11 Reacties

3 maanden geleden

Na positieve test gelijk contact opgenomen met de verloskundige. Tussen de 6 en 8 weken heb je je 1e echo meestal!

3 maanden geleden

Hi, ik heb gelijk nadat ik een positieve test in handen had een verloskundige benaderd. Ik mag vanaf 7 weken een echo, dit omdat ik al eerdere miskramen heb gehad. Vaak is gebruikelijk vanaf 10 weken wat mij is verteld.

3 maanden geleden

De dag dat ik getest heb, heb ik de ochtend daarna nog een keer getest om het zeker te weten en toen contact opgenomen met verloskundige praktijk. Ze stellen dan wat vragen en vanuit daar plannen ze de echo. Ik heb 24 juli mijn eerste echo, dan hoor je definitief hoeveel weken en dagen je zwanger bent.

3 maanden geleden

Rondom 7 weken

3 maanden geleden

Oh joh, jullie gaan direct in actie dus! Ik moet nog even bijkomen van het nieuwtje, voor mij is het mijn eerste kindje en ken ook geen mensen ervaringen waar ik op kan leunen. Maar goed dat ik dit even vraag, anders was ik doodleuk na een aantal weken eens een keer gaan bellen 😅

3 maanden geleden

Reactie op GERDA93

Oh joh, jullie gaan direct in actie dus! Ik moet nog even bijkomen van het ...
Hahaha het is ook allemaal nieuw dan hè! Gefeliciteerd met je zwangerschap, lekker van genieten en morgen even bellen❤️

3 maanden geleden

De eerste keer moest ik op maandag ongesteld worden en heb toen tot vrijdag gewacht om te testen, en toen op maandag of dinsdag gebeld. Nu heb ik afgelopen vrijdag positief getest en heb ik vandaag een echo opstaan ivm een niche in mijn baarmoeder. Dus ik zal komende week wel ergens gaan bellen denk ik

3 maanden geleden

Wij mogen pas bellen als onze NOD is. Gister gebeld en pas 7-8 eerste echo.. met 8+2 dagen 😟 dat worden heeeeele lange weken

3 maanden geleden

Ik heb na mijn positive test mij eind van de middag aangemeld bij de verloskundige, dag later werd ik gebeld en 22 juli heb ik een echo ❤️

3 maanden geleden

Ik moest op een donderdag ongesteld worden maar dat was voor mij pas 12 dpo omdat mijn luteale fase wat korter is. Ik heb daarom gewacht tot na het weekend met bellen maar niet veel langer want ze hebben het behoorlijk druk!

3 maanden geleden

Reactie op sharona1234

Wij mogen pas bellen als onze NOD is. Gister gebeld en pas 7-8 eerste echo. ...
Ik heb me vandaag ook ingeschreven bij de verloskundige en ook pas op 6-08 de eerste echo, dan ben ik 7+6d. Ze benoemde dat het daarvoor nog geen zin had ipv hartje dat dan nog niet te horen zou zijn.