14 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb anderhalve week geleden mijn eerste echo gehad, met volgens mijn berekening precies 7 weken zwangerschap. Wij zagen toen een kloppend hartje maar het kindje werd qua grootte jonger geschat, zo’n 6 weken. Het had dus een groei achterstand. Vorige week begon ik wat bruin bloedverlies te krijgen en zondag een extra echo gekregen, ik was toen volgens eigen berekening 8 + 3. Toen bleek het hartje helaas niet meer te kloppen.. Volgens mij gaat het hartje kloppen met 6 weken ongeveer, dus het zou wel al moeten kloppen als het ruim 7 weken is… Dus ik denk dat ze helaas gelijk heeft.. Maar je kunt natuurlijk altijd later nog een check laten doen en voor nu afwachten. Heb je nog geen bloedverlies? Ik vloei inmiddels behoorlijk, en de miskraam komt dus goed op gang. Omdat ik al bloedde wilde ik afwachten of het vanzelf zou komen. Dit was voor mij de beste optie, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Succes met je beslissing en sterkte met het verwerken van dit verdriet. Ik weet hoe het voelt..

2 maanden geleden

Het hartje zou vanaf 6 weken moeten kloppen (soms al iets eerder te zien). Soms uitwendig niet goed te zien en inwendig wel. Is het mogelijk dat je minder dan 6 weken zwanger bent? Ben je bijvoorbeeld onregelmatig ongesteld en weet je niet wanneer je eisprong was door ovulatietesten? Wanneer testte je voor het eerst positief? (toen had je minimaal (!) 3 weken zwanger moeten zijn, dus als dat langer dan 3 weken geleden is moet je al verder dan 6 weken zijn) In mijn ervaring doen ze altijd nog een controle-echo voor ze je medicatie geven of je een curretage krijgt. Zo weten ze zeker dat er niks over het hoofd wordt gezien. Je kunt er ook voor kiezen om af te wachten en dan over 1 of 2 weken nog een echo laten doen om te kijken of er dan wel groei te zien is. Sterkte! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Het hartje zou vanaf 6 weken moeten kloppen (soms al iets eerder te zien). ...
Hi! Als eerste bedankt dat je de moeite neemt om te reageren. Ik had 17 Juli een positieve zwangerschapstest waarop stond 1-2 weken. Dat was ruim voor mijn nod. 24 Juni was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn menstruatie is vrij regelmatig. Ovulatie weet ik niet precies. Denk zo een 6 Juli. Wat mij vooral opvalt is dat zij 7.5 week zwanger meten op basis van de meeting met de echo en ik op 8.1 kom. Ik vind dit zo dicht op elkaar liggen. Zou het dan ergens afgelopen dagen gestopt zijn met kloppen? Ze was heel stellig over dat het slecht afloopt. Ik neig naar 1 a 2 weken wachten en dan een echo om te kijken of er groei is. Denk wanneer geen groei het mij zekerheid geeft. En wellicht in die tussentijd stoot mijn lichaam het al af. Zo onwerkelijk want voel mij echt enorm ziek, zwakjes, misselijk en geel moe. Net als bij mijn eerste zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op daantje256

Ik heb anderhalve week geleden mijn eerste echo gehad, met volgens mijn ber ...
Hi! Bedankt dat je jouw verhaal met mijn wil delen. Sterkte! Ik heb geen bloedverlies en voel mij zo zwanger als wat. Ben net als met mijn eerste zwangerschap goed ziek ervan. Ik zelf kom op 8.1 weken en zij op 7.5. Dit vind ik wat dicht op elkaar liggen wat mij doet twijfelen. Als het zoals gezegt niet okey is dan zou het fijn zijn als de afdrijven gauw op gang komt. Zo zwanger voelen wetende dat het niet okey is zou ik geen weken willen ervaren. Wel voelt het niet goed nu al tabletjes te nemen.

2 maanden geleden

Reactie op Saff

Hi! Als eerste bedankt dat je de moeite neemt om te reageren. Ik had 17 J ...
Op basis van deze data, en dan met name je positieve test op 17 juli, zou je minimaal 7+6 moeten zijn (en waarschijnlijk iets verder, omdat een positieve wekenindicator op 7dpo heel onwaarschijnlijk is). Als het vruchtje qua meting 7+5 is en er geen hartje klopt ben ik inderdaad bang dat het niet goed zit. Het zal dan waarschijnlijk ergens in de afgelopen week gestopt zijn. Is er wel een inwendige echo gemaakt en kon ze het vruchtje goed in beeld krijgen? Oftewel: is er geen kans dat ze het hartje gemist kan hebben? Hoe dan ook: als je zelf ook maar enige twijfel hebt zou ik over 1-2 weken nog een echo vragen. Dan heb je ook nog even de tijd om te bedenken of je het af wil wachten of voor een ingreep wil gaan. Je hoeft niet NU een beslissing te nemen ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Op basis van deze data, en dan met name je positieve test op 17 juli, zou j ...
Ja er is een inwendige echo gemaakt. Zij was ook heel duidelijk in dat het niet okey is. Geen kloppend hartje en dat het ook niet meer komt. Ik zal er rekening mee houden dat het niet meer goed komt. Denk wel even te wachten nog. En dan idd nog een echo vragen mocht er niks op gang zijn gekomen. Bedankt voor het meedenken. Ik zie dat je zelf zwanger bent na helaas ook ervaringen met miskramen. Ik wens je een mooie zwangerschap toe. Saffira

één maand geleden

Bedankt allemaal voor het meedenken. Helaas gister is er in het ziekenhuis hetzelfde gezien als bij de verloskundige. Ik heb tabletjes meegekregen Nu kwam vanavond de bloeding op gang. Hopelijk zet het gauw door. Al het best voor jullie allen.

één maand geleden

Reactie op Saff

Bedankt allemaal voor het meedenken. Helaas gister is er in het ziekenhuis ...
Veel sterkte ❤️❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Evanna

Veel sterkte ❤️❤️❤️
Lief! Dankjewel!

één maand geleden

Wat verdrietig.. heel veel sterkte 🌸

één maand geleden

Wat een teleurstelling voor jou 😘 veel sterkte en hopelijk komt de miskraam goed op gang. Take care ❤️

één maand geleden

Sterke met het verwerken van dit verlies

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Sterke met het verwerken van dit verlies
Heel lief! Dankjewel!

één maand geleden

Reactie op tanniegie

Wat een teleurstelling voor jou 😘 veel sterkte en hopelijk komt de miskraa ...
Dat hoop ik ook dankjewel !