11 Reacties

één maand geleden

Jajaja zeker ik heb ook hetzelfde probleem ik blijf gewoon spugen extreem moe ik lig alleen in bed mijn man doet alles ik ben nu 10 weken zwanger het is echt moeilijk nu

één maand geleden

Herkenbaar! Ik ben nu 11 wk en sinds een week weer tot leven. Heb 5 wk lang alleen maar gelegen, geslapen, gekokhalsd... vreselijk. Allesbehalve genieten. Iedereen leek een heerlijke zomer te beleven en ik zag vooral de muren van de badkamer en slaapkamer. Maar nu voel ik me nog niet goed, maar wel wat beter. Houd vol, het wordt beter. Je lijf is een mensje aan het maken, dat is hartstikke knap maar zwaar werk!

één maand geleden

Hier ook. Tweede kindje, enorm zwaar dit keer. En ben ook 9 weken. Het begint mij emotioneel ook op te breken soms. Alsof ik al weken ziek ben. Ik ben nu ook ziekgemeld voor werk maar daar voel ik me enorm schuldig over! Ze weten nog van niks. Gelukkig heb ik voldoende gedachtes dat mijn lijf hard aan het werk is en dat het over een paar weken beter zal gaan. Hier helpt suprimal wel een beetje tegen de misselijkheid. Sinds gister mee begonnen. Is tegen wagen ziekte etc.

één maand geleden

Dit had ik ook rond de 6 weken dat ik alleen maar op bed lag en toen bij 7 weken heb ik de dokter gebeld voor Emasafene. Dit werkt bij mij gelukkig super goed waardoor ik weer kan werken, eten en met mijn zoontje van 2,5 spelen tuurlijk voelde ik me tussendoor nog weleens misselijk maar niet meer zo intens… morgen 10 weken en merk dat de misselijkheid steeds minder vaak door de tabletten heen komt en dat mijn energie meer terug komt wat heel fijn is! Dit had ik toen ook bij mijn eerste. Als ik jou was zou ik echt even de dokter bellen want er is echt wat voor😘

één maand geleden

Juppppp herkenbaar. Heb al heel vaak geroepen: waarom doen we dit? Met z'n drieën was het ook zo fijn! En: als dit een miskraam is doe ik het nooit meer!! Mijn man is niet een verzorgend type, hij vind dat best ingewikkeld. Normaal geen probleem, nu toch wel. Hebben ook veel ruzie omdat ik gewoon zo weinig kan, zeker eind van de middag is het helemaal mis. Als hij thuis komt dus... 😅 Ik hoop zo dat het snel opknapt. Weer leuke dingen kan doen. Vrienden kan zien. Wij hebben gewoon aan iedereen vertelt. Bleven maar afspraken afzeggen namelijk..

één maand geleden

Reactie op Vlindertje3

Juppppp herkenbaar. Heb al heel vaak geroepen: waarom doen we dit? Met z'n ...
Ohhhh dat herken ik ook, de uitspraak over een miskraam! En pittig dat je man het niet goed over kan nemen! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben 🙏🏼

één maand geleden

Herkenbaar! Maar het word echt beter. Tot +- 10 weken ook praktisch gezien alles maar plat gelegen en gisteren stond ik in Ahoy bij een concert (12 weken) dus het kan ineens omslaan

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik ben al 4 weken extreem vermoeid en dan moet ik smiddags 2 uur bijslapen en ben ik om 8 uur savonds weer moe. Het maagzuur/misselijkheid maken het er ook niet echt beter op. Ik moet echt opletten dat ik weinig eet, anders heb ik 4 uur lang last van maagzuur. Ik moet binnenkort weer in het onderwijs beginnen en hoop dan echt dat de meeste symptomen wat minder worden, want anders weet ik niet of ik de hele dag weken vol ga houden. Ik kom nu ook haast niet het huis uit, omdat ik mij zo zwak voel .. het verkleind je wereld inderdaad

één maand geleden

Hier ook herkenbaar! Het is nr3 en de andere 2 kindjes gaan precies door een pittige fase...🥺 Ontzettend vermoeid, nergens zin in of puf voor, hele dag droge misselijkheid, kortaf. Hier ook de gedachte waar zijn we aan begonnen en 2 was toch prima 😏

één maand geleden

Heel herkenbaar. Ik ben sinds week 6 zó verschrikkelijk misselijk en doodmoe. Ik slik primperan voor de misselijkheid maar dat hielp nauwelijks t/m week 12. Nu ik net 13 weken ben lijkt alles ietsje milder te worden, maar ik blijf zo zwak en moe. Alles is me te veel. M’n vriend heeft alles rondom onze lieve peuter en het huishouden op zich genomen, waardoor ik enigszins uit kan rusten. Ik denk dat als je je zo slecht voelt dat het ook heel logisch is dat je wat sombere en donkere gedachten hebt. Vergeet ook niet dat de hormonen dat deels met je kunnen doen. Ik vind uitjes niet te doen, en zie nauwelijks familie of vrienden omdat ik het vaak gewoon niet trek. Iedereen is bv ook blij met al die warme temperaturen en aankomend zonnig weer (ik normaal ook), maar ik maak er weinig van mee en verheug me op koeler en frisser weer 🫣.

één maand geleden

Reactie op AnneJ98

Heel herkenbaar! Ik ben al 4 weken extreem vermoeid en dan moet ik smiddags ...
Ik kan je omeprazol (via de huisarts) echt aanraden. Dat heeft bij mij zo’n verschil gemaakt mbt het maagzuur