11 Reacties

één maand geleden

Wat naar dat je zo misselijk bent. Als ik jou was zou ik even bellen met de huisarts of verloskundige. Er zijn nog meer soorten medicatie, misschien helpt je dat beter. Sterkte!

één maand geleden

Je verloskundige bellen ..welkom bij de club met HG . Dit is niet normaal

één maand geleden

Wat naar! Heel herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Het genieten is dan ver te zoeken. Echt niet mee blijven rondlopen, er is voldoende medicatie die je kunt uitproberen. Bij mij werkte de combi emesafene met primperan goed (en primperan kun je gewoon doorslikken , niet maximaal 5 dagen zoals huisartsen vaak zeggen). Laat je echt helpen want je hoeft je niet zo te voelen! Sterkte🌸

één maand geleden

Metoclopramide

één maand geleden

Ik heb primperan gehad. Die hielp heel goed maar dat mag maar 5 dagen gegeven worden. Nu zofran. Ik blijf misselijk maar geef niet meer over en daar ben ik al tevreden mee.

één maand geleden

Ik heb primperan. Misselijkheid blijft maar het spugen wordt er drastisch minder door. Ik slik dit sinds 6 weken en slik het gewoon door, zie ook de website van ZEHG: https://www.zehg.nl/behandeling/medicijnen/ Rot zeg dat het op deze termijn weer toeneemt bij je.. ik ben nu 13+4 en voel langzaam vooruitgang. Hoop binnenkort van de primperan af te zijn want ik word er zooooo moe door, dat is wel echt een nadeel.

één maand geleden

Ik gebruik ook metoclopramide, ben begonnen met emesafame, dit werkte eigenlijk niet tot weinig. Ook nachten over de vloer lopen 😖 en eigenlijk de hele dag door zo misselijk, je word er gek van. Toen dus overgegaan op metoclopramide en dat slik ik eigenlijk nog steeds. Werkt voor mij best goed, eigenlijk vooral direct als ik het inneem. Er was nog een andere middel wat ik na 10 week kon proberen, ivm onduidelijkheid wat het voor het kindje deed voor de 10 weken. Dit doe ik liever niet. Maar het is echt een hele grote uitdaging die misselijkheid, heb veel mental breakdowns gehad! Voel nu eindelijk wel wat verbetering, ben 13+4!

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal ♥️ Ben bij de huisarts geweest en heb nu metoclopramide gekregen dus ik hoop echt dat me dat wat meer gaat helpen. Had ook een lage bloeddruk en lage bloedsuikerwaarde. Mocht t nog niet beter gaan morgen dat moet ik weer terugkomen. Ben ook zoooo moe door alles, bahhh.

één maand geleden

Nou, 5 dagen metoclopramide gehad welke super goed gingen, maar vanmorgen gelijk weer spugen zonder medicatie 😭 wat ellendig dit man…

één maand geleden

Reactie op kiki1996m

Nou, 5 dagen metoclopramide gehad welke super goed gingen, maar vanmorgen g ...
Er zit geen 5 dagen grens aan, zie meerdere berichten hieronder! Dus zou dat even goed bespreken met je huisarts.

één maand geleden

Reactie op veertje13

Er zit geen 5 dagen grens aan, zie meerdere berichten hieronder! Dus zou da ...
Dit!! En anders met je verloskundige overleggen. Mijn huisarts wilde ook niet meer voorschrijven maar ik redde het met 2 pillen per dag ipv 3 waardoor ik toch niet hoefde te stoppen. Dit voelde voor mij verantwoord omdat ik dit met verloskundige had overlegt en de informatie op zehg.nl hierover goed heb gelezen. Doe dit dus alleen na overleg en vertrouw niet blind op wat ik nu zeg. Wilde de mogelijkheid alleen even delen mocht je huisarts nee zeggen 😉