6 Reacties
3 dagen geleden
De opvang weet ons schema, maar ik geef hem vaak rond hun fruitmoment pap en later pas fruit. Hij heeft daar echt 0,0 moeite mee.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen; in heb ze altijd gezegd dat ze hem moeten volgen. Ik ga mn kind geen schema van thuis of opvang opdringen als hij daar geen behoefte aan heeft.
Thuis drinkt hij bijvoorbeeld op zn max nog 3 flesjes maar meestal nog maar 2. Op de opvang heeft hij 9/10 keer behoefte aan meer en slaat hij daarom een maaltijd over. Helemaal prima
3 dagen geleden
Wij hebben thuis nooit echt vastgehouden aan het eetschema (of het slaapschema trouwens) van de opvang. Voor onze kindjes werkt dat prima en we hebben nooit gemerkt dat ze daar last van hebben, al zal dat per kindje kunnen verschillen. Ik zou het vooral bespreekbaar maken bij de opvang, ze willen vast met je meedenken.
Zelf hebben we thuis geen strak eetschema.
6 uur geleden
Reactie op Deems1991
Uhm. De opvang hoort zich het 1e jaar eigenlijk aan jouw schema te houden� ...
Dit is niet zo binnen elke organisatie! Waar ik werk word er gestreeft om inderdaad zoveel mogelijk rekening te houden naar het schema van thuis, maar word er ook gekeken naar het kind zelf, de groep en de werkbaarheid.
Bij mijn beide meiden hebben ze op de opvang altijd gekeken naar wat het beste is voor ze. Ene keer sliepen ze langer dan de andere keer, zat er meer tijd tussen de flessen etc. En thuis deed ik dan weer mijn eigen ding, dit was makkelijk voor beide.
Ons eetschema thuis ongeveer :
09.00 Wakker en 180 cc fles
10.00 Fruit en crackertje
11.30/12.00 Boterham en water
14.00/14.30 180 cc fles
17.00/17.30 Groentehap en toetje
19.00 180 cc fles
Tussendoor nog wel een een maisvinger of een andere snack.
4 uur geleden
Reactie op YoungMomK
Dit is niet zo binnen elke organisatie! Waar ik werk word er gestreeft om i ...
De opvang van onze zoon heeft ook echt hun eigen ritme qua wanneer ze de eetmomenten doen. Dus lijkt me ook wat lastig om dat dan voor 3 verschillende kinderen op andere momenten te doen.
Maar ze doen het bij ons precies zoals bij jouw dochters; het schema van jou in hun achterhoofd houden maar wel aanpassen aan wat dan werkt
1 uur geleden
Hier laat ik dat wat los op de opvangdagen eigenlijk. Maar meestal houden ze wel aan wat ik zeg.
Hier sochtends tussen 06.00-07.00 een fles.
Naar bed van 09.00-10.15
Dan fruit en soms nog wat anders zoals maisvinger of iets van de kleine keuken
Dan rond 12.00 fles
Naar bed Slapen van 12.30- 15.00 ongeveer, maar soms ook wel korter
Dan broodje / cracotte/ bananen pannekoek of wafel
17.00 avondeten
18.00 fles en naar bed
Nu is dit het ritme afgelopen dagen. Maar is ook net hoe de dag loopt.