3 Reacties

10 dagen geleden

In principe zo vaak het nodig is, en de standaard echo’s dan. Is het medisch nodig om een echo te maken, dan wordt deze uiteraard vergoed

10 dagen geleden

Standaard zijn de termijnecho, 13-wekenecho en 20-wekenecho. Daarbuiten is het bij ons enkel op medische indicatie. Ik mijn geval: - vitaliteitsecho rond 8 weken ivm eerdere miskraam - 28, 32 en 36 weken een groeiecho ivm placentaproblematiek en eerder dysmatuur kindje. Vorige zwangerschap heb ik er uiteindelijk nog veel meer gehad omdat ons kindje dus te klein bleef. Dan meten ze ook met grote regelmaat de doorbloeding van de navelstreng/placenta om te kijken of je kindje nog wel genoeg zuurstof en voedingsstoffen krijgt. Ik zou willen dat ik deze indicatie niet had, scheelt een hoop zorgen 😉.

10 dagen geleden

Bij ons was het de vitalitietsecho rond 9 weken, de 13 weken, 20 weken en straks de 30 weken echo (liggingsecho). Verder konden wij tot 20 weken extra echo's doen voor 35 euro per keer. Dus in het begin heb ik een paar extra gedaan, zoals een geslachtsbepalingsecho.