7 Reacties

9 maanden geleden

Ik zou het zeker enige tijd geven. Je bent gehecht, maar ook bont en blauw. Het is een flink herstel proces.

9 maanden geleden

Ik heb het vanochtend weer voor de eerste keer heel voorzichtig gedaan en bij mij zijn gisteren de hechtingen eruit gehaald. Denk dat je vooral moet doen wat voor jezelf goed voelt!

9 maanden geleden

Morgen is voor mij de bevalling 4 weken geleden. Ik ben geknipt en dus ook flink gehecht. Ik vind het er nu heel netjes uitzien, het is niet meer opgezwollen en ook niet meer zo heel gevoelig. Ik denk dat ik het morgen of maandag ga proberen te scheren. Dat doe ik dan wel met een elektrisch apparaat op de zachtste stand en ik denk niet dat ik over de plak van de hechtingen zal gaan. Misschien dat ik mijn man vraag of hij het stukje daaromheen wil doen. Hij heeft ook geholpen aan het eind van de zwangerschap toen ik niks meer kon zien 馃槀 Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wanneer zij wil scheren. Ik zou in ieder geval wachten tot de hechtingen geen pijn meer doen en de wond echt dicht is.

9 maanden geleden

Na 1,5 week durfde ik het met een spiegeltje te bekijken, in mijn hoofd was het heel erg (door hoe het voelde, alles deed zo zeer 馃槄) in werkelijkheid zag je er bijna niets van. (Ik ben gescheurd en geknipt) na 3,5 week durfde ik bikinilijn te scheren, en na 4 weken voorzichtig gewoon alles te scheren zoals ik altijd deed (ook de plaats dus waar hechtingen zaten) ik blijf voorlopig nog een beetje voorzichtig maar meer voor het idee dan dat dat nodig is

9 maanden geleden

Ik was gister 3 weken pp, en heb me woensdag of donderdag weer helemaal geschoren. Ik had een klein tweedegraads ruptuur dat is gehecht met een hechting. Wel moet ik erbij zeggen dat ik er op geen enkel moment last of pijn van/aan heb gehad. Maar ik heb express wel even gewacht tot het niet meer blauw voelde en zodat het wat tijd had om te herstellen. Vond het spannend om te scheren maar het viel me reuze mee

9 maanden geleden

Na anderhalf week het bovenste gedeelte gedaan. Met meer richting onder bij mn schaamlippen wacht ik even tot het helemaal is genezen

9 maanden geleden

Ik zou gewoon wachten tot het niet meer pijn doet daar beneden. Ik heb na twee weken de boel weer geschoren. Ik moest eigenlijk vooral wachten tot ik 眉berhaupt weer een tijdje kon staan, want aan het einde van mijn zwangerschap kon ik amper lopen of staan. En aangezien er toen inmiddels een flinke bush was gegroeid, zou het best lang duren om de boel weer te scheren.馃槀