14 Reacties

12 uur geleden

Wel een redelijk schema. Let wel, dit is het ideale schema🤣 Meestal volg ik hem gewoon, maar het lijkt hier wel op vaak. Hangt ook af van uitjes / afspraken etc. 6 uur wakker en BV 7 uur ontbijt (broodje) 9 uur BV en slaapje 10:30 fruit 1230 lunch (warme hap) 1500 BV 1730 BV 1800 meesnacken met avondeten 1830 bed Heel soms 1 of 2 voedingen, maar dat is uitzondering.

12 uur geleden

Reactie op Alyenna

Wel een redelijk schema. Let wel, dit is het ideale schema🤣 Meestal volg i ...
Wauw, inderdaad een heel mooi schema dit! Bedankt ☺️

11 uur geleden

Reactie op Alyenna

Ik heb ook dit soortgelijks (niet altijd idd hahah, maar in mijn hoofd is dit het ongeveer), alleen hebben we hier na de lunch nog een slaapje en dan bied ik de borst aan voor dat slaapje. (En nog 36272837 nachtvoedingen 😂)

10 uur geleden

Hier ook niet perse vast schema. Wel een beetje ritme: 07/7:30 wakker en BV 08:30 fruit/yoghurt hapje 09:30 ochtendslaapje + BV 11:00 wakker 13:30 middagslaapje +BV 16:30 wakker 17:30 groente/vlees hapje 19:30 naar bed + BV In de nacht komt ze nog wel 2 a 3 keer voor bv

9 uur geleden

Dit schema verscheelt heel vaak, maar meestal "lijkt" het hierop. 7.30 wakker en bv 9.30 broodje pindakaas/jam en water Hierna lekker spelen 10.30 "meestal" slaapje 12.00/12.30 wakker 13.00 bv Spelen 15.00 fruithapje en water 16.00/16.30 slaapje 17.30 mee eten met avond eten 18.30 soms bv 18.30 lekker luieren op de bank met papa/soms kort slaapje 21.00 bv en grote slaap

8 uur geleden

Reactie op Alyenna

Ik zie dat ik het slaapje na de lunch ben vergeten haha. En de laatste opmerking ging over de nacht😅

7 uur geleden

Meestal dit: 06.15u wakker + borstvoeding 08.45 fruithapje + drinken 09m30-11.00 slapen 11.30/12.00 lunch (brood/volle yoghurt en thee) 13.00 borstvoeding 14.30-16.00 slapen 16.15 tussendoortje 17.00 avondeten 18.30-22.00 slapen 22.00 borstvoeding 22.00-06.00 slapen

7 uur geleden

Ik ben benieuwd bij de mama’s die kunnen doorslapen: hoe? Na maanden echt minstens 4 keer per nacht, maar vaak vaker, wakker te worden, raak ik zo langzamerhand op.

7 uur geleden

Reactie op Sulshine

Ik ben benieuwd bij de mama’s die kunnen doorslapen: hoe? Na maanden echt m ...
Als in: hebben jullie iets gedaan om dit voor elkaar te krijgen of gewoon geluk met het slaapritme van jullie baby?

6 uur geleden

Reactie op Sulshine

Als in: hebben jullie iets gedaan om dit voor elkaar te krijgen of gewoon g ...
Heel eerlijk? Deels geluk, deels geoefend. Tot 4.5 maand elk slaapje wiegen, maar wel weg kunnen leggen. Snachts slaapt hij soms door, soms niet. Hangt echt af van hoe zijn dag was, of hij last heeft van etc. Samen slapen was voor ons geen optie. Soms kan het samenslapen ervoor zorgen dat ze zovaak komen, soms is het de optie. In mijn vriendinnengroep is mijn zoon de enige die geregeld doorslaapt. Aantal moeders slapen nog samen. Allemaal geven we BV.

6 uur geleden

Bij ons ongeveer als volgt: - 7.00u wakker + BV (als hij dat niet al een uurtje eerder heeft gehad. - 8.30u fruithapje ong 100 gram. - 9.30u BV en slapen (1,5u) - 12.00u boterham zelf eten (dus de helft gaat op) - 15.00u BV en slapen (1u) - 18.00u avondeten (bij Olvarit 200 gram, indien zelf gemaakt dan 100 gram en zelf een groentekroketje proberen te eten) - 19.00 BV en slapen - ong 24u BV indien hij zelf komt (altijd 😅) - tussen 4-6u BV Thuis krijgt hij altijd voor slapen BV. Op de opvang 1x rond 2u 160ml en rond 16-17u een paar hapjes groente.

5 uur geleden

Reactie op Sulshine

Ik ben benieuwd bij de mama’s die kunnen doorslapen: hoe? Na maanden echt m ...
Ik denk geluk. Wij hebben wel een hele tijd met de geslapen. Eerste zes maanden sliep ze in een cosleeper, en van 6-8 maanden tussen ons in. Maar merkte dat ze toen graag op eigen kamer wilde, en toen sliep ze ineens door. Hoe doen jullie het in de nacht? Ga jij naar de kleine, of doet je man/vriend dit? Ik merk wel dat ze, als ik haar in de nacht oppak als ze wakker wordt, ze toch de borst wil. Dat is niet zo als mijn man erheen gaat. Wellicht helpt daar ook iets in? Wat we ook wel doen is ruis via de babyfoon aanzetten als ze vaker wakker wordt. Helpt haar net wat beter slapen. Maar verder wil ik de ruis zo min mogelijk aan, zodat ze er niet afhankelijk van wordt ofzo. Ik kan ook het boek 'Zachte nachten' enorm aanraden!

4 uur geleden

Dit is voor thuis: 6.30 wakker + BV 7.30 broodje 9u fruit 9.30 BV + Slaapje 11u wakker 11.30 broodje 14u BV + slaapje 16u snack (linzenwafel oid) 18u warm eten 19u BV+ naar bed Snachts slaapt hij tussen ons in vanaf de 1e nachtvoeding ( verschilt qua tijd) Geen idee hoevaak hij dan nog drinkt want daar slaap ik redelijk doorheen

4 uur geleden

Wij hebben geen vast ritme maar het komt neer op 6 voedingen overdag en ook snachts nog 2x, soms 3x. Als ontbijt pap, in de middag fruithap en als avondeten groentehap. Tussendoor nog maisvinger/cracker/brood.