25 Reacties

2 maanden geleden

Bij mij werd het als optie aangeboden met de kant tekening dat het dan wel uit eigen zak betaald moet worden. 😊 Waarschijnlijk kun je er om vragen als je er een wilt. 🙂 Ik vond 10 + weken ook te lang voor de eerste..

2 maanden geleden

Bij mij ook pas rond die tijd. Als ik terug kom van vakantie ben ik 8 weken en dan op 19 augustus heb ik een intake bij de verloskundige maar nog zonder echo. Dus ik heb ook geen idee wanneer ik die krijg.

2 maanden geleden

Ik kreeg standaard een echo met 6w. Geen idee waarom precies. Denk dat het per vk verschilt. Ben zelf ook altijd erg onzeker en dat wisten hun ook wel.

2 maanden geleden

Hier doen ze t standaard rond de 8 weken. Ik kreeg m met 6 omdat ik op vakantie ging. Dat was voor mij ook een verrassing

2 maanden geleden

Ik heb hem met 9+5, ik kon eerder maar omdat ik tegelijk een intake wou was dit het eerste en het beste plekje, anders moeten we 2x gaan😅 ik heb hem de 23ste

2 maanden geleden

Ik heb een medische indicatie. Alleen maakt het ziekenhuis er zelf een zooitje van . Hierdoor heb ik zelf bij een praktijk een vitaliteit echo aangevraagd. Er zijn ook verloskundige die er zelf een indicatie van kunnen maken waardoor je het niet zelf hoeft te betalen.

2 maanden geleden

Hier eerste echo ook met 8 weken. Mn vorige zwangerschap liep via het ziekenhuis en daar kreeg ik m al met 7 weken. Nu zit ik gewoon bij een verloskundige

2 maanden geleden

Ik heb ook pas de eerste echo als termijn echo, met 10 weken. Loop in het ziekenhuis, en deze was gewoon zo ingepland. Bij m'n vorige zwangerschap ook met 10 weken de eerste echo. Volgens mij doen ze daar standaard de termijnecho als eerste echo, tenzij er echt een indicatie is

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde! Met al die vroege echo’s begon ik me ook af te vragen hoe je die krijgt? Ik heb maandag eindelijk de allereerste echo en ben dan 8+1. Ook ik maak me zorgen of het wel goed zit aangezien ze miskraam etc kunnen zien en ik heb 0,0 klachten dus ben gauw bang dat het niet goed zit. Waarom mogen jullie dan pas 14 augustus als je 10+3 bent? En niet vanaf 8? Ben even benieuwd.

2 maanden geleden

Bij onze praktijk is het standaard rond 8 weken

2 maanden geleden

Reactie op jessicaaaa_1993

Ik heb precies hetzelfde! Met al die vroege echo’s begon ik me ook af te vr ...
Ik had dezelfde angst. Met 8+5 echo gehad en ben 1 dagje teruggezet. Zag een mooi kloppend hartje en ook ik heb eigenlijk vrijwel geen klachten. Op vermoeidheid en verminderde eetlust na.

2 maanden geleden

Bij de meeste organisaties krijg je een vitalitiets echo alleen als er een mediche reden achter ligt. Zoals een eerdere bbz, pcos, vele miskramen of ziekenhuistraject bijvoorbeeld. Er zijn wel organisaties die wel altijd een vitaliteitsecho doen, maar dat is niet de standaard zeg maar. Ik heb bij de eerste 2 zwangerschappen een vitaliteitsecho gehad met 7 weken ivm een ziekenhuistraject. Bij deze zwangerschap heb ik een vroege echo gehad, omdat ik ongepland kort na mijn bevalling zwanger ben geworden en dat extra risico’s met zich mee brengt. Maar mijn verloskundige doet dit ook niet standaard.

2 maanden geleden

Reactie op jessicaaaa_1993

Ik heb precies hetzelfde! Met al die vroege echo’s begon ik me ook af te vr ...
Ze gaven aan dat ik wel een vitaliteitsecho zoude kunnen doen, en dat dat door mijn zorgverzekeraar zelfs vergoed wordt, maar dat dit niet standaard is. Dus dat ik het wel kon doen als ik me zorgen maakte ofzo. Destijds dacht ik nou dat hoeft dan niet, maar nu ik zie dat bijna iedereen het wel heeft vroeg ik me dus vooral af of dat dan standaard is bij andere praktijken of op eigen verzoek vanuit de vrouwen wordt gedaan. Maar is dus beetje van beide begrijp ik uit de reacties hier! Ik denk dat ik toch nog even geduld ga houden dan, zenuwslopend maar lijkt me ook wel weer mooi om de eerste keer meteen wat meer te kunnen zien... En het idee van een inwendige echo stond ik ook niet echt om te springen, haha

2 maanden geleden

Reactie op St2493

Ik had dezelfde angst. Met 8+5 echo gehad en ben 1 dagje teruggezet. Zag ee ...
Oh wat ontzettend fijn dat je een kloppend hartje zag! ❤️ en geruststellend dat je ook vrijwel geen klachten hebt.

2 maanden geleden

Reactie op heavynne

Ze gaven aan dat ik wel een vitaliteitsecho zoude kunnen doen, en dat dat ...
Ja de inwendige echo sta ik ook zeker niet om te springen dat schijnt tot 10 weken ofzo te zijn las ik. Heb nu maandag de eerste echo met 8+1 maar wil nu ook gewoon weten of het tot nu toe goed zit. Ach voordat je het weet is het 14 augustus! Succes met de spanning en hopen dat je dan idd meer kan zien en dat tot nu toe alles goed is! ☺️

2 maanden geleden

Ik denk dat het grootste deel van de zwangeren in NL de eerste echo pas met de termijn echo krijgen. Omdat de meesten daarvan nog niet aan de beurt zijn geweest, zie je dus dat ook niet in deze groep terug ;)

2 maanden geleden

Bij de eerste had ik hem ook pas met 11 weken. Nu heb ik hem wel vroeg gehad met ruim 5 weken omdat we geen idee hadden hoever we waren. Maar vaak is het ook wel dat ze nog zo weinig kunnen zien en dan zit je ook in spanning van zou het wel goed zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Ik denk dat het grootste deel van de zwangeren in NL de eerste echo pas met ...
Bij mijn praktijk is het wel gewoon standaard om een vitaliteitsecho te doen rond de 8 weken en ik woon gewoon in Nederland 😉

2 maanden geleden

Mijn verloskundige begon uit zichzelf over de vitaliteitsecho en legde het voor als een keuze (dus zonder indicatie in mijn geval). Vond ik wel fijn dus gedaan met 8+1 weken. Het was overigens “gewoon” een uitwendige echo. 👍🏻

2 maanden geleden

Oja, en bij mij was alles goed! Een mooi kloppend hartje en drie dagen vooruit gezet. Je hoort hier denk ik relatief veel verhalen waarbij het niet goed gaat, maar laat je niet ontmoedigen, gelukkig gaat het meestal wél goed! 😊