32 Reacties

3 maanden geleden

Je bent dan ook wel érg vroeg met een echo, met zo’n prille zwangerschap is er vaak ook niet veel te zien. Het feit dat er een embryo en een vrachtzakje te zien waren en op de goede plaats is alvast heel goed nieuws! Ik weet niet of je per se meer had kunnen verwachten. Probeer niet te stressen, ik denk niet echt dat je echo beter had kunnen zijn.

3 maanden geleden

Hier hetzelde vandaag echo gehad ook geen hartactiviteit gezien. Volgende week ook terug voor nog een controle en hopelijk meer duidelijkheid

3 maanden geleden

Reactie op Oostende

Je bent dan ook wel érg vroeg met een echo, met zo’n prille zwangerschap is ...
Ik ging er zelf vanuit dat ik 7 weken en 1 dag was.. vandaar dat het echt even schrikken was. Nu wachten tot volgende week maandag..

3 maanden geleden

Reactie op xn.

Hier hetzelde vandaag echo gehad ook geen hartactiviteit gezien. Volgende ...
Spannend.. ik denk aan je!

3 maanden geleden

Reactie op Wieneke1

Spannend.. ik denk aan je!
Jij ook succes maandag! Hopelijk goed nieuws🍀

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. Dacht dat ik 6+6 was met de echo (was ook wel een gokje omdat de echoscopist op vakantie ging) bleek 6+1 te zijn. Nog geen hartactie te zien maar ze gaf aan dat het er verder allemaal goed uitzag en zij had geen reden om te denken dat het fout zat. Nu aanstaande vrijdag weer een check. Dan zou meer duidelijk moeten worden. Ik ben er best rustig onder. Als het er vorige week niet goed uit had gezien dan hadden ze ons wel al wat voorbereid denk ik dan...

3 maanden geleden

Gister ook eerste echo gehad. Ik was 6 weken ipv 7 eerst kon ze alleen een dooier en een vruchtzakje vinden en dacht ze dat ik te vroeg was later bleek dat mn darmen er waarschijnlijk voor zaten en werd het beeld helderder en was ze overtuigd dat ze het hartje toch zag kloppen maar ze gaf ook aan dat het vaak voorkomt dat het zo vroeg nog niet te zien is en dat een paar dagen of een week wel kan schelen

3 maanden geleden

Reactie op lalala1995

Hier hetzelfde. Dacht dat ik 6+6 was met de echo (was ook wel een gokje omd ...
Ze hebben ons wel verteld dat mocht er over een week geen kloppend hartje zijn dat het dan niet goed is. Volgens mijn eigen berekeningen was ik 7 weken en 1 dag, maar ze gaf aan dat gezien de test het best zou kunnen dat ik pas 5 weken en 2 dagen was. Je zag een mooi vruchtzakje en een klein embryo maar nog geen hartje. Ik vond het juist wel fijn dat ze ons zei dat dit twee kanten op kon gaan, ze was ondanks dat het me raakte wel heel realistisch. 50/50.. morgen weer bloedprikken, hopen dat het gestegen is..

3 maanden geleden

Reactie op Wieneke1

Ze hebben ons wel verteld dat mocht er over een week geen kloppend hartje z ...
Ja dat is ook zo! Maar wij zijn sowieso wel realistisch dat de hele zwangerschap nog alle kanten op kan gaan. De verloskundige bij ons zei ook, alles ziet eruit zoals een vroege zwangerschap eruit moet zien. Geen aanleiding tot paniek. Probeer me gewoon echt niet te druk te maken, want dan kom je de dagen echt niet lekker door. Idd hopen dat je waarde gestegen zijn! Succes morgen!!

3 maanden geleden

Reactie op Wieneke1

Ik ging er zelf vanuit dat ik 7 weken en 1 dag was.. vandaar dat het echt e ...
Mag ik vragen hoe het kan dat je opeens toch minder lang zwanger bent dan dat je uitgerekend had? Ik hoop dat je binnenkort goed nieuws ontvangt! 🍀

3 maanden geleden

Heb je toevallig gerekend met 1e dag laatste menstruatie of vanaf eisprong?

3 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Heb je toevallig gerekend met 1e dag laatste menstruatie of vanaf eisprong? ...
Eerste dag van laatste menstruatie, en mijn cyclus heb ik vanaf het stoppen met de pil bijgehouden en dat was altijd heel kort, maar verloskundige zei dat het zou kunnen dat het een late innesteling is geweest.. heel spannend allemaal

3 maanden geleden

Reactie op Wieneke1

Eerste dag van laatste menstruatie, en mijn cyclus heb ik vanaf het stoppen ...
Wanneer testte je voor het eerst positief? Heb je ook ovulatietesten gedaan?

3 maanden geleden

Reactie op maike1708

Mag ik vragen hoe het kan dat je opeens toch minder lang zwanger bent dan d ...
Dit kan te maken hebben met een latere innesteling of toch een langere cyclus duur als dat ik zelf dacht. Dit komt vaker voor. Het kan 2 kanten op gaan.. dus erg spannend 🥹

3 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Wanneer testte je voor het eerst positief? Heb je ook ovulatietesten gedaan ...
Ik testte 2 juli voor het eerst lichtjes positief. Ook dat heeft verloskundige allemaal opgeschreven, foto’s bekeken van de testen. Daaruit kwam dat het zou kunnen dat ik nog helemaal geen 7 weken ben maar pas 5 weken en 2 dagen waardoor er dus nog geen hartfunctie is.

3 maanden geleden

Reactie op Wieneke1

Ik testte 2 juli voor het eerst lichtjes positief. Ook dat heeft verloskund ...
Had even tussen je andere berichten gekeken, 23 juni piek? Dan is 2 juli geen late innesteling maar juist vroege. Je kunt op zijn vroegst vanaf 3 weken zwangerschap positief testen. Op de dag van je eisprong ben je 2 weken dus als je de 24e je eisprong had heb je positief getest op 3 weken 1 dag en zou je vandaag minimaal 6 weken 1 dag zijn

3 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Had even tussen je andere berichten gekeken, 23 juni piek? Dan is 2 juli ge ...
Ik drukte te snel op enter: eind 5 weken/begin 6 weken is het heel mooi om een vruchtzakje en vruchtje te zien!

3 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Had even tussen je andere berichten gekeken, 23 juni piek? Dan is 2 juli ge ...
Onze verloskundige heeft alles bekeken, geteld en heeft ons verteld dat het 2 kanten op kan gaan. Of dat er volgende week wel een hartje te zien is of helaas een minder bericht. Moet morgen nogmaals bloed prikken en krijg dan binnen een paar uur te horen of het HCG gestegen is, dan is het een goed teken. Als het gedaald is, is het helaas minder goed nieuws. Super spannend allemaal want voel me heel erg zwanger.. misselijk, moe, mn borsten..

3 maanden geleden

Reactie op Wieneke1

Onze verloskundige heeft alles bekeken, geteld en heeft ons verteld dat het ...
Het kan inderdaad altijd 2 kanten op, maar voor de termijn wat ik geteld heb ziet het er voor nu gewoon nog gunstig uit!

3 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Het kan inderdaad altijd 2 kanten op, maar voor de termijn wat ik geteld he ...
Super lief van je. Dankjewel ❤️ Wij zijn zelf ook nog erg hoopvol en mijn man is ontzettend lief voor me dus dat is heel fijn.