. Ik vond haar beredenering wel noemenswaardig. Dat deel ik graag met je. Wat je ermee doet, is aan jezelf natuurlijk. Het zorgt vaak voor meer ongerustheid, als je het hartje niet kunt vinden. Daarnaast is het voor de baby ook geen fijne gewaarwording (geluidsgolven, trillingen etc). En men weet niet wat de effecten hiervan zijn op de baby. Plus, de doppler van de verloskundige is van hoge kwaliteit, goed onderhouden, uitvoerig getest etc. Bij zo'n goedkoop apparaat weet je niet precies wat je in huis haalt en hoe schadelijk het is. Dat dus. Voor mij genoeg reden om dit niet aan te schaffen. Hopelijk helpt dit met het maken van een keuze.