20 Reacties
2 dagen geleden
Ik heb dit ook en had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Juist bij rust heb ik ze vaker 😅.
De eerste is met 41+3 pas geboren dus ik maak me er niet zo veel zorgen om 😊.
2 dagen geleden
Nou ik had het vannacht voor het eerst wel 3x en inderdaad middenin de nacht terwijl ik dus al uren stil lag. Ik ben vandaag 21+6. Bij mijn vorige zwangerschap nooit harde buiken gehad, ook niet aan het eind (ben toen ook bevallen met 41+3 @diplodocus 😉), dus vind het wel apart. Ik ben wel ziek geweest afgelopen week en heb sinds 3 weken veel stress op mijn werk wat soms zorgt voor slapeloze nachten. Ik denk dat dat ook meespeelt. Ik maak me nog niet echt zorgen en heb besloten komende nacht even af te wachten, als het dan weer gebeurt, ga ik wel contact opnemen met de vk.
2 dagen geleden
Het is of ik mijn eigen verhaal lees. Ik herken het niet van mijn vorige zwangerschap. Op advies van de verloskundige en huisarts nu helemaal gestopt met werken. Kom nu wel meer toe aan rusten (behalve op de dagen dat ik alleen ben met mijn peuter). Nu ik wat meer rust zijn de harde buiken niet meer pijnlijk, dat waren ze eerder wel
2 dagen geleden
Reactie op Bitterbal
Ik heb ook altijd veel harde buiken, zowel als ik normaal of druk ben, maar ...
Ja dat laatste vind ik ook. En dat vind ik zelf ook wel een geruststelling. Pas had ik een hele dag last van memstruatiekrampen, dat komt er veel dichterbij en vond ik veel spannender dan dit, maar ook dat was gelukkig maar 1 dag 😊
2 dagen geleden
Ik herken je verhaal en heb dit ook. Bij 20 weken aan de bel getrokken bij de verloskundige en een week rust geadviseerd gekregen, vervolgens nog een week en vandaag (23w) van de arbodienst te horen gekregen dat ik beter niet terug kan gaan naar werk. Het advies is: Focus eerst op energie terugkrijgen (ook al doe je al niks) zelf een boodschapje kunnen doen, lunch met een vriendin of stukje fietsen zonder harde buiken. Als je dit allemaal kan en dan nog geen harde buik krijgt, dan kan je nadenken over werk opbouwen. Het is inderdaad pech en stom en frustrerend. Deze week ga ik langs een mesoloog op advies van de verloskundige. Ik wil alles proberen om toch weer dingen te kunnen doen, zowel werken als een sociaal leven.
2 dagen geleden
Hier 1e zwangerschap vanaf week 22 ook extreem veel harde buiken gehad. Soms wel 80-100 op een dag. Ook bij rust idd. Halve dagen gaan werken en heel veel stress om gehad. Met 40+3 bevallen. Nu 21 weken zwanger en sinds 2 weken ook weer af en toe harde buiken. Ik probeer het nu maar te accepteren en goed te letten op genoeg rust. Het is gewoon pech denk ik...
Ze hebben bij mij toen wel een keer de lengte van mijn baarmoedermond gemeten met een inwendige echo in het ziekenhuis. Die was nog lang genoeg ondanks veel harde buiken, dus de harde buiken hadden geen ontsluitende werking. Vond ik wel geruststellend toen.
één dag geleden
Reactie op Huismeteentuin
Hier 1e zwangerschap vanaf week 22 ook extreem veel harde buiken gehad. Som ...
In elk geval geruststellend om te horen dat je bij je eerste zwangerschap alsnog met 40+ weken bent bevallen. Heb je toen tot aan het einde elke dag harde buiken gehad?
Ze hebben bij mij vorige week ook mijn baarmoedermond opgemeten en gelukkig was dat allemaal nog dicht en zoals het hoort.. maar toch baart het me ergens wel zorgen dat ik er zoveel op een dag heb.
