8 Reacties

7 dagen geleden

Je bedoelt denk ik Artipoppe? Ja daar hoor ik goede verhalen over. Maar ik zou wachten tot je baby is geboren. Mijn dochter wilde niks van een draagzak weten en het kan zo wisselend zijn wat voor jullie fijn is dat je beter te zijner tijd één draagconsult kan laten doen

7 dagen geleden

Ik heb een ergobaby voor het eerste jaar gehad en daarna ook nog een bykay. Was over allebei heel tevreden

7 dagen geleden

Reactie op Hel1J

Je bedoelt denk ik Artipoppe? Ja daar hoor ik goede verhalen over. Maar ik ...
Oh, nog nooit over een draagconsulente gehoord! Dat vind ik een goede tip

7 dagen geleden

Ik heb tweedehands gekocht bij de eerste. Kreeg een gratis draagdoek die erg handig was de eerste maanden. De fysio van onze zoon vertelde dat draagzakken dan nog te groot zijn en de nek niet goed ondersteunen. Vanaf vier maanden gebruikten we de 360 graden variant van ergo baby. Dan kan de baby naar je toe kijken of vooruit.

7 dagen geleden

Wij gebruikten zowel een draagdoek als een draagzak. Houdt er rekening mee dat draagzakken vaak (altijd?) niet geschikt zijn voor newborns. Vaak staat erbij vanaf welke kledingmaat hij past, bijvoorbeeld 62. Daarvoor is het niet ergonomisch. Maar Misschien zijn er wel draagzakken die eerder kunnen hoor! Wij hebben een Tula free to grow en een draagdoek van We Are Wovens. Zelf gebruik(te) ik vooral de draagdoek, mijn man was juist meer fan van de draagzak. Is dus ook echt heel persoonlijk wat je fijn vindt! Een draagconsulent is zeker aan te raden als je veel wilt gaan dragen. Achteraf gezien deden wij het de eerste paar weken niet helemaal goed, dat hadden we zo ook kunnen voorkomen… 🫢

7 dagen geleden

Wij hadden bij onze dochter een draagdoek (stretch en geweven). De stretch variant vond ik eerste 2 maanden fijn, de gewoven variant daarna. Het knopen met een gewoven doek vraagt wel ff handigheid en/of uitleg! Wij hadden daarnaast als draagzak een Artipoppe. Duur, zeker. Maar echt tot ruim na haar eerste verjaardag zóveel gebruikt. Bijna versleten 😅. Ik vond ‘m mega fijn. Het hóeft niet zo duur om een goede draagzak te hebben overigens. Ik raad je een draagconsult zeker aan! Die ga ik zelf straks ook nog doen omdat ik graag een halfbuckle er bij wil. Ik vind variatie fijn omdat ik soms mn rug wel voelde na veel dragen. Er zijn op Instagram ook veel leuke draag accounts; bijvoorbeeld: letstalkbabywearing

7 dagen geleden

Voor de eerste twee maanden vond ik een draagdoek fijn met stretch, daarna een draagzak want dan passen ze er wat beter in vond ik. Ik had die van Tula, zat verder goed en kan je goed stellen. Lang gedragen totdat me zoontje ging lopen, daarna vond hij het ook niet meer fijn.

3 dagen geleden

Ik ben toendertijd ook bij een draagconsulent geweest. Konden we er 1 kiezen die bij mij en mijn zoontje paste 😊. Na 1 consult was er nog veel twijfel dus heb toen een 2 weken een draagzak van haar gehuurd. Daarna weer terug en nog wat gepast en geprobeerd. Uiteindelijk oline met een kortingscode van haar bij een ander bedrijf kunnen bestellen.