13 Reacties

8 maanden geleden

Dutjes alleen maar bij/op ons voorlopig, komt wel een keer in bedje ☺️. Ik heb er 0.0 haast mee, ik vind het veel te gezellig en ik ga mezelf geen stress geven om zo’n dutje in bed af te dwingen. Vond ik bij mn dochter ook vreselijk stom, dacht dat het ‘moest’, maar zij verzette zich alleen maar. Ging rond 4/5 maanden makkelijker. Nu probeer ik het niet eens. Baby blij, wij blij 😬! En contactdutjes zullen hier altijd blijven. Heerlijk.

8 maanden geleden

Dutjes doen we overal haha box, op ons, op de bank, auto, wandelend hahaha ben al blij als we per dag in totaal op de 4 uur komen

8 maanden geleden

Ik ben hier ook een beetje zoekende mee. Ik denk dat het ook heel erg van je kindje afhangt. Ik merkte bij ons zoontje dat hij in de woonkamer niet altijd goed slaapt. En zeker als we bezoek hebben gehad oid dat hij moeilijker slaapt. Dus nu wissel ik contactdutjes af met slaapjes in zijn bed. In zijn bed doe ik dan wel ingebakerd, dan slaapt hij ook beter door. En verder ben ik alles aan het bijhouden in de Napper app. Ik hoop hiermee wat meer inzicht te krijgen in zijn wakker tijden en daarmee meer structuur te vinden in de dag.

8 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Dutjes alleen maar bij/op ons voorlopig, komt wel een keer in bedje ☺️. Ik ...
Helemaal eens! Zolang de kleine blij is en de dutjes voor jullie goed werken op die manier, klinkt dat als de beste optie. Heerlijk hé, die contact dutjes. Daarom vind ik het zo afstandelijk haar in haar eigen kamer dutjes te laten doen 😅

8 maanden geleden

Reactie op Kentje1994

Dutjes doen we overal haha box, op ons, op de bank, auto, wandelend hahaha ...
Zo doen wij het nu ook, we nemen haar ook overal gemakkelijk mee naar toe en ze doet op zich prima dutjes ook onderweg. Inderdaad in de box, auto of kinderwagen. Merk wel dat ze veel langer en dieper slaapt als ze dus een dutje doet op haar eigen kamer, daarom zoekende naar wat het beste is voor haar. Blijft toch uitproberen denk ik haha…

8 maanden geleden

Reactie op Harpelotje

Ik ben hier ook een beetje zoekende mee. Ik denk dat het ook heel erg van j ...
Klinkt inderdaad herkenbaar, ze slaapt bij ons ook beter in haar eigen kamer. Ik zat er ook aan te denken om af te wisselen om en om, in haar eigen kamer en bij ons. Nu wil ze bij ons niet echt in onze armen slapen, maar in de draagzak werkt hier perfect. Toevallig zelf ook de Napper app gedownload, wilde ik inderdaad ook gaan proberen. Vroeg me af: geeft de app op een bepaald moment tips wanneer je de kleine het beste naar bed kan brengen? Biedt het jullie al structuur? Ben er nog niet helemaal uit wat de app precies doet/hoe het gaat helpen. Jij wel?

8 maanden geleden

Reactie op user1495

Zo doen wij het nu ook, we nemen haar ook overal gemakkelijk mee naar toe e ...
Dat en wetende dat als ik hem in bed leg het echt maar 30 minuten maximaal is... Dus voor nu doen we het zo we bewegen met hem gewoon mee haha

8 maanden geleden

Reactie op user1495

Klinkt inderdaad herkenbaar, ze slaapt bij ons ook beter in haar eigen kame ...
Ik heb de app ook gedownload en weet ook nog niet echt het brengt, maar tot nu toe is het wel fijn om inzichtelijk te hebben hoeveel dutjes hij per dag doet en na hoeveel uur hij moe is/naar bed moet.. Geeft toch een klein beetje overzicht 😊

8 maanden geleden

We houden wel de wakkertijden aan en daardoor gaat het inslapen en dutjes stukken beter en hij veel beter tussen zn voedingen in. Bij ons kwam er daarmee automatisch meer ritme in. We starten de dag wel altijd op dezelfde tijd, we maken hem daarmee dus wel om 6.30/7.00 voor dagstart en dan is het ritme op soms half uur/uur verschil elke dag wel hetzelfde. Daarmee vouwen we ook beetje aan het dagrotne omdraaiend

8 maanden geleden

Reactie op user1495

Nou ik ben er deze week mee begonnen. Dus ik weet ook nog niet precies wat het gaat opleveren. Maar volgens mij krijg je na een tijdje wel een soort overzicht van wat gemiddeld gezien het ritme was. En waarschijnlijk gaat dat ritme nog 100x wisselen bij hem. Maar voor nu helpt het me ook om bewuster te zijn van wanneer hij slaapt en het zorgt ervoor dat ik ook alerter ben op zijn vermoeidheidssignalen, zodat ik hem dan kan helpen om te gaan slapen.

8 maanden geleden

Hoihoi! Wij hebben nog een grote broer hier van 1.5 die tussen de middag nog een lang dutje doet van soms zelfs 3u. Ze gaan dan beide naar bed. De andere dutjes doet ze bij ons dan ofwel in de box, of autostoeltje of reisbak van de kinderwagen, ligt er net aan waar we zijn. Dit werkt voor ons prima😊

8 maanden geleden

Reactie op Kentje1994

Dutjes doen we overal haha box, op ons, op de bank, auto, wandelend hahaha ...
Precies dit!

8 maanden geleden

Reactie op user1495

Ik gebruik Huckleberry om dutjes te tracken. Hele fijne app waar je echt alles in kan bijhouden: dutjes, dag/nacht ritme, voeding, luiers, vitamines etc etc. Het is alleen betaald. Voor mij totaal waard! De app geeft ook tips en meldingen wanneer je kleine het beste kan gaan dutten adhv de ingevoerde slaap / eet gegevens die je bij houdt in de app.