één dag geleden
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook aan dit termijn en ben ik rustig aan moeten gaan doen. Op 28 weken opgenomen in het ziekenhuis met weeenremmers en longrijping…
Op 32 weken opnieuw in het ziekenhuis met een dreigende vroeggeboorte en moest dan volledige platte rust nemen. Niet kuisen, niet tot amper wandelen, niets van huishouden en dan is mijn water gebroken op 36+5 en is mijn dochter geboren.
Ik zou zeker advies vragen aan de gynaecoloog want in sommige gevallen is er echt wel een verhoogde kans op vroeggeboorte.
één dag geleden
Reactie op nientjedebox
In elk geval geruststellend om te horen dat je bij je eerste zwangerschap a ...
Ja, echt tot het einde. Triggers waren volle blaas en bewegen. Maar hoe rustig ik ook deed, het bleven er zo veel.
Fijn dat het vorige week allemaal nog dicht zat en lang genoeg was! Als je je zorgen blijft maken, echt bespreken met je verloskundige he. Daar zijn ze voor!
één dag geleden
Reactie op Vd12345678
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook aan dit termijn en ben ik rusti ...
Jeetje, pittig zeg! Ik neem aan dat je nu weer zwanger bent? Heb je nu ook alweer harde buiken?
Weet jij waar het verschil in zit, dat er bij jou wel risico op vroeggeboorte was en bij zoveel andere vrouwen het alleen vervelend is maar geen vroeggeboorte geeft? Wat was de aanleiding om je op te nemen?
één dag geleden
Hier ook vooral als ik veel stress heb, was ervoor naar het ziekenhuis gegaan konden ze niks zien maar bij mij is het ook vaak aan de rechter kant
één dag geleden
Hier ook sinds 20 weken last vaan veel harden buiken. Ik ben ook extra onder controle vanwege een eerdere vroeggeboorte en mijn lichaam reageert helaas tijdens zwangerschappen met veel harde buiken. Mijn buik voelt ook altijd zo hard als een stuk beton. Smorgens al. Volle blaas en drukkere dag dan worden de harde buiken alleen maar meer. Als je het niet vertrouwd je verloskundige of het ziekenhuis bellen. De ene vrouw heeft daar helaas eerder sneller last van. Zolang je lichaam er niet op reageert is het gelukkig ook niet erg dus ik zou zeggen hou het goed in de gaten! Sterkte
één dag geleden
Reactie op Vd12345678
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook aan dit termijn en ben ik rusti ...
Jeetje, wat heftig dat je met 28 weken weeenremmers kreeg. Kwamen de harde buiken toen heel vaak achter elkaar? Of had je ook echt weeen?
12 uur geleden
Ik heb ze ook regelmatig bij mijn vorige zwangerschap ook. Denk hele dag wel maar als je stil ligt heb je het meer door. 😅 zolang ze niet pijn doen zal ik me nog niet zo druk overmaken.
12 uur geleden
Reactie op Huismeteentuin
Jeetje, pittig zeg! Ik neem aan dat je nu weer zwanger bent? Heb je nu ook ...
Nu gaat alles voorlopig nog goed! Nog weinig tot geen harde buiken gehad.
En dat is moeilijk te zeggen, wij zijn naar het spoed gegaan omdat ik de harde buiken om de minuut kreeg en ze ook pijn deden dus het voelde echt een beetje aan als weeen.
Wat misschien een belangrijke indicatie is, is de lengte van de baarmoederhals. Bij mij verkorte deze veel te vroeg, als je hier dus geen last van hebt dan zou ik me minder zorgen maken!
12 uur geleden
Reactie op nientjedebox
Jeetje, wat heftig dat je met 28 weken weeenremmers kreeg. Kwamen de harde ...
Weeen ging ik ze niet noemen maar de harde buiken kwamen inderdaad in een regelmaat, was zelfs op een moment om de minuut…