11 Reacties
2 maanden geleden
Ik had dit ook. Hij had het eerst opgebouwd gekregen zoals het moest, en niks aan de hand. De keren daarna tot twee keer toe 3 uur later alles er uit. Ik heb toen met het consultatiebureau overlegd hoe en wat. Wij hebben het volgende moeten doen:
Dag 1 schema:
100 gram groente mengen met een halve eetlepel ei
Hiervan geef je een halve theelepel
Na ongeveer 1 uur 1陆 theelepel
Na weer 1 uur 1 eetlepel
En na weer 1 uur 3 eetlepels (als dat lukt)
Dag 2 schema:
100 gram groente mengen met twee eetlepels ei
Je geeft 2 eetlepels van dit mengsel
Na minimaal 1 uur 4 eetlepels van dit mengsel
Mocht hij last krijgen moesten we stoppen en mailen voor een verwijzing voor de kinderarts
2 maanden geleden
Ik heb dit vorige week vrijdag gehad! Precies wat jij beschrijft.. Ook na 3 uur enorm spugen. In totaal wel 4 keer gespuugd in een paar uur tijd en ze was helemaal uit haar doen. Ik gaf maar een klein beetje eigeel. En ze had het al 2x eerder gehad en toen ging het goed.
Wist vorige week ook niet precies wat het nou was. Maar als ik dit zo lees, moet het dus het eigeel zijn.
Heb daarna ook niks meer durven geven en weet ook niet of ik nog een x eigeel aan durf nu 馃檲
2 maanden geleden
Reactie op LizHaJa
Mijn dochtertje krijgt rode ogen en vlekken op haar gezicht als ze ei eet ( ...
Hier ook! Ook bij iedere keer aanbieden werd het heftiger, laatste keer kwam het accuut opzetten tijdens het eten en ook heel veel huilen en slaperig erna. Hij reageert nu zelfs al als ik ei eet en hij daarna drinkt, met uitslag in voornamelijk het gezicht. Hij heeft dus al maanden uitslag maar volgens de kinderdie毛tist kon het niet daar van zijn. We konden ook gerust weer zelf proberen te introduceren, mocht ie in shock gaan moeten we wel 112 bellen zei ze. Goede tip, wilde hem eigenlijk laten liggen 馃槀
Binnenkort hebben we sowieso een afspraak bij de kinderarts van het CB en dan ga ik een doorverwijzing vragen. Tot die tijd eet ik eivrij en proberen we niet meer. Ik vind het echt geen prettig idee er zelf verder mee aan te gaan klooien. Het opbouwschema wat wij kregen is ook totaal niet babyvriendelijk. Stap 1 is een croissant (verzin je niet) terwijl hij daar dus al op reageert als ik er eentje gegeten heb.
2 maanden geleden
Reactie op SleepingBakery
Hier ook! Ook bij iedere keer aanbieden werd het heftiger, laatste keer kwa ...
Ik ben het helemaal met jouw aanpak eens. Wij gaan ook in samenwerking met het cb kijken hoe we verder moeten en tot die tijd geen ei. Ze kunnen ook steeds heftiger gaan reageren, ik ga daar geen risico in lopen. Mocht je bij het cb zijn geweest en je wilt het delen dan ben ik wel benieuwd alvast wat hun als advies geven,
2 maanden geleden
Reactie op LizHaJa
Ik ben het helemaal met jouw aanpak eens. Wij gaan ook in samenwerking met ...
Zal ik doen! Wij waren dus eerst vanuit het CB naar die kinderdi毛tist gestuurd, daar hebben we voor mijn gevoel weinig aan gehad. Zij gaf toen aan dat het soms vanzelf overgaat en dat we dan later weer mochten proberen als z鈥檔 huid rustig was. Maar die werd dus niet rustig omdat hij via de borstvoeding erop bleef reageren 馃ゴ
Wij moesten ook nog pinda opbouwen, dat vond ik spannend en die adviezen waren dan wel weer fijn.
vorige week
Hoe is het nu met iedereen hier?
Wij lopen inmiddels in het ziekenhuis. De jeugdarts stuurde ons gelijk door nog voor ik er zelf naar vroeg. Eerste afspraak gehad en hij krijgt een provocatietest in het ziekenhuis. Eventueel van te voren nog een keer bloedprikken. Provocatietest mogelijk dubbelblind. Hoe en wat precies moet ik nog over gebeld worden.
gisteren
Ons zoontje heeft ook een ei-allergie en wij zijn daarvoor naar het ziekenhuis geweest. Het was FPIES, een voedselallergie met heftig spugen maar geen reacties qua huiduitslag ofzo. Wij moeten ei nu een jaar vermijden en dan gaan ze in het ziekenhuis het weer uitproberen.
Hij heeft thuis echt heftig gespuugd en was toen ook slap en een beetje suf. Als dat weer gebeurd moeten we medicatie geven en 112 bellen. Vanwege het risico op uitdrogen.
Het goede nieuws is dan wel weer dat dit soort allergie (FPIES) bij 90% van de kinderen overgaat voor 2 of 3 jaar.